Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Etter fødslene mine, siste for snart 4 år siden, har jeg vært plaget med en del vann i kroppen. Jeg var også veldig plaget under svangerskapene, gikk f.eks opp 28 kilo med ene barnet og ned like mye på en uke(!) etter fødselen fordi nesten all vekten var vann i kroppen, eller ødem. Nå begynner dette vannet å bli plagsomt. Ikkke sånn veldig plagsomt, men litt. Dersom jeg f.eks tar en joggetur, så er det så mye vann i fingrene når jeg kommer hjem igjen at det er stivt og vondt og bøye dem, og jeg får ikke en gang rikket på ringen min. Ut på dagen på en vanlig arbeidsdag klemmer skoene og jeg har dype sokkemerker. Plagene tilsvarer vel omtrent som da jeg ble rangert med ødem 1, evt 1-2 i svangerskapet. Jeg lurer på om noen har lignende erfaring og om dere evt har fått noen vanndrivende medisiner eller lignende for dette? Anonym poster: f52ba1a0bc61af9e97a5f7d701acee03
hulderpusen Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Jeg anbefaler deg å prøve ut brenneslete fra helsekost. Den i løs vekt. Hvis du blander ut den med litt peppermyntete og/ eller sitron blir den god. Kok deg en kanne hver dag og drikk av i løpet av dagen. Den er ikke så verst kald. Du får samtidig i deg litt jern. Jeg gikk på brenneslete hele forrige svangerskap, og kunne bruke mine vanlige sko og giftering helt frem til fødsel. Bruker også denne teen i uka før mens (får mye vann i kroppen). Jeg bruker gjerne 3 spiseskjeer til en te kanne, heller over kokende vann og lar trekke i 10 min. Bruker te sil når jeg heller i koppen. Den er foresten god med ingefær eller tørket nype også.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #3 Skrevet 18. april 2013 Jeg anbefaler deg å prøve ut brenneslete fra helsekost. Den i løs vekt. Hvis du blander ut den med litt peppermyntete og/ eller sitron blir den god. Kok deg en kanne hver dag og drikk av i løpet av dagen. Den er ikke så verst kald. Du får samtidig i deg litt jern. Jeg gikk på brenneslete hele forrige svangerskap, og kunne bruke mine vanlige sko og giftering helt frem til fødsel. Bruker også denne teen i uka før mens (får mye vann i kroppen). Jeg bruker gjerne 3 spiseskjeer til en te kanne, heller over kokende vann og lar trekke i 10 min. Bruker te sil når jeg heller i koppen. Den er foresten god med ingefær eller tørket nype også. Litt sent svar her, men takk for tips Nå er det sånn at jeg ikke får ned te, verken kald eller varm, brekker meg av det. Uansett smak. Jeg har blitt tipset om te tidligere også, men må ha noe i tablettform eller noe sånt. HI Anonym poster: f52ba1a0bc61af9e97a5f7d701acee03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå