Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #1 Skrevet 17. april 2013 Av flere forskjellige grunner har jeg mistet tilliten til sjefen min. Jeg har derfor funnet ut at jeg skal søke ny jobb, men i mitt felt er det få jobber som utlyses for tiden. Jeg er redd for at jeg må fortsette på jobben i minst et halvt år til før jeg får ny stilling et annet sted. Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å opprettholde en fasade av at jeg mener sjefen gjør en god jobb og at jeg i det hele tatt liker ham. Jeg jobber i en liten bedrift med kun 12 ansatte, så hvis jeg ikke klarer å opprettholde denne fasaden kommer det til å merkes. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan taklet dere det? Anonym poster: 9b845d1f030aea79b6bb96f988d9b76d Anonym poster: e7f792bc148fc6e7ceaf37051f2605ac
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #2 Skrevet 17. april 2013 Det var vanskelig å svare på. Hvis sjefen har tatt avgjørelser som du er svært uenig i eller som du mener er helt skadelig, må det vel være best å diskutere det med han eller henne? Kanskje du kan hjelpe personen. Jeg hadde et dårlig forhold til sjefen i forrige jobb, og løste det med å snakke med henne og ta initiativ til å gjøre forholdet bedre. Hun var eldre enn meg, hun var utrolig vanskelig å forholde seg til, men jeg valgte å prøve å oppføre meg som "den voksne" og være ydmyk og løsningsorientert. Vi fikk et mye bedre forhold, og jeg jobbet der vel i ca 6 måneder eller litt mer før jeg byttet jobb. Anonym poster: c3d1e288caa32d782b423814a7327cb5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #3 Skrevet 17. april 2013 Det kommer helt an på hvorfor du har mistet tilliten til han/henne Anonym poster: 713c9c1729a71917a0c863994c9ca094
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #4 Skrevet 17. april 2013 Takk for svar. Grunnen(e) til at jeg har mistet tilliten til ham for det første at bedriften gjør det svært dårlig. Vår felt er i konstant utvikling, og han klarer tydeligvis ikke holde tritt og utvikle bedriften i rett retning. Ergo gjør bedriften det svært dårlig på tredje året. En annen grunn er at han prater dårlig om tidligere kollegaer. Skylder på de når ting ikke har fungert, selv om jeg ser at det ofte er han som hatt ttt dårlige avgjørelser. Her om dagen snakket han negativt og lo av en eks-kollega som jeg har blitt kamerater med (om han som person). Ikke bare er det utrolig uproffesjonelt, men også svært ubehagelig for meg som er venn med denne personen. Dette er hovedgrunnene, men det finnes flere ting som jeg ikke orker å ramse opp. Arbeidsmiljøet er generelt sett bra og jeg trives med arbeidspppgavene mine ellers. Det er bare sjefen jeg kjenner at jeg misliker mer og mer Anonym poster: e7f792bc148fc6e7ceaf37051f2605ac
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #5 Skrevet 17. april 2013 Av flere forskjellige grunner har jeg mistet tilliten til sjefen min. Jeg har derfor funnet ut at jeg skal søke ny jobb, men i mitt felt er det få jobber som utlyses for tiden. Jeg er redd for at jeg må fortsette på jobben i minst et halvt år til før jeg får ny stilling et annet sted. Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å opprettholde en fasade av at jeg mener sjefen gjør en god jobb og at jeg i det hele tatt liker ham. Jeg jobber i en liten bedrift med kun 12 ansatte, så hvis jeg ikke klarer å opprettholde denne fasaden kommer det til å merkes. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan taklet dere det? Anonym poster: 9b845d1f030aea79b6bb96f988d9b76d Anonym poster: e7f792bc148fc6e7ceaf37051f2605ac Hvorfor har du mistet tilliten? Og hvorfor skal du late som om du synes han gjør en bedre jobb enn du synes og at du liker ham? Det holder vel å gjøre en god jobb selv og være normalt samarbeidsvillig resten av tiden. Anonym poster: d21fcb382b5b5850fc65aa39bbe667dc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #6 Skrevet 17. april 2013 Takk for svar. Grunnen(e) til at jeg har mistet tilliten til ham for det første at bedriften gjør det svært dårlig. Vår felt er i konstant utvikling, og han klarer tydeligvis ikke holde tritt og utvikle bedriften i rett retning. Ergo gjør bedriften det svært dårlig på tredje året. En annen grunn er at han prater dårlig om tidligere kollegaer. Skylder på de når ting ikke har fungert, selv om jeg ser at det ofte er han som hatt ttt dårlige avgjørelser. Her om dagen snakket han negativt og lo av en eks-kollega som jeg har blitt kamerater med (om han som person). Ikke bare er det utrolig uproffesjonelt, men også svært ubehagelig for meg som er venn med denne personen. Dette er hovedgrunnene, men det finnes flere ting som jeg ikke orker å ramse opp. Arbeidsmiljøet er generelt sett bra og jeg trives med arbeidspppgavene mine ellers. Det er bare sjefen jeg kjenner at jeg misliker mer og mer Anonym poster: e7f792bc148fc6e7ceaf37051f2605ac Hvis lederen oppfører seg slik ofte, er det egentlig bare flaks at arbeidsmiljøet er bra, for ansatte gjør ofte det sjefen viser er greit. Har du sagt til ham at du er venner med personen snakket om? Hvis han er i ferd med å skakkjøre bedriften økonomisk, så er det ganske alvorlig. Da blir det vel tatt tak i av styret snart. Eller tenker du ikke direkte på økonomisk skakkjøring? Anonym poster: d21fcb382b5b5850fc65aa39bbe667dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå