Gå til innhold

Bugaboo Buffalo


Juni13-mamma

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvetrillet den?

 

Den markedføres jo enormt som all-terrain, men jeg er usikker om jeg skal stole på det. Vi trenger en stødig vogn som er god på grus, snø og humpete skogsveier. Samtidig skal den være så lett som mulig, siden vi bor på enden av en lang bratt motbakke.

 

Jeg er også usikker på sittedelen - om den egner seg til en større unge med voksipose, og om ungen kan klatre selv inn og ut siden sportsdelen virker litt høy og vinglete (eller om vi må heve han inn og ut...).

 

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om den modellen akkurat, men min toåring er for stor for de andre bugabooene, veldig små sportsdeler på dem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bugaboo cameleon til tredje barnet nå, brukte den til forrige barnet og hun satt i den til hun var over tre år -dog uten vinterpose kun den originale posen. Gikk fint og hun er lang for alderen.

 

Når det er sagt så har jeg prøvd buffalo og var ikke spesielt imponert. Jeg synes den var stor, tung og ikke like lett å manuvrere/ like god å trille som cameleon. Samt at den er jo svin dyr!

 

Buffalo er nok god å trille på alt slags underlag, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller sett på easywalker quatro, tror den vil fylle dine krav bedre. Det med at barnet skal gå ut å inn av vogn selv vil alltid være en risikabel affære når vognen har svingbare hjul foran, anbefaler ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Easywalker SKY selv og det er jo egentlig samme vognen som Qtro men med tre hjul. Er superfornøyd. Vi absolutt anbefale den til deg som går tur ofte og trenger en god vogn å trille. Det jeg liker best med denne fremfor min tunge Emmaljungs (som jeg solgte etter 3 måneder...) er at SKY er meget lett. - den har en god gyngefunksjon i sittedelen så barnet sover godt,- den er meget god å trille med lufthjul og lett å svinge, - den er meget liten sammenslått, - den er romslig med tanke på at jeg har en god, stor og varm easygrow pose som brukes om vinteren, -den har god plass til ting å ha med både bak på sittedelen og under.

Det eneste minuset jeg finner med SKY-vognen min er at jeg gjerne skulle hatt et stormtrekk. Men ser her på forumene at det finnes et universalt stormtrekk. Noen som vet hvor man får tak i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Easywalker SKY selv og det er jo egentlig samme vognen som Qtro men med tre hjul. Er superfornøyd. Vi absolutt anbefale den til deg som går tur ofte og trenger en god vogn å trille. Det jeg liker best med denne fremfor min tunge Emmaljungs (som jeg solgte etter 3 måneder...) er at SKY er meget lett. - den har en god gyngefunksjon i sittedelen så barnet sover godt,- den er meget god å trille med lufthjul og lett å svinge, - den er meget liten sammenslått, - den er romslig med tanke på at jeg har en god, stor og varm easygrow pose som brukes om vinteren, -den har god plass til ting å ha med både bak på sittedelen og under.

Det eneste minuset jeg finner med SKY-vognen min er at jeg gjerne skulle hatt et stormtrekk. Men ser her på forumene at det finnes et universalt stormtrekk. Noen som vet hvor man får tak i?

 

Stayput stormtrekk: http://www.vognverden.no/default.asp?menu=375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldingene!

 

Jeg har sett på mange vogner, også easywalker. Men: Jeg vil ha en vogn med sittedelen i begge retninger. Og det går vel hverken hos Quatro eller Sky?

 

Når vognen altså skal være god i ulendt terreng og motbaker, stødig OG snubar sittedel - da er det vel bare Buffalo og Emmaljunga City Cross/Classic sport som er igjen på lista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City cross, brio happy eller teutonia prestige, hvis du skal ha 4 faste hjul. Brio smile er også veldig god - lufthjul og vendbar sittedel. Den er også ganske lett og har veldig lun kalesje. Tfk med multi x bag og hådbrems er også god. Velg en vogn som er lett. Classic sport blir fort tung med baby på > 10 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har kjøpt denne vognen. Bor i by (Oslo), så trenger en som kan ferdes lett både i byen og i skogen. Synes denne var lett å manøvrere.

 

Liten sittedel? Kanskje... men vi bruker bare vogn til ungene til de er ca to år. Egentlig sitter jo ikke barnet mye i vognen etter 1,5. Da er de jo relativt stødige og kan gå mye selv.

 

Hadde barnet hatt en funksjonshemming ville jeg nok kjøpt en vogn med større sittedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt denne vognen. Bor i by (Oslo), så trenger en som kan ferdes lett både i byen og i skogen. Synes denne var lett å manøvrere.

 

Liten sittedel? Kanskje... men vi bruker bare vogn til ungene til de er ca to år. Egentlig sitter jo ikke barnet mye i vognen etter 1,5. Da er de jo relativt stødige og kan gå mye selv.

 

Hadde barnet hatt en funksjonshemming ville jeg nok kjøpt en vogn med større sittedel.

 

Vi bruker vogn til barnet er 3år pluss, går mye tur og små ben orker sjeldent å holde følge hele turen og/eller det samme tempoet som vi voksne har.

 

Og den siste kommentaren der om funksjonshemming synes jeg var litt usmakelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har kjøpt denne vognen. Bor i by (Oslo), så trenger en som kan ferdes lett både i byen og i skogen. Synes denne var lett å manøvrere.

 

Liten sittedel? Kanskje... men vi bruker bare vogn til ungene til de er ca to år. Egentlig sitter jo ikke barnet mye i vognen etter 1,5. Da er de jo relativt stødige og kan gå mye selv.

 

Hadde barnet hatt en funksjonshemming ville jeg nok kjøpt en vogn med større sittedel.

 

Vi bruker vogn til barnet er 3år pluss, går mye tur og små ben orker sjeldent å holde følge hele turen og/eller det samme tempoet som vi voksne har.

 

Og den siste kommentaren der om funksjonshemming synes jeg var litt usmakelig.

 

På ingen måte meneingen å være usmakelig. Har flere barn med funksjonshemming i nær familie og vennekrets. Var vel heller ment som et tips. Ser at, avhengig av funksjonssvikten, disse barna trenger vogn i flere år lenger enn funksjonsfriske.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt buffalon etter att ha hatt tfk i 7 månader men jag saknade att kunna se barnet. Den multi x delen blev fort liten med en voksipose i....Vi er supernøjd med buffalon och syns inte den er vinglete. Den har allt jag ønsker av en vogn (inkl en gigantisk plats under vognen:-) Ska jag gnældre øver noe så e det kanskje att hjulen kunde vara bittelitt mykere. Går mye i skogen og der var tfk mykere. Men smaken er vel som baken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...