Gå til innhold

Sykemelding


ღ adealsadeal ღ

Anbefalte innlegg

Er så utrolig dårlig, svimler og stuptrøtt og gal kvalm, spyr ikke men kjennes som det sitter i halsen :S

Klarer ikke fokusere i det hele tatt på jobb :(

MEN, har liksom ikke lyst å sykemelde meg heller, som alle sier, graviditet er ikke en sykdom...vet liksom ikke hva jeg skal gjøre :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Er så utrolig dårlig, svimler og stuptrøtt og gal kvalm, spyr ikke men kjennes som det sitter i halsen :S

Klarer ikke fokusere i det hele tatt på jobb :(

MEN, har liksom ikke lyst å sykemelde meg heller, som alle sier, graviditet er ikke en sykdom...vet liksom ikke hva jeg skal gjøre :( :(

 

Er enig i at graviditet ikke er en sykdom, og synes nok det virker som enkelte sykemeldes på vel tynt grunnlag (trøtthet eksempelvis). Men svimmelhet, voldsom kvalme o.l. er jo ikke greit da. Selv om du blir sykemeldt et par uker, betyr ikke det at du blir subbende hjemme i månedsvis. En kollega av meg var nettopp sykemeldt i 14 dager grunnet sv.skap kvalme, det var nok til at hun fikk hentet seg inn og klarte deretter å jobbe med lettere kvalme litt til og fra. Husk, dersom du presser deg ALTFOR mye, kan kvalmen bli verre da det gjerne forverres ved tretthet og stress. Ikke vær så tøff med deg selv, og kjenn etter hva du egentlig orker :) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme som deg ღ adealsadeal ღ. Kaster opp 3-4 ganger om dagen og konstant trøtt/ svimmel. Vurderer å spørre legen om en kort sykemelding på tirsdag men det sitter langt inne. Jobbet jo hele veien forige gang. Har så mye jeg må ta meg av på jobben nå men at jeg må sitte å brekke meg foran pasientene synes jeg virkelig ikke er noe særlig:/ Hvis man er ukonsentrert på jobben er det kanskje like greit å få noen dager å komme seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Har vært utrolig dårlig så har ikke fått svart her :(

Jeg fikk 50 % sykemelding av legen. Det hjalp utrolig mye. Idag har det forverret seg, men guttungen er syk så må være hjemme med han uansett. Håper det bare er idag jeg er så dårlig :( Er 7+2 så har jo noen uker igjen til dette skal gi seg :S

 

Jeg var ærlig på jobben med hvorfor jeg er delvis sykemeldt og alle forstår det veldig godt, flere har kommentert på at jeg ikke ser bra ut og at jeg virket sliten. Så litt "greit" å få bekreftet at det ikke bare er meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte selv ta det steget helt ut og sykemelde meg fra jobb.. Som nevt over er jo ikke graviditet en sykdom.. Men man må tenke på seg selv og den lille! Jeg er sykt dårlig hver dag og får ikke i meg mat for alt jeg putter i munn smaker helt forferdelig og jeg blir faktisk mer kvalm av å true i meg mat! Klarer ikke fokusere på jobb i det hele tatt, sover dårlig på natta og har null energi! Nå bærer det hjem til mamma i håp og litt pleie og hvile så man blir fit for fight igjen! Bare 5 uker igjen til de magiske 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 50% sykmeldt. Håper jeg får det forlenget, for jeg er helt skutt etter 4 timer på jobb. Og da har jeg også hatt lunsjpause. Gruer meg hvis jeg må tilbake til 100% neste uke. Bare det å sitte oppreist på en stol en hel dag føles uoverkommelig. Er kvalm og svimmel, men kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg sliter veldig med ryggen. Fikk en skavank fra forrige jobb som har fulgt meg i 3 år. Har hatt problemer med å gå i nedoverbakke, bøye meg og strekke bena.Har også blitt hjulbeint som følger.. I uke 9 ble ryggen gradvis værre og jeg kan nå ikke kle på meg selv ol. Har vært til konsultasjon hos noen som er spesialister på svangerskapsrelaterte ryggplager- og de bekreftet at smertene jeg opplever er i denne kategorien. Ble henvist dit av fastlege. Etter fortsatt 0 bedring, var jeg igjen hos legen i dag for å fremme et forslag om 30% sykemelding, slik at jeg bl. a kan komme meg på behandling. Men neida, blankt NEI- fordi legen jeg var hos i dag mener at man UMULIG kan ha vondt i svangerskapsrelaterte ryggplager så tidlig (12. uke).Han er altså uenig med de spesialistene han henviste meg til.. Hvor er logikken??? Jeg er for at man skal holde seg arbeidsaktiv lengst mulig, men det får da være måte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...