Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Jeg skal lage en litt langsiktig middagsukeplan, og står helt fast når det gjelder middagsforslag til hverdagsmat (ukedager)... Kriteriene mine er: 1. Det skal være sunne og mest mulig rene produkter av kjøtt og fisk (lite blandingsprodukter) 2. Det skal ikke være veldig mange/spesielle ingredienser, ettersom det må være noenlunde rimelig hverdagsmat og må være relativt raskt å lage. Forslag? Anonym poster: b181a083f49716abb8b85ef6299606fe
3 i april Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Wook av forskjellige slag : ha i alle de grønnsakene dere liker og så tilsetter dere etnten biffkjøtt, svinekjøtt, kylling eller fisk til. Ha ris til. Kjempe enkel middag som de fleste liker.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Vår middagsfavoritt, blant alle, er for tiden baconsurret kylling med kremost og salat Oppskriften fant jeg på http://fotballfrue.no/2013/03/20/oppskrift-onsdag-ostefylt-kylling/ Caroline fotballfrue har mange gode, sunne oppskrifter enkle er de også! Anonym poster: 82855625279f84b19a97439dd1ae1a18
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #4 Skrevet 18. april 2013 takk for tips, kom gjerne med flere forslag! Anonym poster: b181a083f49716abb8b85ef6299606fe
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. april 2013 #5 Skrevet 18. april 2013 - Hjemmelaget fiskekaker i hjemmelaget brun saus, sammen med poteter og grønnsaker - Hjemmelaget kjøttkaker i hjemmelaget brun saus med poteter og ertestuing eller kålstuing - Seibiff i rømmesaus (bruker creme fesh for den blir ikke kornete) med poteter og raspet gulrot - Hønsefrikasé - Ovnsbakt laks med poteter, rømme og grønnsaker - Spaghetti e.l med karbonadedeig og god tomatsaus - Fiskesuppe med godt brød eller flatbrød - Kjøttsuppe, lag da så mye at du kan jevne den til lapskaus dagen etter. - Kokt torsk med bearnaisesaus, poteter og grønnsaker - Hjemmelaget hamburger med god dressing og salat - Fiskegrateng med bacon, smeltet fett, poteter og raspede gulrøtter - Kyllingfilét med ris, god saus og salat - Lettsaltet uer med hjemmelaget potetstappe, bacon og smeltet fett - Skinkebiff/ ytrefilét av svin med god saus, ris og salat - Terteskjell med små fiskeboller, reker, aspargess, erter, gulrot, sitron og dill i tykk hvit saus - Biff stroganoff med hjemmelaget potetstappe og blomkål og brokoli til - Sosakjøtt med poteter og grønnsaker Har flere også om du trenger mer. :-) jeg bruker å planlegge ca en måned frem i tid, og prøver å ha fisk ca 3 ganger i uken, men skjelden på helg. Prøver å unngå å ha det samme flere ganger i måneden. Det aller meste er hjemmelaget, men det meste kan jo også kjøpes ferdig for den som ønsker det. Handler skjelden og stort, og legger mye kjøtt og brød i fryseren slik at jeg bare kan ta opp derfra. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Takk Queen, ser ut som du virkelig er dronninga av middagslaging Kjempemasse gode middagstips! Denne skal jeg gå nøye igjennom og ser at store deler av lista passer vår familie godt og kan plottes rett inn i middagsplanen her Jeg skal også forsøke det samme som du sier, ha en plan for en måned av gangen, eller to. Også kan de bare rulleres (og endres etter ønske) så vi alltid har en middagsplan klar Anonym poster: b181a083f49716abb8b85ef6299606fe
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. april 2013 #7 Skrevet 18. april 2013 Bare hyggelig. Liker godt å lage mat, og syns det er veldig deilig å slippe stresset hver dag med hva skal vi ha, må innom butikken osv osv. Er verre med de andre hus-sysslene.. Gjør det ja, men kan ikke si jeg liker vaske.. Hehe.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå