Gå til innhold

Første tannlegetime......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått innkallelse til tannlegen for min herlige 3 åring.

Hva skjer egentlig på en første sjekk?

Hva om det er hull i tenna?(hun har brukt en del medisiner og vært litt vrien å pusse av og til, men har gjort mitt aller beste.....)

Anonym poster: 4880176eedcab50920a85bef9ca4587a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør ikke noe særlig, ungen får prøve stolen, snakke litt med tannpleieren og vise frem tennene sine. De ser ikke så nøye på tennene egentlig, spør om å få telle dem og snakker litt med barnet om tannpuss. Om barnet synes det er greit pirker de litt i tennene og bruker det lille speilet inni munnen.

Min yngste jente hadde et lite hull, men de gjorde ikke noe med det, snakket bare om hvorfor. Min jente hadde veldig dype groper i gjekslene så det var derfor det var et lite hull der, så hun fikk en slik liten tannbørste med en liten rund bust på og beskjed om å bruke den hver kveld.

Så fikk hun premie, hun synes det var kjempegøy å være der. Så nå bruker vi den lille tannbørsten i gjekslene før vi pusser med den vanlige tannbørsten hver kveld.

Anonym poster: 9101b74b7c35773e1ceebc7f42dd7a69

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Her var det full sjekk. Hun ble satt opp i stolen, deretter tittet og pirket tannlegen på alle tennene hennes.

Skrevet

Vi var på dette nå i januar. Det var hos tannpleier, da. Barnet fikk velge om hun ville sitte på fanget eller i tannlegestolen. Tannpleier talte alle tennene, og så jo da samtidig over hvordan de var. Blåste litt med sånn ...blåsedings, og så litt i ansiktet på barnet på tøys, og pirket litt med krok. Og sjekket tennene til bamsen også.

Så fikk hun premie og var storfornøyd.

Anonym poster: 4754a944046037e2fefe572298b29631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...