Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Av flere forskjellige grunner har jeg mistet tilliten til sjefen min. Jeg har derfor funnet ut at jeg skal søke ny jobb, men i mitt felt er det få jobber som utlyses for tiden. Jeg er redd for at jeg må fortsette på jobben i minst et halvt år til før jeg får ny stilling et annet sted. Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å opprettholde en fasade av at jeg mener sjefen gjør en god jobb og at jeg i det hele tatt liker ham. Jeg jobber i en liten bedrift med kun 12 ansatte, så hvis jeg ikke klarer å opprettholde denne fasaden kommer det til å merkes. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan taklet dere det? Anonym poster: 9b845d1f030aea79b6bb96f988d9b76d Anonym poster: e7f792bc148fc6e7ceaf37051f2605ac
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Det var vanskelig å svare på. Hvis sjefen har tatt avgjørelser som du er svært uenig i eller som du mener er helt skadelig, må det vel være best å diskutere det med han eller henne? Kanskje du kan hjelpe personen. Jeg hadde et dårlig forhold til sjefen i forrige jobb, og løste det med å snakke med henne og ta initiativ til å gjøre forholdet bedre. Hun var eldre enn meg, hun var utrolig vanskelig å forholde seg til, men jeg valgte å prøve å oppføre meg som "den voksne" og være ydmyk og løsningsorientert. Vi fikk et mye bedre forhold, og jeg jobbet der vel i ca 6 måneder eller litt mer før jeg byttet jobb. Anonym poster: c3d1e288caa32d782b423814a7327cb5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Det kommer helt an på hvorfor du har mistet tilliten til han/henne Anonym poster: 713c9c1729a71917a0c863994c9ca094