LittLykkelig Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Er akkurat blitt 50 % sm pga bekkenløsning. Er i uke 21 og sliter skikkelig på jobb. Alle løft, påkledning, reise meg fra sittende stilling og bøying gir smerter i bekken, rygg og mage. Hvilken tilrettelegging har dere? Føler ikke at jeg duger til noe der lenger!
klishe89 Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Huff, det hørtes ikke noe greit ut. Du burde ikke løfte osv da. Jobber du med de minste? Hvis dere lager mat eller andre ting så kan du vel kanskje ta over det i større grad? Delta på aktiviteter med barna som ikke krever så mye fysisk?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde kontorarbeid som tilrettelegging når jeg jobbet i barnehage. Jeg filk ikke løfte, sette meg ned til barna osv pga bekkenet. Du må være veldig forsiktig og helst ikke løfte. Du kan bli mye verre av for mye løfting og andre gjøremål. Hvis styreren ikke klarer å tilrettelegge deg bedre så bør du sykemelde deg 100%, hvis du sliter veldig med bekkenløsning. Anonym poster: 11888d4a5b57e01f854b224b5312f197
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Jeg var 50% sykemeldt pga prolaps i svangerskapet. Jeg jobbet halve dager hver dag. Hadde tidligvakt og reiste hjem før avd skulle ut. Det var for å slippe å være med på påkledning og skift. Det er jo ikke alltid så lett å si nei til å hjelpe ungene når du først er der I tillegg søkte bhg til kommunen om tilretteleggingsmidler. Det fikk de, og jeg fikk da "gå på toppen" og vikar ble satt inn. Det fungerte supert for min del. Jeg hadde en super leder som gjorde alt hun kunne for å beholde meg i jobb frem til fødsel Anonym poster: 43d21df78b1eab63b49c1259980a9c2d
LittLykkelig Skrevet 17. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2013 Takk for svar. Jobber med de minste ja. Skal på samtale med styrer snart angående tilrettelegging. Takk for gode tips, skal ta dem med videre HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde det slik som deg. Var sykmeldt 50% en lengre periode. Prøvde både å jobbe korte dager hver dag, og halv uke. Jeg skulle slippe unna tunge løft og mye gåing. I teorien- greit nok, men det fungerer ikke i praksis. Barna forstår ikke..og de andre ansatte mente nok at så lenge jrg var på jobb, så skulle jeg gjøre jobben min. Også ofte sykdom blant ansatte. Så med lege og jordmor ble det søkt om svangerskapspenger i stedet for videre sykmld. Råder deg til å gjøre det samme, så du ikke bruker opp sykmld dagene i tilfelle du skulle bli sykmeldt etter svangerskapet. Hør med legen din. Ingen takker deg for at du er der og ødelegger deg selv, så ta heller vare på deg selv nå. Lykke til :-) Anonym poster: 17b21d2f5c749583100032fb09180d51
LittLykkelig Skrevet 17. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde det slik som deg. Var sykmeldt 50% en lengre periode. Prøvde både å jobbe korte dager hver dag, og halv uke. Jeg skulle slippe unna tunge løft og mye gåing. I teorien- greit nok, men det fungerer ikke i praksis. Barna forstår ikke..og de andre ansatte mente nok at så lenge jrg var på jobb, så skulle jeg gjøre jobben min. Også ofte sykdom blant ansatte. Så med lege og jordmor ble det søkt om svangerskapspenger i stedet for videre sykmld. Råder deg til å gjøre det samme, så du ikke bruker opp sykmld dagene i tilfelle du skulle bli sykmeldt etter svangerskapet. Hør med legen din. Ingen takker deg for at du er der og ødelegger deg selv, så ta heller vare på deg selv nå. Lykke til :-) Anonym poster: 17b21d2f5c749583100032fb09180d51 Kjenner meg igjen i det du skriver. Føler nesten at de andre ikke "unner" meg tilrettelegging. Får hvertfall ingen hensyn tatt. Og ungene skjønner jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Ta opp tilrettelegging med arbeidsgiver. Hvis det fortsatt ikke hjelper, ta det opp med lege/jordmor om evt. svangerskapspenger. Anonym poster: 17b21d2f5c749583100032fb09180d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå