Gå til innhold

Til alle som ble gravide på prevensjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjonsmiddel gikk dere på?

Hvordan oppdaget dere graviditeten?

Og hvor langt var dere på vei da det ble oppdaget?

:)

Anonym poster: 4bd85f362923111a593280dcb89d3010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid "på" (slurvet jo litt) cerazette, minipille. FIkk de vanlige symptomene bortsett fra uteblitt mens, den var jo allerede uregelmessig fra jeg begynte på pillene. Oppdaget det i uke 6.

Skrevet

Trionetta. Oppdaget det da mensen ikke kom og var da 9 uker på vei. Første mens etter graviditet var ikke mens, men festeblødning. Jeg skjønte ikke det

Anonym poster: 0af94f9aa3151b44ef9a7220485a1c9c

Skrevet

Gravid pga kondom og angrepille 4 timer etterpå, fant det jo fort ut når jeg ble små kvalm og stup trøtt hele tiden, var 3-4 uker på vei når jeg forsto det... Så gravid igjen på p-sprøyta, fant det ut når jeg var 6 uker på vei, da fikk jeg smerter i magen, dro til legen og måtte ta g-test for sikkerhets skyld.. Fælt å si, men det endte heldigvis i SA, miste ungen var 7 mnd, eldste ca 1 år eldre enn det, og jeg er langt ifra i god form.. Nå går jeg på spiral, blir jeg gravid nå, så er det sterilisering neste..

Anonym poster: 8678c7c0efa3d52f749258e6b922d94d

Skrevet

Cerazette, følte det på kroppen liksom, slapp og uvel, kvalm, trøtt og i dårlig form. Tok en test og den var veldig positiv.

Hadde ikke mens så lenge jeg gikk på dem så jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei, fikk ul to uker etter at jeg testet positivt og da var jeg 8 uker på vei.

Anonym poster: a06cacbf3adf86f07697255c2002278b

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Kondom + angrepille kort tid etter, fant det ut når mensen uteble i uke 4, og så på p-stav, var rundt 5-6 uker på vei da jeg ble morgenkvalm 3 dager på rad... Nå er det hormonspiral som utprøves, så satser på at jeg ikke blir gravid på den.. Ellers vet ikke jeg altså..

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gravid med cerazette. Slurvet med to piller den måneden. Fant ut jeg var 8 uker gravid på tidlig ultralyd (tror jeg det var) . :)

Skrevet

Jeg har også hormonspiral nå :P Blitt gravid 3 ganger på p-piller

Anonym poster: 4bd85f362923111a593280dcb89d3010

Skrevet

Cerazette, hadde alltid mens, den ene gangen jeg ikke fikk lot jeg det gå nesten 1 uke før jeg testet. 5 uker på vei, sluttet med pillene på dagen.

Anonym poster: 8153488ec1c0650f63efa2ce207d7e28

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Kobberspiral. Oppdaget det da mensen ikke kom, og var da ca 5 uker på vei.

Skrevet (endret)

1. Cerazette. Ikke slurvet i det hele tatt, tar andre medisiner samtidig slik at jeg ikke glemmer noen piller.

2. Fant det ikke ut selv. Var hos legen pga mens/blødning i over 2 uker som ikke ga seg. Tok ikke lang tid for legen å sende meg på do for en urinprøve slik at hun kunne ta en test. Jeg var målløs. Ikke akkurat hva jeg regnet med i en alder av 38.

3. Ble sendt på sykehus samme dagen for ultralyd (tar medisin som ikke er så gunstig å ta som gravid, derfor viktig å finne ut nøyaktig hvor langt jeg hadde kommet), da så man et bankende hjerte, var i uke 8.

Endret av Mia_73
Skrevet

Byttet fra Microgynon til Yasmine P-piller. Fikk en "mellomblødning" på brett 1 og fikk ongen "mens" i pillefri uke. Det samme skjedde på brett 2.

På brett 3 kom ingen mellomblødning, men symptomer på graviditet. Tok test som viste 3+

Anonym poster: 019a3b5bd3aa0c924b686905824e3ddf

Skrevet

Kobberspiral.. tok lang tid før jeg fant det ut, da jeg fortsatt fikk menstruasjon.

