Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #1 Skrevet 18. april 2013 Det er bare helt utrolig hvordan jeg kan få skylden for det som går galt. Anomymiserer veldig her nå, men jeg har en stesønn i tenårene som tabbet seg ut i helgen. Faren kjeftet og smalt litt som seg hør og bør i en sånn situasjon, men jeg stoppet han til slutt da det ikke er rett at gutten skal få kjeft hele kvelden. Gjort er gjort og spist er spist, og jeg så at gutten angret seg voldsomt. Vel hjemme hos moren sin igjen hadde gutten fortalt hva som hadde skjedd og at faren hadde kjeftet. Moren sender da en sms til faren om at sønnen ikke skulle kjeftes på, han er bare 16 år skrev hun. Faren velger å la være og svare da moren som oftest tar helt av, og da snakker vi om å ta helt av! Så tikker det inn en mld om at sønnen ikke kom til oss mer for det var så mange krav her og han ble sliten. (Kravene han har er å rydde etter seg, ta rommet en gang pr uke og legge skittentøy i vaskekjelleren) . Faren sender henne mld om det, og da skrev hun tilbake om at hos henne slapp gutten å gjøre noe som helst, et sted måtte han ha det godt skrev hun, og han kunne takke meg for at sønnen ikke kom mer for det var jeg som stilte kravene! Mulig "kravene" kom fra min munn, men er det virkelig så ille for noen at barna blir stilt krav til? Jeg var virkelig den onde stemoren mente hun. Ja ja, så får jeg være det da :-) Anonym poster: 57499f5228e43aec98c4c608c771735b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #2 Skrevet 18. april 2013 Å herre Gud! Tenk på den stakkers damen som en gang skal bo med denne gutten. Han tar med seg de egenskapene inn i det voksne livet . Og da er det moren sin feil som syr puter under armene på han. Nesten litt barnemishandling å ikke la barna lære hvordan det er i livet. Anonym poster: c9159c960564102fe44ad767c788f97e
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jaja.. Hun moren der lager ris til egen bak... Blir fint når gutten skal flytte for seg selv og er vant til at alt ordner seg av seg selv uten at han trenger å ta i noe.. Lykke til på hennes reise vil jeg si. Man bør da lære barna at de må rydde, vaske, vaske klær og lage seg mat for å overleve. Sende barna på hybel uten å hverken kunne koke potet eller vaske klær syns jeg er skikkelig slemt gjort, og da har en del av oppdragelsen feilet i mitt hode.....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 Nå har jeg litt vanskelig for å tro at noen mødre er så svaksynte at de ikke skjønner at de ødelegger ungene på den måten som beskrives her. SELVSAGT skal det stilles krav til en 16-åring, både hos mor og hos far, og beskriver du historien riktig så bør mor ta seg ei bolle Anonym poster: 40c73559cbdee39218ce6df5b3a8535e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 For en mor, men bare vent det kommer til å slå tilbake på henne, og gutten kommer til å få et bedre forhold til dere han må bare få tenke seg litt om først. Anonym poster: cf7e7968b2e1758dcec27dbd458bf868
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Stakkars gutt som må leve med en slik mor! Virker som om moren stadig har et horn i siden til deg, HI. En 16-åring bør selvfølgelig ha plikter i hjemmet, og det dere krever av ham (rydde eget rom en gang i uken + legg egne skitne klær i skittentøykurven) er jo svært få plikter! Det er det absolutte minimum av hva man bør kunne forvente av en 16-åring. Det virker som om både faren og moren til denne gutten kunne trengt et kommunikasjonskurs. Om ting er slik ditt innlegg gir inntrykk av så virker du som den mest ryddige personen i denne 16-åringens liv, HI. Anonym poster: 53d8d66545e9521a540a8c0b6faa6226
You can call me Dårris Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Samme krav og litt til stilles til vår 6-åring, han må i tillegg hjelpe til å dekke på og rydde etter maten, samt hjelpe til å se etter lillebror av og til. Selvsagt skal en tenåring ha oppgaver hjemme, og hvis mor virkelig ikke skjønner det så er det veldig trist.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #8 Skrevet 18. april 2013 Guri, jeg er så glad for å være kvitt det ste-styret altså. Eneste normale oppi det hele var faktisk stebarnet. Anonym poster: 3c52327b247047f3e80afcec31b8393c
Gjest Antarctica Skrevet 18. april 2013 #9 Skrevet 18. april 2013 Far og mor bør nok ta seg et møte her, først uten gutten, og så MED. Så kan han få tenke seg litt om hva han slenger ut av seg senere.
Fae Skrevet 18. april 2013 #10 Skrevet 18. april 2013 Øøøh, nå tenker jeg litt på mitt barn her! Han er 6 år(7 om litt) så 10 år yngre og har flere plikter. Han må rydde OG tørke støv på eget rom minst en gang i uken. Han må legge klær ut til vask, OG sortere dem i hvitt, sort og undetøy. Han må rydde sin egen tallerken av bordet til ethvert måltid og sette det i vasken/oppvaskmaskinen. Han må rydde opp etter seg der han er (f.eks om han spiller i stuen). Hun må jo synes jeg misshandler mitt barn da. Kler hun på 16 åringen og vasker ham daglig også? Djeeeeez. Dersom hun ikke leverer ham til dere så er det avtalebrudd. Snakker de med noen profesjonelle ville de nok bare ledd av henne, hun er langt på landet. Hva med å forberede ungdommen på voksenlivet?
Gjest sussie77 Skrevet 18. april 2013 #11 Skrevet 18. april 2013 Reagerte på det hun sa at "stakkars han er bare 16 år". Syntes ikke de kravene han hadde hos dere var så strenge. Og gutten er jo nesten voksen.
