Gå til innhold

Ikke jobb, ferdig som student


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 6 uker er jeg ferdig som student og har dessverre ikke fått meg jobb enda. Jeg har mottatt overgangsstønad i 3 år til mai og det er også siste utbetaling fra lånekassen.

 

Hva gjør jeg vedr. inntekt om jeg ikke har fått jobb innen siste utbetaling? Noen som vet om Nav kan hjelpe eller noen andre off. instanser?

 

Jeg er alene med gutten min og har heller ikke jobbet slik at jeg kan motta dagpenger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du søke om utvidet overgangstønad tror eg. Ta turen ned på nav å snakk med dei :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Søk om utvidet overgangsstønad ja :)

  • 3 uker senere...
Skrevet

Takk :) håper på jobb da :)

 

På hvilket grunnlag kan jeg søke om utvidet overggangsstønad da?

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Hvor mange år har du hatt OS?

Det er vanlig at man får 6 mnd etter endt utdanning, rett og slett fordi det er ikke unormalt å måtte søke en del jobber som nyutdannet før man får "napp".

 

Jeg har hatt 4 år med OS (3+2), er ferdig med studier i juni neste år, men har fått bekreftet muntlig at jeg vil få 6 ekstra mnd slik at jeg får tid til å finne meg jobb :)

 

Snakk med saksbehandler så ordner det seg helt sikkert!

 

Gratulerer så mye med endt utdanning! Du er god :)

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Takk :) håper på jobb da :)

 

På hvilket grunnlag kan jeg søke om utvidet overggangsstønad da?

 

For å svare konkret på spørsmålet ditt:

 

Du søker om 6 månder utvidet OS ifb med jobbsøking etter endt studier. Om du går inn å leser på NAV sine sider så finner du info og paragrafer som omhandler dette. Saksbehandleren din kan sikkert hjelpe deg :) Lykke til med jobbsøking!

Skrevet

Takk :) håper på jobb da :)

 

På hvilket grunnlag kan jeg søke om utvidet overggangsstønad da?

 

For å svare konkret på spørsmålet ditt:

 

Du søker om 6 månder utvidet OS ifb med jobbsøking etter endt studier. Om du går inn å leser på NAV sine sider så finner du info og paragrafer som omhandler dette. Saksbehandleren din kan sikkert hjelpe deg :) Lykke til med jobbsøking!

Hvor mange år har du hatt OS?

Det er vanlig at man får 6 mnd etter endt utdanning, rett og slett fordi det er ikke unormalt å måtte søke en del jobber som nyutdannet før man får "napp".

 

Jeg har hatt 4 år med OS (3+2), er ferdig med studier i juni neste år, men har fått bekreftet muntlig at jeg vil få 6 ekstra mnd slik at jeg får tid til å finne meg jobb :)

 

Snakk med saksbehandler så ordner det seg helt sikkert!

 

Gratulerer så mye med endt utdanning! Du er god :)

Takk :) endelig ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...