Gå til innhold

Ultralyd 10 uker - hva er mulig å se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil de kun sjekke at fosteret er der og måle det, samt se at hjertet slår? Dette er jo selvsagt det jeg er aller mest spent på å se ettersom jeg nettopp har opplevd en MA oppdaget ved UL.

Men tenker på om det samtidig er mulig å se evt. avvik så tidlig?

Anonym poster: 294facce1f53f1136d071722f3f77911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan helt klart se et foster og se at hjertet banker, men de kan ikke se avvik,bare at det er levende.

det var iallefall det jeg ble fortalt da jeg var på UL i uke 10.

Og ettersom de så et bankende hjerte, var sjansen veldig stor for at alt kom til å gå bra...

Anonym poster: 1d7ebc48e81ef8c5d90fa82d1ff5ef3a

Skrevet

En liten reke med bankende hjerte.

Anonym poster: 3fef84adf364d5f580daf505bfa1291f

Skrevet

Hjertet er ikke ferdig før i uke 13-14, så for de som har økt fare for hjertebarn har de gjerne en skikkelig undersøkelse av hjertet i uke 14.

Dette med nakkefold, neseben o.l. som de sjekker når de ser etter downs ser de også best i uke 13-14, så de fleste private klinikker anbefaler å vente til uke 12-14 med å ta en ultralyd for å se etter avvik.

Jeg hadde en ul i uke 8+3, det var fordi jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei (ble gravid før jeg fikk tilbake mensen etter forrige svangerskap). Fikk da en ul og størrelsen på barnet tilsvarte uke 8+3, jeg så da hjertet slå, en liten "reke" som kavet rundt inni der og det gule legemet som en liten måne over hodet på babyen. Veldig gøy å se.

Anonym poster: f194a5bcfe8250133b2dec08591cef56

Skrevet

Jeg var på ul i uke 10 da jeg ventet min første og fikk se en sprellende liten sak ;) Fantastisk ;)

Skrevet

Vi var i uke 8,5 og så en sprellende, 2 cm (!!!) lang peanøtt :) kunne tydelig se sprellende bevegelser med bena og et klart og tydelig bankende hjerte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...