Himmel og hav Skrevet 18. april 2013 #12 Skrevet 18. april 2013 Mine tenåringer må i tillegg gjøre reint i resten av huset, lage middag en dag i uka hver, måke snø, klippe plenen, sette på vask, henge opp tøy, og hjelpe til med forefallende arbeid både inne og ute. Så om du er en ond stemor, så er jeg din enda ondere tvilling. Og jeg bærer min grusomhet med stolthet Alternativt kan man kalle grusomheten "å oppdra fremtidige voksne som kan stå å egne bein"...
Gjest yrild Skrevet 18. april 2013 #13 Skrevet 18. april 2013 Hvis historien. Sm du beskriver den så gjør bimor sin ønn en kjempestor bjørnetjeneste og du og din mann oppfører dere som oppdragere og foreldre må gjøre :-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #14 Skrevet 18. april 2013 Herregud. Den moren er rett og slett dum. Hun lar sønnen slippe unna alt som er normalt. Den gutten er blodig bortskjemt. Livets harde fakta kommer til å treffe han hardt en vakker dag. Og da kommer det til å bli beintøft for han. Hvordan skal han klare seg på videregående og i arbeidslivet? Vet du hva. Jeg lurer på om moren gjør sette for at sønnen skal velge henne fremfor dere. Har selv en på 17 år som har plikter siden han var liten, 7 åringen her stilles det også krav til. Anonym poster: 9a1ba037e5e25df5835637dd2c981219
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2013 #15 Skrevet 18. april 2013 16 år? Og 3 plikter?? Når jeg var 16 bodde jeg alene, og jobbet.. Tror ikke hun har tatt dette ut av sammenhengen fordi hun syntes synd på den stakkars lille gutten når han fikk kjeft da?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #16 Skrevet 18. april 2013 Hm, en vel bevart mor ville vel ikke uttrykt seg sånn? Hvis det er den hele og fulle sannhet som kommer frem i innlegget her, så må det stikke mer under. Anonym poster: 243970b95aeda7e9e266722b22e1ff6f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #17 Skrevet 18. april 2013 hohoho... her er jeg den onde mor Jeg stiller krav til mine barn, og vil de skal lære det virkelige liv. Far mener barna vil vende seg mot meg den dagen de "forstår" Resultatet er at eldste ikke lenger snakker med sin far, og vil ikke mer. Den "snille" faren, som virkelig eksploderer den dagen han ikke gidder mer. Det er grunnen til at eldste ikke vil mer av far, men kun vender seg til meg. Jeg er fortsatt forelder, setter grenser og alt som er. Men jeg er stabil og til å stole på. Og jeg er alene med barna, og eldste er voksen. Den av oss foreldre med best kontakt med barna, er fortsatt meg. Tenk det - jeg stiller krav til ALT, og barna stoler likevel mest på meg Hun der moren bør tenke seg godt om, og hun blir grundig utnyttet av en tenåring som kan å sno seg Hjelper ikke i lengden å skylde på deg..... Anonym poster: 00d2bb187b3195794775abfd3fed4fdf
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #18 Skrevet 18. april 2013 Herregud. Den moren er rett og slett dum. Hun lar sønnen slippe unna alt som er normalt. Den gutten er blodig bortskjemt. Livets harde fakta kommer til å treffe han hardt en vakker dag. Og da kommer det til å bli beintøft for han. Hvordan skal han klare seg på videregående og i arbeidslivet? Vet du hva. Jeg lurer på om moren gjør sette for at sønnen skal velge henne fremfor dere. Har selv en på 17 år som har plikter siden han var liten, 7 åringen her stilles det også krav til. Anonym poster: 9a1ba037e5e25df5835637dd2c981219 HI her. Ja hun gjør nok dette for at han skal "velge" henne fremfor oss, det er jeg viss på. Hun evner dessverre ikke å se hva hun gjør, og jeg synes situasjonen er fryktelig vanskelig. Jeg har 2 barn fra før som er eldre enn min stesønn og de har gjort mye mer i huset enn hva min stesønn gjør. Mannen min gir sønnen sin beskjed om at han skal ta rommet sitt en dag, sønnen sier ja og faren må dra ut på jobb (jobber veldig mye i perioder), men rommet blir ikke tatt. Jeg minner han på det men rommet blir fortsatt ikke tatt, og dermed så ender det med kjefting og smelling fra far som blir frustrert over at en gutt i den alderen ikke kan ta litt ansvar. Dette var bare et eksempel, men det er slik i de fleste situasjoner. Mor og far kan dessverre ikke ha noe møte som foreslått her, eller noe særlig kontakt eller kommunikasjon pga ting jeg ikke vil si noe om her. Hadde jeg vært far i dette tilfelle så hadde jeg sørget for å få full omsorgsrett til gutten, men dessverre så skjønner ikke mannen min alvoret i denne situasjonen. Anonym poster: 57499f5228e43aec98c4c608c771735b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #19 Skrevet 18. april 2013 Jeg er stemor og sliter med å få mitt 12 år gamle stebarn til å gjøre et pøkk av husarbeid. Faren bryr seg ikke om å lære henne noen ting. rommet hennes er dritmøkkete og rene og skitne klær om hverandre på det støvete gulvet. Jeg kan ikke gjøre noe med det:/ Jeg gidder ikke gjøre noe med det. Noen får seg nok en wake up call en dag. Felles blir oppdradd på en helt annen måte. Men jeg har virkelig prøvd:( Anonym poster: 24643f8c68cd4df411ae31aabf48dd9c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #20 Skrevet 18. april 2013 synes ikke at dette var urimelige krav til en 16 åring nei! Herremin.. Datteren min på 5 har de samme "jobbene".... Anonym poster: e3f0c7fa7f5f16a88a4e9684ed71f7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå