Gå til innhold

Burde jeg bytte jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bra jobb i et stort firma. Har jobbet der i snart fire år.

Sjefen min som ansatte meg har sluttet, og avdelingen jeg er knyttet til skal legges ned.

Jeg blir flyttet til en annen avdeling og vil fortsette med de samme oppgavene som før.

Men, jeg frykter at jeg ikke vi bli tatt like mye hensyn til av min nye sjef (som ikke har samme evne til å vurdere min kompetanse som min gamle sjef).

Dette kan hemme min karriereutvikling, og jeg føler at jeg har havnet i en sårbar situasjon.

Er det på tide å bytte jobb, eller burde jeg brette opp ermene ytterligere og bli?

I teorien er det gode utviklingsmuligheter her jeg er, men i praksis må man ha støtte fra noen i ledelsen for å få ting gjort.

Anonym poster: b7910bf9f2d58f21a50dd3cb8d04f877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gi det en sjanse samtidig som du begynner å se litt på andre jobber? Det er ikke greit å vite hvordan det blir før du har prøvd. Ville ikke tatt sorgene på forskudd, men samtidig kommet meg fort vekk derifra hvis det viser seg å ikke bli bra.

Omorganisering er alltid en vanskelig prosess og det krever gode ledere får å få det til på en god måte.

Lykke til

Skrevet

Hva mener du med å 'bli tatt hensyn til' da?

Hvis det er det at du føler din nye sjef ikke kjenner deg like godt s den gamle, og at du derfor er redd for å ikke bli 'sett' av din nye sjef, så synes jeg du skal ta det som en utfordring. Jobbe hardt med å få vist din nye sjef hva du er god for og at du er verdt å satse på. Det må du jo uansett gjøre i en ny jobb også.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg kommer til å ta meg sammen og jobbe hardt for å bli satt pris på av min nye sjef.

Er bare litt engstelig for at nedleggelsen av min avdeling er et dårlig tegn.

Det var nemlig min nye sjef som pushet for det.

Hi

Anonym poster: b7910bf9f2d58f21a50dd3cb8d04f877

Skrevet

Det kan være et dårlig tegn for noen, men for andre kan det være en mulighet til å komme seg videre. Jeg tenker at her er det om å gjøre å vise at man er en arbeidstaker som er verdt å satse på. Masse lykke til! Det kan jo til og med bli gøy! Kanskje får du noen nye, spennende utforderinger. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...