Anonym poster: adae21ba286cff510342b68afd93c7c4

Skrevet

Kondom og angrepille.

Var mellom fem og seks uker på vei når jeg oppdaget det.

Skrevet

Ble gravid med kondom. Merket det pga at jeg ble øn/fikk vondt på siden av puppene. Tok en test som var positiv.

Skrevet

Ppiller. Jeg slurvet og glemte et par piller

Anonym poster: db4c9143ffa656bd9967b9d7fb3a34c9

Skrevet

Triodinol p-piller. Ingen slurv, ingen sykdom. Synfase p-piller. Ingen slurv, ingen sykdom. Cerazette minipille, ingen slurv , ingen sykdom. Fastlegen rapporterte det inn. Gjorde deres fastleger dette? Jeg mener det er viktig at de gjør dette. Hormonpreparater er liksom 99.9 prosent sikre... Ikke for mitt vedkommende. Noen som vet hva som gjør at det er noen det ikke virker på? Og er p-piller like sikkert som de skal ha det til? Hvor ofte oppdaterer de tallene sine og hvor flinke er legene til å rapportere inn bivirkninger og graviditeter på tross av riktig pillebruk?

Fant ut av graviditetene i alt fra 5.-10. uke.

Anonym poster: 6684091b14061ff0382161c6da664a4c

Skrevet

Cerazette ;-) hadde skikkelig menssmerter og fikk noen vakne kramper. Kjentes ut som noen røsket ut alle innvollene mine. Samboer kjørte meg på sykehuset! Og vips så fikk jeg vite jeg var gravid. Det var festesmerter, så var veldig tidlig på vei!

Skrevet

Angrepilla. Kjente det på kroppen og mensen uteble, så var vel 6-7 uker på vei når jeg testet.

Var første gangen jeg hadde sex på nesten 1 år.

Nesten som å vinne i Lotto....

Men det ble verdens beste premie!!! :))

Skrevet

En kondom som sprakk og tok derfor angrepille, men det hjalp ikke stort. Oppdaget det rimelig med en gang da jeg alltid blir drittdårlig tidlig og det varer hele svangerskapet. Ble abort på meg.

Anonym poster: b35a87bf2f17a9087017c9d7631c8ee2

Skrevet

Gikk hull på kondomet :-) Men var egentlig ikke så farlig så jeg tok ikke angrepille. Skulle gifte oss 2 uker senere og starte prøvingen etter det uansett. Tok tidlig test på bryllupsdagen, den var negativ. Så tenkte ikke mer over det de neste par ukene. Var 6 uker på vei når vi omsider fant det ut. Såå glad for at det gikk hull på kondomet, fikk vetdens herligste gutt som nå snart skal bli storebror.

Anonym poster: f61d075dca2763fd54224f041380e35c

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

P-ring. Hadde (for første gang i mitt liv tror jeg) hatt en periode med uregelmessig mens, og plutselig hoppet jeg over en mens (og fikk ny mens på vanlig tid måneden etter), og her må det da ha skjedd noe krøll med tidspunktene jeg skulle ta ut/sette inn ringen. Så det var nok mer min feil, men jeg skjønte ikke at det hadde blitt feil. Mensen kom aldri neste måned , men ettersom den uteble en måned før siste gangen, reagerte jeg ikke så mye. Hadde dessuten vært skikkelig syk i noen uker, og jobbet hardt med bacheloroppgaven, så ukene fløy avgårde...begynte plutselig å rene meg tilbake til siste mens, og fant ut det kunne være greit å ta en test. Da var jeg 8-9 uker på vei :o;) Hadde ingen symptomer annet enn større pupper (noe mannen faktisk kommenterte) og mye pms-symptomer (mensmurring, irritabel)...var litt vel mye i studiemodus til å skjønne noe.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Unskyld att jeg avbryter. men er veldig gla jeg har p-sprøyta. :-D

Anonym poster: 96cd8036a8fc62026462a57b160f8e86

Skrevet

yasmin p pillen, ingen slurving...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...