Gå til innhold

Geriljatid!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Åh, for en koselig idé!

:D

Skrevet

Wow, funker det, tror dere? Det blir ikke for hardt? Eller oppløser de seg når de kommer i jord?

Gjest amandine
Skrevet

Wow, funker det, tror dere? Det blir ikke for hardt? Eller oppløser de seg når de kommer i jord?

De oppløser seg sikkert her hos meg iallefall... fy fader som det regner!!!
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jupp.

Siden jeg er på husjakt og i mitt hode garantert kommer til å ha hus med hage i sommer.

Hva finnes som jeg bare kan dytte i jorden og aldri vanne, men alikavel få masse farger.? Selvfølgelig noe som guttungen kan spise uten å bli syk siden han garantert vil pakke det i munnen.

Skrevet

Jaaaa, hagegeriljaen!

Jeg er med.

Skrevet

Jammen meg, dette må jeg prøve :) Det er ikke de verste "bombene" å skulle bli tatt med av overivrige antiterrorpoliti om man slipper noen diskret mellom husene tilfeldigvis her og der i Norges storbyer :D

Skulle bare ønske det gikk an å så blåveis her i sørpas hovedstad, men jeg får vel smøre meg med tålamod og vente på sommerblomstene.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Blåveis det er en sånn som sprer seg med røtter sant? En sånn som kommer tilbake år etter år hvis an får den til å trives.

Skrevet

wow

Skrevet

Blåveis det er en sånn som sprer seg med røtter sant? En sånn som kommer tilbake år etter år hvis an får den til å trives.

Såvidt jeg vet, ja. Og den er litt nøysom, så den trives ikke overalt. Har enda til gode å se den i Midt-Norge, dessverre, savner den stort etter å ha plukket hver eneste vår i 20 år (hysjhysj).

Gjest amandine
Skrevet

Tror du egentlig tenker på hvitveis om du tenker på spredning via rotstokker. Ellers er blåveisen kresen på jordsmonnet, og liker sur jord, tror jeg? Du kan fint frøså blåveis, men de du får i handelen er ikke the real thing, så jeg venter på EKTE frø. Anyone? ;-)

Skrevet

Såvidt jeg vet, ja. Og den er litt nøysom, så den trives ikke overalt. Har enda til gode å se den i Midt-Norge, dessverre, savner den stort etter å ha plukket hver eneste vår i 20 år (hysjhysj).

Du har lov til å plukke, men ikke ta rota..

Skrevet

Nja, det hender dessverre at rota også blir med, særlig i ivrige barnehender :)

Kanskje jeg skal prøve meg på noen butikkblåveis, sannsynligheten er stor for at de ikke vil vokse uansett, så da er det bedre å prøve seg med de først, fremfor de skikkelige, naturlige og ekstra nydelige blåveisene :)

Er det kun at de vil ha sur jord? Såvidt jeg har sett vokser de kun på øst-/sørlandet, jeg har i alle fall ikke sett de her i fryseboksen hvor jeg bor nå. Det har vel ingen av de andre fastboende her heller, ettersom jeg har hørt. Men det bugner jo av gran og furu, vokser ikke de i sur jord? Eller er jeg helt på jordet?

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har sett importvare vokse på Nordvestlandet flere steder, så jeg tenker det skal gå med litt viljestyrke om jeg bare får kloa i frø!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...