Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Jeg er uventet gravid, vært mye dårlig og har fått depresjon så har hatt det ganske tungt de siste månedene. Har en gutt fra før så møter ikke venner sånn kjempeofte og særlig ikke i det siste pga alt jeg har hatt å stri med, men vi har jevnlig kontakt og særlig da med tre av mine beste venninner. Men nå har det gått utrolig lang tid siden jeg har hørt fra noen av dem..og jeg må si jeg føler meg ganske såret over at ikke en av dem sender en sms i det minste og spør hvordan det går, føles liksom som at ingen bryr seg om meg. Vet at jeg selv ikke har tatt kontakt heller så det har jo gått begge veier..men til vanlig pleier jeg å ta kontakt jevnlig. Dette får meg til å undres nå hvor dypt disse vennskapene egentlig stikker..er jeg bare ekstra sår nå fordi jeg er gravid og full av hormoner eller er det flere som hadde blitt lei seg av dette? Prøver å analysere tiden tilbake og om jeg har klaget for mye eller gjort noe som gjør at de er lei av meg, men jeg kan ikke se at det har skjedd, har holdt meg ganske mye for meg selv rett og slett pga depresjon osv og har også vært åpen med dem om at jeg sliter med dette så de skulle skjønne det hvis jeg trakk meg litt unna. Jeg blir så "stolt" også så vil på en måte ikke ta det opp heller..nesten så jeg tenker nå at hvis jeg føder i nærmeste fremtid så orker jeg ikke å gi dem beskjed en gang, når de er så lite interessert liksom Men så er jeg jo glad i dem også, synes bare det er rart at alle tre plutselig er helt fraværende. SUKK vet jo at ingen av dere kan vite hvordan dette henger sammen, men ville dere tatt en tlf og sagt noe eller er det flere som meg der ute som på en måte er for stolte til å gjøre det.. jeg vil jo ikke tvinge dem til å ha kontakt med meg heller... prøver å finne ut av om det er depresjonen som gjør at jeg overreagerer på dette eller om det er normalt å bli lei seg pga det. Anonym poster: 461a1a5c365639e3108ffcd545b4667b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Vanskelig å svare på. Det kan være mange grunner til at de ikke tar så ye kontakt som før - de vet du er gravid og ikke kan være med på fest f.eks., de vet du er dårlig og tenker du trenger ro eller ikke orker være med på ting, de merker du er deprimert og vet ikke hvordan de skal håndtere det hele... Hvis jeg var deg, så ville jeg sendt dem en melding og invitert dem til en jentekveld - bare si at det er lenge siden sist, og at det hadde vært koselig å samle "gjengen". Da vet de at du er klar for å være sosial, og at du tenker på dem. Skulle alle avslå invitasjonen, og virke lite interessert, så bør du kanskje revurdere venninnene dine. Ellers - forsøk å se lyst på livet. Du skal bli mor igjen - hvilket egentlig er helt fantastisk! Det er ikke alle forunt i livet! Vet ikke om venninnene dine har barn fra før, men har de ikke det, så ville jeg forsøkt å møte flere likesinnende - like barn leker best. Ta kontakt med andre foreldre i barnehagen, avtal playdates. Finn deg en barselgruppe hvor du snakke ut om dine følelser og tanker med andre gravide. Du er garantert ikke alene! Anonym poster: fafbb6a19a7952a97390261ac35a6d73
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Åh tusen takk for fint svar! Begynte nesten å gråte jeg, forventet kanskje mer "slutt å syte" svar. Du virker som en kjempesnill person Veldig godt forslag med å invitere alle, det kan jeg jo gjøre og så ser jeg an responsen, da står det i alle fall ikke på meg mer.. Det er sant at det er fantastisk at jeg skal bli mor igjen, må nesten minne meg selv på det i blant da det er lett å bli fokusert i alt det tunge. Venninnene mine har ikke barn fra før nei..så kanskje vi naturlig har glidd litt fra hverandre..vet ikke. Håper å bli del av en aktiv barselgruppe etterhvert Takk for at du fikk meg til å tenke litt mer positivt! HI Anonym poster: 461a1a5c365639e3108ffcd545b4667b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Selv takk - nå ble jeg glad også :-) Anonym poster: fafbb6a19a7952a97390261ac35a6d73
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Jeg tror heller det er slik at de vet at du er sliten og dårlig og at de derfor ikke vil forstyrre deg. Hvis de vet du er deprimert kan det også hende at de er litt redde eller usikkre på hvordan de skal oppføre seg i forhold til det. Det er det mange som blir. Jeg tror ikke du skal tro at de ikke bryr seg. Sansynlig vis gjør de det, selv om de ikke følger opp slik de helst burde nå. Anonym poster: e23cf99d0faab257dd93efc31965ef55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå