Gå til innhold

Hvordan bli mer storspist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en søkt problemstilling for mange, men jeg sliter med dårlig matlyst. Har alltid vært småspist, så det er ikke en ny problemstilling, men jeg synes det er veldig slitsomt og vil gjerne gjøre noe med det. Jeg er såpass småspist at det kommenteres av folk hvis jeg er ute og spiser, og det er litt kjedelig. Til eksempel hadde jeg planer om å spise en pita fylt med diverse nå, men orket å ta fem biter før jeg er så mett at tanken byr meg imot. Kan umulig være normalt...

Det skal nevnes at jeg ikke har en spiseforstyrrelse og at jeg er normalvektig (spiser mye nøtter, avokado og annen fettrik og kaloririk mat for å få i meg nok kcal hver dag), men det må da vel være mulig å kunne spise normalt også. Da føler jeg meg ikke like mett som jeg gjør hvis jeg spiser annen mat. Prøver å tvinge i meg mat, men det fungerer dårlig i lengden.

Noen som har lært seg selv til å bli mer storspist og som vil dele erfaringer?

Det skal nevnes at jeg ikke er særlig matglad, og at det nok er en av grunnene til at jeg ikke spiser så mye...

Anonym poster: 4b22eedb33d1215d1dd4b49ce4bf4456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosttilskudd av soja kan bedre matlysten.

Anonym poster: 8ace9a2318489439d3f900d8b9f39438

Skrevet

Takk for tips, typisk nok er jeg allergisk mot soya...

Anonym poster: 4b22eedb33d1215d1dd4b49ce4bf4456

Skrevet

Prøv å spise bittelitt mer hver dag. Hvis du "alltid" har spist lite er nok ikke magesekken vant til å bli utvidet og du føler deg fort stappmett. Legg inn et lite måltid ekstra hver dag, og prøv å spise et par biter mer enn du pleier hver dag.

Anonym poster: 2497da6026157386c9a0c04b37c0daa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...