lille oss Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Noen av dere som har/har hatt svangerskapsdiabetes? Jeg har hatt mine mistanker lenge, og nå er det omsider påvist, dog litt sent, er i uke 35.. må måle blodsukker til hvert måltid nå, og to timer etter. Klarer jeg ikke holde blodsukkeret lavt nok til fredag må jeg starte opp med insulin.. mitt spørsmål blir da om babyen MÅ på nyfødtintensiven rett etter fødsel? Forrige måtte ligge der i to uker av andre årsaker, så hadde håpet å få ha babyen sammen med meg på barsel denne gangen
<3 2G <3 Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Slapp det med min, de bare målte på barsel før og evt etter måltid i tre døgn. Hadde gulsot å, så ble litt blodprøver, men gikk fint her.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes i uke 25 (9,4 etter test).. Langtidsblodsukkeret mitt var aldri over 5,1 og målinger etter mat lå på 4,3 - 5,8. Hvis du har en del målinger etter mat på 7,0 og over så vurderer man om insulinbehandling skal påbegynnes. Etter fødsel ble det målt blodsukker på barnet og dagen etter ble det også målt. Jeg hadde barnet sammen med meg hele tiden og hun hadde aldri behov for kontakt med lege ol på sykehuset pga blodsukker. Anonym poster: 75dfd114ea0ed4633c47d0a86da63faf
lille oss Skrevet 17. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2013 Ok. Jeg lå i grenseland sist svangerskap, og jenta fikk være med meg. Langtidsblodsukkeret mitt var høyt, 6, 2. Blir avgjort fredag om jeg må ha insulin.. men må alle som har brukt insulin ha babyene på intensiven? Vil så gjerne få ha han sammen med meg
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Jeg hadde svangerskapsdiabetes og måtte bruke insulin. Jeg hadde babyen med meg hele tiden, og reiste hjem fra sykehuset etter 23 timer. Anonym poster: 4baeab8b858f39ac16b6739b29fc2d53
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Jeg var hardt rammet og hadde dårlige blodsukkerverdier halve svangerskapet. Babyen var med meg hele tiden, men ble tatt over til nyfødt for blodprøver et par ganger. Så lenge hennes verdier var fine, fikk hun være sammen med meg. Jeg gikk forresten på insulin fra uke 19 i første svangerskapet, og fra uke 32 i andre. Begge gangene var babyen med meg hele tiden, men "innlagt" på nyfødt uten fysisk å være der. Som sagt hentet de henne for prøver og undersøkelser. Anonym poster: c4fac1af137fd6469b549bb604b93025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå