Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Babyen spiser godt på morgen/ettermiddag/natt. Han kan sovne ved puppen til slutt da også, men er mett og fornøyd. På kveldene maser han om pupp hele tiden, fra ca 19 til midnatt, da slokner han for natta. Han får pupp men sovner etter 5 min. Tar han opp, raper, legget han ned, han sover 5 min og maser igjen. Leste på ammehjelpen at man har mindre melk på kvelden og baby blir urolig og vil ha mat ofte, men når han sovner blir det ekstremt ofte. Hva gjør dere? Og ammer dere oftere på kvelden? Han er 4 uker Anonym poster: edb767c8bbbad433e291cccc42fdf3f2
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Ja, jeg gjorde som du. Stresset i begynnelsen for at barnet ikke spiste godt nok om kvelden og var urolig osv. Jeg snakket med HS om det og hun fortalte meg at melka er tjukkere om kvelden og tyngre for barnet og suge ut. Derfor blir de sliten og sovner hele tiden. Til gjengjeld får de den tykke gode melka som skal gjøre at de sover tungt på kvelden. Etter jeg fant ut det så bestemte jeg meg for å bare slappe av på kveldene, la barnet slappe av i sine små dupper nært meg og den fikk puppen når den ville. Det somi begynnelsen var veldig stressende ble til slutt veldig koselig og vi fikk tilslutt en fin rutine. Ungen sov godt om natta i mange timer. Kjempefint. Anonym poster: c34b649ecba091601b8572a113da9512
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Tror det er mer normalt enn unormalt at små babyer dier i timevis på kveldene. Da er melka tykkest og da skal de jo snart inn i en lang periode med mye søvn og mindre amming(natta). Hadde bare satt meg til rette med en diger vannflaske og en god film eller bok. Det går seg til Min gutt gadd jeg ikke å legge fra meg mellom ammeøktene, jeg bare lot ham ligge og småspise og kose i 3-4 timer i strekk. Da ble det alltid en deilig og rolig fornatt hvor han sov lenge og godt Anonym poster: 160511a8cab7e403cb33b9c64085479a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Ja jeg slappet mer av etter at jeg fant ut at uroligheten var normal ble stresset og frustrert til å begynne med :S Men når han sovner, skal jeg la han sove 5 min og så få pupp igjen? Eller skal jeg "pirke borti han" sånn at han våkner og spiser mer? Har gjort det et par ganger og da spiser han mer hver gang. Anonym poster: edb767c8bbbad433e291cccc42fdf3f2
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Tror det er mer normalt enn unormalt at små babyer dier i timevis på kveldene. Da er melka tykkest og da skal de jo snart inn i en lang periode med mye søvn og mindre amming(natta). Hadde bare satt meg til rette med en diger vannflaske og en god film eller bok. Det går seg til Min gutt gadd jeg ikke å legge fra meg mellom ammeøktene, jeg bare lot ham ligge og småspise og kose i 3-4 timer i strekk. Da ble det alltid en deilig og rolig fornatt hvor han sov lenge og godt Anonym poster: 160511a8cab7e403cb33b9c64085479a Ok men han raper hver gang jeg tar han opp. Hvis jeg lar han ligge å spise/sove ved puppen 3 timer i strekk, vil han få luft i magen? Bør jeg fortsette å ta han opp innimellom for å rape? Anonym poster: edb767c8bbbad433e291cccc42fdf3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå