Gå til innhold

Dere som har blitt strippet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lege eller jordmor som har gjort det? Og hva skulle til for at de ville gjøre det? Og må man ha passert termin? Her har jm sagt at hun ikke vil sjekke åpning engang med mindre jeg insisterer veldig hardt og er over termin, og legen har heller aldri bært i nærheten av å snakke om noe slikt. Så hvordan ble det slik at dere ble strippet? Ba dere om det selv? Og for hvilken grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På termindagen hos privat gynekolog... Hun sjekket åpning/modning og dpurte om jeg ville hun skulle tøye litt for å få fart på modningen.. to dager etter var gullet ute

Anonym poster: 88667e499d9c189f2bd05e861a8bce59

Skrevet

Jeg ble strippet da jeg fikk regelmessige rier i uke 36... var moden og hadde 2 cm åpning. Var vel i håp om at det skulle starte, men skjedde ikke noe mer likevel. Fikk bare veldig vondt. Var jordmor på føden som gjorde det uten at jeg spurte...

Anonym poster: c1dde103217cbf198080d427f5c67cb1

Skrevet

Ble strippet på overtid for å prøve å sette i gang fødselen. Var sykt vondt og hjalp ikke en dritt! Så aldri (om jeg skal ha flere) at jeg frivillig ber om å bli strippet...

Anonym poster: eb22f6411e20e1186a5df29cea114003

Skrevet

Jeg ble sist og da spurte jordmor når jeg var på modningsakupunktur. Hun tøyde og to dager etterpå kom prinsessa. Denne gangen spurte også jordmor om noen hadde kjent på meg og om hun skulle gjøre det. Sa da ja takk og hun sjekket og tøyde, så nå er jeg klar for fødsel. Er en dag på overtid..

Skrevet

Ble ikke strippet før jeg ble igangsatt, en uke over termin.

Andre gang var det ikke snakk om noe sånt. Ikke at det var behov heller, fødselen startet av seg selv før termin.

Anonym poster: eab6827239446d02493d5df9ffcf0849

Skrevet

Jeg syntes forresten ikke det var vondt så det oppkeves nok forsljellig - kanskje avhengig av hvor modent det er fra før av?

Anonym poster: 88667e499d9c189f2bd05e861a8bce59

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var på kontroll pga gbs bakteriene, og var rimelig lei av å komme så ofte, da jeg hadde et stykke til sykehuset. Når jeg skulle gå sa jeg at jeg håpet å ikke komme tilbake. Da spurte hun om hun skulle sjekke. Hadde 2 cm åpning og hun spurte om hun skulle strippe meg. Var da 1 uke unna termin. Han kom natta etter ;)

Skrevet

Her gjorde mannen det. Hi hi. Men han er lege da selv om han aldri hadde gjort det før.

Anonym poster: 78d9b1719f67a2fe22eb0b71988e6af3

Skrevet

Hvis en lege hadde foreslått å strippe meg så hadde jeg klint han rett ned. Det er tortur og totalt unødvendig, ihvertfall hvis det ikke er mye modning fra før.

Hvis du allerede er moden så er det vel ikke noen hensikt? Nok folk som har henda sine oppi musa di i forbindelse med graviditet og fødsel, så det er verdt å slippe en runde..

Hvis du vil ha fart på fødselen så kan jeg anbefale fotsoneterapi. Da slipper du i det minste å vise frem høna.

Anonym poster: bc6fa1d107f40e7ae2ba165445547dd4

Skrevet

Jeg kom inn med kynnere/rier i uke 35, og når jordmor sjekker åpningen som var 2 cm, så strippet hun meg og. Jeg syntes ikke det var vondt. Men jeg syntes jo heller ikke at det var vondt å ha rier før de tok vannet. Etter strippingen gikk det 3 timer så hadde jeg min lille prinsesse utenpå magen og ikke inni .

Anonym poster: 7bc2499e4e02832f9e4ea397dd938570

Skrevet

Ble strippet to uker før termin etter legens forslag. Fødsel startet to dager senere.

Anonym poster: 704a6ed7cf7ab5202b8a7dca9a21e760

Skrevet

Jeg ble strippet av jordmor 2 dager før termin, og så 3 (eller var det 4?)ganger til av jordmor på sykehuset. Minstemann kom 13 dager på overtid, etter at vannet ble tatt - si vil ikke si at det hadde noen veldig effekt på meg. Det var ubehagelig, men absolutt overkommelig føler jeg. Men det er nok forskjellig fra kvinne til kvinne :-)

Skrevet

3 uker før termin på kvinne/barn avdelingen på sykehuset. Var mistanke om svangerskapsforgiftning og hadde mye vann i kroppen. Gullet kom dagen etterpå

Skrevet

Takk for svar alle sammen, skjønner at det er delte både meninger og erfaringer med stripping! Jeg får vel vente til termin i alle fall da og se hvor lei jeg blir før jeg evt ber noen prøve ;-)

Skrevet

Ble strippet av JM mens jeg var i fødsel for å få fortgang på sakene. Sykt vondt :(

Skrevet

Strippet 10 og 12 dager på overtid. Dødsvond + det hjlp ikke noe. Ble satt i gang 14 dager på overtid med modningstabeletter.

Skrevet

Jm forsøkte å strippe i uke 38, da var jeg ikke moden i det hele tatt, så det var ikke noe å strippe.

Deretter ble jeg strippet av legen på føden da jeg km inn for kontroll dagen før termin pga et fall, da tøyet hun fra 1 cm til 2 cm. Jeg synes ikke det gjorde spesielt vondt, var bare ubehagelig.

Fødte 2 dager senere. :)

Skrevet

jordmor gjorde det, 2 uker før termin. vannet hadde gått.

Skrevet

Med de to første barna skjedde det ikke, hadde aldri hørt om det engang.

Med tredje barnet var det jordmor som gjorde det på kontroll (på helsestasjonen). Hadde hatt regelmessige maserier i nesten en uke, ikke sovet på natten osv. Hadde akkurat vært på estimering på sykehuset og fått beskjed om at babyen var 4,5 kg og at de regnet med at den ville bli over 5 kg om jeg gikk til termin så jeg var litt bekymret. Jordmor sjekket derfor mormunnen og det viste seg at jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning, da strippet hun meg og satte riestimulerende akupunktur. Jeg fødte dagen etter og ungen var 4858 g, 17 dager før termin.

Anonym poster: 605770e0cdf5b359de4b1eaed01085c6

Skrevet

Ba ikke om det selv, jordmoren som tok overtidsultralyden 1 uke etter termin spurte om hun skulle strippe meg litt :) Funket som bare det, lillepia kom dagen etterpå :)

Tror man må være litt moden og over termin? Bare å spørre neste gang du skal på kontroll :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...