Gå til innhold

mulig dette er forklaringen til en blå bølge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen blå bølge her jeg står. Takk og lov. Vi får vente til september med å konkludere med at den finnes.

For meg er det nokså provoserende med folk som påstår at det kun er privat sektor som produserer noe viktig. Det er dessuten nokså nedlatende å påstå at folk i offentlig sektor går hjem fra jobb mellom 14 og 16. Det er sikkert riktig mange steder, men det er uriktig enda flere steder. Av mine venner som er i jobb, er det faktisk de som jobber i Statoil som har de mest familievennlige jobbene.

Selv er jeg en av de offentlig ansatte som kronikøren undrer seg over. Jeg tjener temmelig godt, faktisk mer enn de beløpene det refereres til. Men jeg skammer meg ikke og mener jeg både gjør en viktig jobb for landet og jeg jobber f... meg hardt for pengene jeg får. Vi kunne jo legge ned de offentlige stillingene. Eller vi kunne redusert lønningene til lærere, til sykepleiere, til leger, til psykologer, til fysioterapeuter, til ergoterapeuter, vernepleiere osv. Så kan den fyren som mener han skaper verdier selv lære opp barna sine, kan selv ivareta sine syke foreldre, kan selv sørge for vaksinering og behandling.

Nå ble jeg irritert kjente jeg!

Gjest sug lut
Skrevet

Det er antakelig den minst informerte kronikken jeg har lest på lenge.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Hvor gammel er denne forfatteren?

Ser for meg en 19 årig bærums jente/ gutt som er flaska opp av far og mor som driver egen bedrift om hvordan staten stjeler penga og lærerne kan for lite og tjener for mye.

Skrevet

Lurer på hvordan det private ville fått brukbare ansatte om ikke lærere hadde produsert ;)

Dt morsomste er at dette er en av dagens anbefalinger på "lesernes vg"

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jeg håper bare staten snart unne bhg ansatte mer lønn snart for det er en jobb jeg aldri kunne hatt, men som jeg er avhengig av at noen gjør.

Og jeg vil ha engasjerte barnglade flinke menesker der. Ja til at flinke bhg asistenter som ungene kaster seg rundt halsen på får en lønn som gjør at de fortsetter med dette istedet for å utdanne seg til et yrke som betaler.

Gjest sug lut
Skrevet

Lurer på hvordan det private ville fått brukbare ansatte om ikke lærere hadde produsert ;)

Hallo, vg-lesere er analfabeter som kan lese...
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Liker å lese vgs anbefalte blogger, men ipaden lar meg aldri se sånt. Og ikke pokker om jeg knotter med en pc til avslappingen.

Skrevet

Hallo, vg-lesere er analfabeter som kan lese...

Tror de kan lese blogger. Og dette kan medføre at de mener de er politisk oppdatert etterpå.

Skremmende når vg har annet en kakeblogger ;)

Skrevet (endret)

Herregud for en blogg. Jeg blir helt oppgitt her jeg sitter og tenker at dette mennesket trenger litt mer mellom ørene.

"Huff så grusomt det er at folk i offentlig sektor ligger på den komfortable siden av en halv mill i året. De som jobber der har jo ingen utdanning og ihvertfall ikke bachelor, master osv. De burde jo tjent like lite som ufaglærte meg, for at det skulle vært noen form for rettferdighet her i verden. For ikke å snakke om alle dem i privat sektor som også tjener godt, de ødelegger sikkert for resten av privat sektor." :P

Kan noen fortelle meg at ikke alle i Norge er så dumme?

Endret av Studine mevik
Skrevet

Det morsomste er jo å lese svarene som Ekte Penger gir til litt brysomme spørsmål, der vedkommende kun henviser til østerriksk økonomisk teori og youtube-videoer uten å svare på spørsmålet. En annen ting er at Ekte Penger hevder at lærere får lån i Husbanken til 2% rente. Hvorfor har ingen sagt det til meg???

Skrevet (endret)

Hadde jeg ikke vært så sliten hadde jeg blitt provosert.. faen til dust.

Han skriver om læreryrket;

Dere skaper ting ja, men dere har alt for høye lønninger. Kanskje ikke du som nettop starter men de som har mange års erfaring har veldig høye lønninger. Når du legger til at dere kan låne i husbanken til 2% renter og dekket pensjon av oljefondet.

Vi må låne i 4% rente og spare til egen pensjon. Les under mine kommentarer så jeg slipper å gjenta meg selv.

Jeg har mye respekt for deg som lærere, jeg prøvde det i 2timer men jeg egnet meg ikke til det ettersom jeg ikke liker å gjenta meg selv mer enn 1 gang. Men du skjønner vel problematikken når offentlig og priat tjener nesten like mye. Du skjønner vel at offentlig lønninger er dekket av oljepenger. Hva skjer når oljepengene blir borte?

Vi kommer til å ha budsjettunderskudd som Hellas...jeg skriver dette så vi slipper å havne der, forandre noe..

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Altså.. Bare.... Jeeeez....

... Er mitt tilsvar til denne bloggen. Dustete blogginnlegg fortjener dustete svar...

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Litt skummelt at dette egentlig er alvorlig ment.... :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...