Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Er det fortsatt enerom der (etter fødsel) ? Kan man være i badekar før selve pressingen? Blir man flyttet til føden ved komplikasjoner underveis? Hvor, når og hvordan sier man i fra at man vil føde der? Anonym poster: 1ebac3d30fa217884a4a49d87812116d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Svidt jeg vet er det noen veldig få enerom som er forbeholdt de som får jordmor hjem-tilbudet og derfor reiser hjem etter 1 døgn. Man kan være heldig å oppholde seg på 2-mannsrom alene også, men da er det pga få fødsler. Man kan føde i badekar ja (såfremt man er frisk og fin etc). Man blir flyttet til føden dersom det oppstår behov for det ha. Man kan ikke alltid velge om man vil eller ikke vil føde der (man får beskjed om hvor man skal når man ankommer kvinneklinikken eller på telefon når man ringer inn først) Men er man frisk i svangerskapet og det forventes en ukomplisert fødsel vil man i de fleste tilfeller havne på Storken. Når det er sagt vil jeg anbefale deg å føde der om du har mulighet for det :-) Har født der selv en gang og håper jeg får det denne gangen også. Anonym poster: 311bc61d2e9a31346bde52ca46dc44da
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Nå fødte jeg i ambulanse, men havnet på Storken når vi kom til KK. Det var egentlig hektisk og fullt på hele KK den dagen, men vi fikk allikevel tilbud om familierommet. Lå bare noen timer på fødestue mens vi ventet på at det skulle bli ledig. Fikk ha det i ett døgn. Da måtte jeg over på tomannsrom eller reise hjem. Jeg valgte å reise hjem Anonym poster: b71070dab16adb9a931463979802e021
pusekvinne Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Jeg fødte på Storken for fire år siden. Da var det sånn at om en valgte den avdelingen så kunne en ikke flyttes over på føden. Du kan feks ikke få epidural eller annen medisinering. Kun akupunktur. Og jeg lå i plastbadekar på ett knøttlite rom. Der begynte riene og etter det var det bare kaos. Ikke verdt å skrive mer om det! Vi hadde 4 herlige dager på sykehushotellet etter fødsel. Synd at det tilbudet ikke er mere .
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Jeg har født 2 barn på storken. Og har kun gode opplevelser derfra. En herlig ro der. Nr 1 ble født på natten, så da hadde de tent masse stearinlys når vi kom. Og jeg fikk være i et deilig badekar. Med nr 2 var det dessverre ikke tid til badekar. Hvis man ønsker smertestillende eller hvis fødselen blir komplisert, så blir man flyttet ned på føden! Det er vel kun dobbeltrom der, men jeg var heldig å fikk ligge alene på rommet begge gangene. Man blir stortsett plassert på storken hvis du er frisk osv. Bare positive erfaringer for min del iallefall. Syns det var greit at det ikke var alt det utstyret som man ser på føden. Bøyler i sengen og masse "sykehusgreier" lykke til uansett hvor du føder barnet ditt! En fantastisk opplevelse blir det nok uansett Anonym poster: 300d109c105ec2457f8e1a0f45e5d2d3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Takk for svar alle sammen Jeg har selv født på Storken men det er seks år siden så greit å vite hvordan ting foregår i dag. Har også født på KK og hadde en heller dårlig opplevelse, så ønsker å få komme på Storken denne gang om det er mulig Anonym poster: 1ebac3d30fa217884a4a49d87812116d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Jeg fødte på Storken for fire år siden. Da var det sånn at om en valgte den avdelingen så kunne en ikke flyttes over på føden. Du kan feks ikke få epidural eller annen medisinering. Kun akupunktur. Og jeg lå i plastbadekar på ett knøttlite rom. Der begynte riene og etter det var det bare kaos. Ikke verdt å skrive mer om det! Vi hadde 4 herlige dager på sykehushotellet etter fødsel. Synd at det tilbudet ikke er mere . Jeg fødte også der for snart 4 år siden. Og det var ingen problem å få flytte fra storken til føden. Så rart at du fikk den beskjeden? Fødte der for snart 2 år siden også, og var ikke noe problem å flytte da heller. Men, det kan være ventetid på å få flytte. Kommer helt Ann på hvor mye de har å gjøre der, som haste snitt, ikke friske gravide osv. Anonym poster: 3b35397110a2b6a42b723539dfee9633
HunMedDeBlå Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 De prøver så godt de kan å la alle få mulighet til å ha ene rom den første natten. De prioriterer faktisk 2-gangsfødene, det sa hun ene ihvertfall:-) Kjempe flotte rom. 2-mannsrommene er verre! Man kan ikke forvente seg privat liv der ihvertfall. Lytt er det mellom alle rommene og, så hvis noen er på do, så hører du det godt! (Toalettet brukes av to forskjellige rom)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Jeg fødte på storken for 2 år siden. Fødestuen var stor og flott, med stort bad og badekar. Vi fikk ligge på familierom, mannen sov med meg der. Vi lå der i 2 netter. Familierommet vi lå på var det flotteste rommet på KK, nyoppusset og alt. Håper på å føde på storken neste gang. Fødende blir så klart flyttet over til føden hvis det oppstår komplikasjoner. Men tror det spørs om de rekker å flytte over. Jeg har bare hørt om negative på føden men aldri på storken. Tror det er litt mer harmonisk der og jordmødrene bruker mer tid på fødende. Og så klart har rommene også noe å si. Rommene på føden har ingen medisinske apparater osv. Vil tro det er litt stressende å ha alle apparatene på rommet. Anonym poster: 47d29118c3ef600ae23690f97e78edb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå