Gjest Siklerotte Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Mobil nummer en forsvant (den ble enten stjålet eller glemt igjen et sted, borte ble den i hvert fall) og bilder gjennom et helt år forsvant. Jeg forbannet meg selv og tenkte at jeg aldri skulle være så dum at jeg ikke tar backup noen gang igjen (ja, jeg tar bare bilder med mobilen omtrent, så det er jo veldig synd når de forsvinner). Et halvt år senere, i februar, blir mobil nummer to ødelagt av ungen og jeg gråt noen bitre tårer over at jeg ikke hadde lært fra sist, for jeg hadde selvsagt hverken minnekort eller backup denne gangen heller, og jeg så nok et halvt år med bilder forsvinne foran øynene mine. Etter flere dager med iherdig innsats (vi snakker mobil som var så vannskadet at den ikke ville slå på seg engang), fikk jeg reddet alle bildene. Jeg tenkte at jeg ikke kunne hatt mer flaks, og at jeg i hvert fall har lært denne gangen. Kjøpte minnekort samtidig som jeg kjøpte ny mobil og var klar for en ny start. Mobil nummer tre overlevde i tre dager, det er ingen god kombinasjon når en veske blir gjort om til basseng og mobilen bader der, men det var jo heldigvis ikke kommet et eneste bilde inn på mobilen på så kort tid. Ny mobil, igjen, og den har jeg jo rukket å ha i to hele mnd. allerede - og da har jeg klart å få en god del bilder også, ganske mange av dem så fine at de er uerstattelige. Så gjennom bildene i går og tenkte at jeg virkelig må fikse en backup veldig snart, før det går galt, men bank i bordet og alt det der - man burde aldri tenke før høyt. Ingen mobil (dvs. kanskje Nokia 3310) overlever et fall fra flere meters høyde - dvs. knust skjerm og en mobil som ikke engang vil skru seg på. Bildene kan ikke reddes ifølge forhandler og jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri lærer. Samtidig er jeg veldig glad for at jeg nå kan kalles voksen og at den eneste som kjefter på meg er meg selv, for det er mer enn nok. Er det mulig å være så dum?
lowe+spire Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Huff! Jeg tar også kun bilder med mobilen, men passer på med jevne mellomrom å legge dem inn på dataen. Men nå begynner dataen å skrante, så jeg la dem over på minnepenn idag. Jeg har også framkalt alle bildene som jeg ville spare på fra de siste 7 mnd :-) Er livredd for at noe sånt skal skje med meg!
Iiiiik Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Æsj, så dumt! Jeg har alle bildene liggende på Mac'en. Kom på at jeg må sjekke om mannen fortsatt sørger for back up på den jevnlig...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Høres ut som om du skal ha android telefon. Lag deg en google + konto, og bildene sikkerhetskopieres på nett!! når du er koblet til nettverk. Ellers. Med så mange dårlige erfaringer er du ganske tungnem?
ms.Pond Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Jeg sier bare en ting: Dropbox. Og en ting til: Automatisk synkronisering. Genialt. Bildene lastes opp på dropboxkontoen så fort du er på et wifinettverk, og bildene er reddet. Uansett hva som skjer med mobilen. Og det er i det minste en trøst når mobilen tar kvelden, uansett hva grunnen er.
Gjest Siklerotte Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Høres ut som om du skal ha android telefon. Lag deg en google + konto, og bildene sikkerhetskopieres på nett!! når du er koblet til nettverk. Ellers. Med så mange dårlige erfaringer er du ganske tungnem? Har hatt Android tre ut av fire tilfeller, har til og med google +, men har selvfølgelig ikke koblet noe av det opp til mobilen (minus mail, men det har vel ikke noe med det å gjøre?). Hvordan kobler man det opp så det automatisk lagres der? Jeg er kankje tungnem, men jeg tenker at jeg har lært nå.
Gjest Siklerotte Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Jeg sier bare en ting: Dropbox. Og en ting til: Automatisk synkronisering. Genialt. Bildene lastes opp på dropboxkontoen så fort du er på et wifinettverk, og bildene er reddet. Uansett hva som skjer med mobilen. Og det er i det minste en trøst når mobilen tar kvelden, uansett hva grunnen er. Æsj, Dropbox har jeg jo også, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før? Laster man da bare ned en app, eller hvordan fungerer det? Hvis jeg nå kan gå for både Dropbox, Google + og minnekort, slipper jeg vel å oppleve det samme igjen?
ms.Pond Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Jeg sier bare en ting: Dropbox. Og en ting til: Automatisk synkronisering. Genialt. Bildene lastes opp på dropboxkontoen så fort du er på et wifinettverk, og bildene er reddet. Uansett hva som skjer med mobilen. Og det er i det minste en trøst når mobilen tar kvelden, uansett hva grunnen er. Æsj, Dropbox har jeg jo også, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før? Laster man da bare ned en app, eller hvordan fungerer det? Hvis jeg nå kan gå for både Dropbox, Google + og minnekort, slipper jeg vel å oppleve det samme igjen? Ja,ligger en app på google play eller appstore, bare innstaller, så spør den om du vil synkronisere bilder mot dropbox. Det har gjort meg mer avslappet i forhold til å miste mobilen i alle fall
Gjest Siklerotte Skrevet 17. april 2013 #10 Skrevet 17. april 2013 Jeg sier bare en ting: Dropbox. Og en ting til: Automatisk synkronisering. Genialt. Bildene lastes opp på dropboxkontoen så fort du er på et wifinettverk, og bildene er reddet. Uansett hva som skjer med mobilen. Og det er i det minste en trøst når mobilen tar kvelden, uansett hva grunnen er. Æsj, Dropbox har jeg jo også, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før? Laster man da bare ned en app, eller hvordan fungerer det? Hvis jeg nå kan gå for både Dropbox, Google + og minnekort, slipper jeg vel å oppleve det samme igjen? Ja,ligger en app på google play eller appstore, bare innstaller, så spør den om du vil synkronisere bilder mot dropbox. Det har gjort meg mer avslappet i forhold til å miste mobilen i alle fall Det er det første jeg skal laste ned når jeg får ny mobil, takk! Skulle bare a visst om muligheten fra før...
Gjest amandine Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 Krangles orakelforum slår til igjen!
Gjest Siklerotte Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Krangles orakelforum slår til igjen! Ja, skulle ha oppsøkt oraklene for lenge siden. Jaja, bedre sent enn aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå