Gå til innhold

Bekkenløsning og problemer med å sitte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med bekkenløsning og symfyseløsning nå i 14 uker. Igår når jeg var på jobb klarte jeg omtrent ikke å sitte, det kjennes ut som om hele underlivet holder på å revne...

Finnes det noe lurt jeg kan sitte på for å unngå dette, eller er det vekten som presser på bekkenet som gjør det?

Anonym poster: eb6c39c021e7964e6d62ddeeb71844d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligge.

Sorry, jeg har ikke kommet opp med noe fornuftigere. Du kan jo eventuelt prøve slik sittepute, altså sånn ring - oppblåsbar f.eks, finnes en del typer.

Anonym poster: 160947ed14eeb512ae14749c6445da24

Skrevet

Det finnes noen spesielle kontorstoler som er mye bedre for gravide å sitte på. De har en sånn type "sadel". Hør med arbeidsgiver om de han mulighet for å skaffe en slik. Ellers så kan jeg anbefale kilepute fra tempur. Det fikk jeg gjennom min fysioterapeut da jeg slet som verst.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Fysioterapeuten min sa at det eneste som virkelig hjelper mot bekkensmerter, er å hvile liggende...kanskje du kan få noen hvilepauser i løpet av dagen?

Skrevet

Jeg brukte pute. Både en rund avlastende en og vanlig myke i f.eks bilen.

Prøv deg frem med vinkelen på stolsete og be om å få tilrettelegging på arbeidsplassen. Det beste er hvis du kan ligge litt innimellom. Ikke sitt lenge av gangen, ta deg pauser.

Helt ærlig, så syns jeg det er vanskelig å kombinere med jobb når man har store smerter...

Anonym poster: 9a23fb55a4b764fe14bc7c71dfd8aeb4

Skrevet

hvile og en sånn pute med hull i midten. den hjalp meg veldig på slutten :) men er usikker på hvor du får tak i de da. jeg fikk låne av ei. kanskje noen her vet ? :)

Anonym poster: 08974f46acd83ee6cc7144ee4bd4707d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...