KatrineA Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Hei Jeg skal skrive en artikkel for klikk.no om bilsyke barn, og i den forbindelse skulle jeg så gjerne ha kommet i kontakt med noen som har en skikkelig bilssyk sønn eller datter. Kanskje er det et ork å dra i butikken fordi junior kaster opp på veien, eller lillemor blir kvalm bare dere kjører til barnehagen? Eller dere dropper hytteturen fordi det alltid ender med oppkast i baksetet... Hadde vært flott om noen kunne dele sin historie med oss og kanskje komme med noen gode råd og vink til andre som sliter med det samme! Noen som kunne tenke seg å bidra? Hilsen Katrine Andreassen frilansjournalist for klikk.no
kråkemamma Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Vi har slitt veldig med vår gutt på 3 år. Det har vært spying på 15 min turer og spying selv om han har fått reisesyketablett. Vi prøvde å unngå melkeprodukter før kjøring, Prøvde uten mat og drikke i bilen. Prøvde salt potetgull, ostepop å mye mere:) Kan nå se ut som at det har bedra seg, bank i bordet
KatrineA Skrevet 16. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2013 Jeg har sendt deg en melding kråkemamma :-)
elskerlivet Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra
Trimsi Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Jeg har en bilsyk datter på 5 1/2 år. Hun har blitt bilsyk og spydd innimellom fra hun var noen måneder gammel.... Storebror på 13 år har/har hatt det samme problemet. Vi er avhengige av reisesyketabletter, men det er slettes ikke alltid det virker Vi har prøvd akupunturbånd, prøver å passe på¨så ikke barnet har hverken tom eller full mage. Viktig å sitte i midten og kunne se forover og få frisk luft fra åpent vindu. Jeg sitter alltid i baksete med spypose... og dessverre, de har nok arvet dette av meg. Jeg var helt lik som barn, men "vokste" det av meg etterhvert.
KatrineA Skrevet 16. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2013 Det ser ut til at jeg har fått noen som stiller, men hvis dere andre har gode råd som har fungert for dere vil jeg veldig gjerne ha det til å bruke i artikkelen min!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Vi snudde bilsetet! Det er vel som å banne i kjerka, men fra den dagen ble det slutt på hyling og spying i bilen.
Trimsi Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Vi snudde bilsetet! Det er vel som å banne i kjerka, men fra den dagen ble det slutt på hyling og spying i bilen. Hehe godt å høre at vi ikke er alene om det... Hadde skikkelig dårlig samvittighet. Men det ble en bedring, og alle som har opplevd et veeldig bilsykt barn (som spyr ned hele bilen...) vet hvor forferdelig de har det Hos oss ble det litt bedre, men det er nok kvalme evt. oppkast ca annenhver biltur...
Trimsi Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra Hva slags tabletter?
elskerlivet Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Min blir veeeldig kvalm..ikke spydd så ofte men nok..og på alt av båter, biler fly osv...ingen reisemåtevsom har fungert..men fik noen nye tabletter på resept, og det har funket knallbra Hva slags tabletter? Polaramin 2mg heter de..prøvde de selv i helgen båt i dårlig vær..heeeelt supert de har rød varseltrekant..men ble ikke trøtt av de..det bøir ikke guttungen heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå