Gå til innhold

dere som har hatt symfyseløsning og har født

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvordan gikk det? Sånn egentlig? Fikk dere mer smertestillende enn dere kanskje hadde fått uten? Klarer ikke snu meg, klarer ikke løfte beinet, kan ikke ligge på siden og kan ikke stå. Kjennes ut som om jeg revner bare jeg tar et litt for langt steg med beinet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vepsestikk, lystgass og et eller annet nesten med en gang. Men bekkensmertene var uutholdelige. Fikk da tidlig epidural og smertene ble borte. Merket ingenting til bekkensmertene før dagen etter, og fødselen gikk greit.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er ikke de stikkene veldig vondt???

Lystgass blir jeg bare kvalm av...

Skrevet

De er ikke gode nei... Men sammenlignet med bekkensmertene var det ingenting og verdt forsøket. Ingenting av det første hjalp da, kun epidural..

Skrevet (endret)

Hva er definisjonen av symfyseløsning?

Jeg kjenner symfysen stort sett hele dagen, er veldig stiv og har vondt hvis jeg bli sittende for lenge i samme stilling og på slutten av dagen, eller hvis jeg har gått mye og båret tungt kan jeg ha veldig vondt når jeg løfter benet.

Men det er jo ikke sånn at jeg må ligge hele dagen og ike klarer å utføre de vanlige hverdagslige tingene, det bare gjør litt vondt:)

Endret av appelsin
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva er definisjonen av symfyseløsning?

Jeg kjenner symfysen stort sett hele dagen, er veldig stiv og har vondt hvis jeg bli sittende for lenge i samme stilling og på slutten av dagen, eller hvis jeg har gått mye og båret tungt kan jeg ha veldig vondt når jeg løfter benet.

Men det er jo ikke sånn at jeg må ligge hele dagen og ike klarer å utføre de vanlige hverdagslige tingene, det bare gjør litt vondt:)

Usikker? Hvis du kjenner det er det nok det. Jeg fikk det i uke 15 og har hatt det siden. Er litt bedre nå, men i starten hjalp det bare å ligge. Jeg kan ikke gjøre noe jeg gjorde før, alt gjør vondt. Prøvde å gå en veldig veldig liten tur en dag jeg var tilnærmet smertefri. Sengeliggende i 2 dager etterpå...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og min symfyseløsning gjør ikke litt vondt... he he. Det var ei her som forklarte smerten fint; den smerten man fikk som liten når man sykla og ramlet på stanga....24/7. Sliten allerede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...