Gå til innhold

Hvor mange kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kcal er dette? Sånn ca. Og gjerne kommentarer eller tips til hva jeg kan gjøre annerledes.

Frokost: 1 knekkebrød med gulost og et glass melk

Lunsj: 2 knekkebrød med magersmørost

Mellom: et eple og en pære

Middag: wok (pose med klassisk wok grønnsaker), kylling og ris

Drikker vann

Trener 2-4 ganger i uken. Løper fast 30min på tredemølle og så noen styrkeøvelser 1-2ganger, og så er det spinning eller zumba ol.

Anonym poster: 7f8844aab37bcd07754d738d97d81ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på kaloriene i maten, ikke treningen. Det med treningen er for å vise det store bildet. Jeg skal bare ned noen kg, men kommer meg ikke ned!

Skrevet

Finnes en haug med apper der du kan legge inn alt du spiser. Anbefaler å laste ned en slik :)

Anonym poster: ad4512526e5d52fa8793370b819460ed

Skrevet

Kommer an på type knekkebrød, mengde ris osv. Det enkleste er om du selv regner det ut på grete roede sin vektklubb som er gratis.

Men sånn ca 700-900 kcal vil jeg tro med mindre du spiser mye ris, veldig store knekkebrød el. Det er alt for lite mat for et voksent mennekse. Du bør legge deg på minimum 1200 kcal pr dag dersom du vil ned i vekt. Skal du holde vekten bør du legge deg på det dobbelte, minst, på vanlige dager, og litt mer de dagene du trener.

Skrevet

Hvor mange kcal er dette? Sånn ca. Og gjerne kommentarer eller tips til hva jeg kan gjøre annerledes.

Drikker vann

Trener 2-4 ganger i uken. Løper fast 30min på tredemølle og så noen styrkeøvelser 1-2ganger, og så er det spinning eller zumba ol.

Det kommer litt an på hva slags produkter du velger. Velg sunne knekkebrød, eks Ryvita. Bruk lett-ost, skummet melk og natur ris.

Du får i deg lite kalsium, bytt ut et eple eller pære med en yogurt uten sukker.

Legg også inn et lite kveldsåltid, eks knekkebrød, yogurt eller noe annet.

Gå inn på Grete Roede sin nettside, der er det masse tips til små måltider.

Anonym poster: 077cb8c58fd379a5c26b9a0696ee24fd

Skrevet

Spiser wasa rugsprø. Spiser normal mengde ris, ca det som står som en posjon på pakken. Bruker ekstra lettmelk.

Hmmm at jeg kan spise for lite? Jeg er jo mett og ikke sulten...

Skrevet

Spiser wasa rugsprø. Spiser normal mengde ris, ca det som står som en posjon på pakken. Bruker ekstra lettmelk.

Hmmm at jeg kan spise for lite? Jeg er jo mett og ikke sulten...

Jeg har gått ned 6 kg siden januar.

Og har erfart at jeg går mindre ned om jeg spiser for lite.

I perioder der det har vært mye å tenke på og mindre fokus på mat så har jeg ikke gått ned så mye.

For meg har det vært nødvendlig med en skikkelig innsats for å klare å spise nok. Men der jeg har vært flink å telle og registrere slik at jeg ligger på nok kalorier pr. dag så har jeg gått raskere ned.

Anonym poster: 077cb8c58fd379a5c26b9a0696ee24fd

Skrevet

11-1200 tipper jeg. Da regner jeg 500 kcal til middag. Ris har MYE kalorier, så her kan du spare mye på å kutte litt. Ost har også mye kalorier pr.skive. Med mindre du er veldig liten og nett i utgangspunktet bør du gå greit ned med dette kostholdet.

Skrevet

Drikker vann

Bytt ut gulosten med en skive kalkunpålegg og glasset med melk med et glass vann, så har du spart ca 200 ckal bare der.

Bytt ut risen med fullkorsris er også en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...