Gå til innhold

Bor de fleste av dere nær foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som de aller fleste bor nær egne foreldre/ barnas besteforeldre på den ene eller andre siden.

Vi bor langt unna besteforeldrene på begge sider, det er sårt nå som vi har fått barn og kanskje hadde jeg valgt anderledes når jeg nå vet hvordan det er å ha barn, både med tanke på at jeg vil de skal kjenne besteforeldrene sine godt og ha et tett forhold til dem, men også fordi jeg ser hvor utrolig mye hjelp mange får av dem. De er liksom alltid der hvis det skulle skje en akutt situasjon eller man trenger hjelp.

Det er mer utfordrende og slitsomt å ikke ha noe familie her, men vi har jo valgt det selv. Det eneste jeg trøster meg med er at våre barn igjen kanskje vil velge å bo nært oss ettersom vi nå bor i en by (både jeg og samboer kommer fra veldig små steder og flyttet da vi skulle studere og nå føles det helt uaktuelt å bosette seg der da vi har "hele livet" vårt her med jobb, venner osv).

Flere som har det sånn? Vurderer dere å flytte nærmere barndomshjemmet?

Anonym poster: 12479dd1f025ea24a2ff4112283869ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åtte timer fra mine foreldre, tre timer fra svigers. Absolutt ingen planer om å flytte nærmere noen av dem.

Anonym poster: 13fc471decd897ffd31225ec68fc3573

Skrevet

Jeg bor 4 timer i bil fra mitt hjemsted, men har bosatt meg på mannens. Så vi har mine svigerforeldre og begge mannens brødre med familie i nærheten.

Vi har lite barnevakt, foreldrene til mannen min er over 80 år gamle og mannens brødre har jo nok med sine egne familier, men skulle det oppstå en krise stiller alle opp selvfølgelig.

Nå er det vel fire år siden vi sist hadde barnevakt og det var da yngste barnet ble født..

Det er ikke og har aldri vært noe tema å flytte til min hjemplass, der er det tilnærmet umulig for mannen å finne seg jobb. Han er selvstendig næringsdrivende i et yrke det er umulig å drive midt i landet hvor jeg kommer fra. Nå er dette dessuten barnas hjemsted, de eldste går på skole og jeg kunne aldri tenke meg å dra de opp med rot for å flytte vekk. De har jo venner, skole, fritidsaktivitetene sine og hele sitt liv her.

Anonym poster: e7b4d03e676619798bfb81f145e3d06f

Skrevet

Vi bor omtrent rett over veien fra svigerfar, men er ikke mye hjelp å hente der ettersom at han fikk en liten jente for 3 mnd siden, og vi venter vår første om 2 uker, svigermor derimot er god å ha, regner med hun stiller opp dag som natt. Min mor bor 3 timer unna,

Anonym poster: a2f166805542d4be41345005b4b11970

Skrevet

Vi bor i nærheten av både min og hans familie. Familien min hjelper ikke til så veldig mye, mens svigers er en gudsendt gave som er genuint interessert i barna og ønsker å ha dem i livet sitt.

Anonym poster: afd773b4566b8154a69d355153646321

Skrevet

30 min fra mine foreldre og 90min fra svigers. Det er nærme nok for å si det slikt.

Svigers ønsker ikke kontakt med barna, mens mine foreldre vil bruke så mye som mulig tid sammen med dem.

Anonym poster: 6f355e35d04dc31a7b650c3f07f48da9

Skrevet

Skjønner at det ikke er gitt at de som har foreldre/svigers i nærheten får så mye hjelp/interesse heller.. sånn sett er det kanskje derfor jeg tenker ekstra mye på det fordi foreldrene til samboeren min er veldig engasjerte og interesserte og jeg vet de ville hjulpet mye til om de bodde her. Pappa er også kjempeglad i barnebarna sine og ringer veldig ofte og er veldig støttende person (mamma er dessverre ikke her mer).

Vi får heller bare prøve å bli enda flinkere til å besøke alle sammen, her bor alle 8 timer unna.

HI

Anonym poster: a48983d1d3fd2783f822dee4ad924eda

Skrevet

Tar 2 minutter å kjøre til foreldrene mine, ca 10 min å gå ;)

Anonym poster: 862ec2ef03cab838d90f2fbde3b09784

Skrevet

Ca. 5 min. med bil til både svigermor og mine foreldre. Veldig glad for det.

Skrevet

Vi bor 16 timer ned fly unna alle besteforeldre...

Anonym poster: bc16b0d6d1a29ce7c457b4951834d999

Skrevet

Vi bodde langt unna i noen år. Men når vi fikk barn nr 2 flytta vi nærmere. Så nå har vi 1 time å kjøre til mine foreldre og ca 1 1/2 time til mannens foreldre. Ikke helt nært altså, men ikke verre enn at man kan reise på dagstur og vi kan ha barnevakt om vi trenger det.

Anonym poster: 64388c8bd96ed6d4f4818892d0b08b1c

Skrevet

5 minutters kjøretur fra mine foreldre. Svigers er heller ikke mer enn et kvarter unna, men vi hadde neppe merket noen forskjell om svigers bodde der eller på månen. Ringer bare når de trenger hjelp.

Skrevet

8 timer fra mine foreldre, svigers enda lenger borte. Helt uaktuelt å flytte noen av de stedene, vi har da venner som hjelper til med barnevakt etc. Hadde vært hyggelig om noen i familien bodde nært oss, men ikke interessert i å leve et miserabelt liv på et sted jeg hater kun for at besteforeldrene skal få se barnebarna oftere.

Anonym poster: 1df7d5efe434efd1ef2a6ab9d5f6aa3b

Skrevet

Vi bodde en time unna hjemstedet mitt da vi fikk barn, 3 timer fra svigers og min far bor på andre siden av landet. Jeg syns dette ble for mye, vi hadde ikke noe særlig med nettverk heller. Flyttet tilbake til hjemstedet mitt da barnet var 9 mnd og har nå hele min familie (utenom min far) i ganske umiddelbar nærhet. Søsknene våre (både mine og min manns) bor ganske langt unna, noe jeg syns er spesielt synd nå når vi alle begynner å få barn, men det kommer nok til å forbli sånn.

Anonym poster: 8aeb96dd92b57fbe7017f75f446745e4

Skrevet

Vi bor vegg i vegg med mine foreldre, og får kjempemasse hjelp fra dem. Vi hjelper dem også når de trenger det, så det går begge veier, vi er veldig sammensveiset og jeg elsker å ha en familie som har det på den måten.

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi skulle klart oss uten dem, og er full av beundring for dere som klarer dere helt uten hjelp i hverdagen.

Anonym poster: 181927d1c3bea2119f59dec5924820d5

Skrevet

5 minutter fra mine foreldre, 25 minutter fra svigerforeldre. Elsker å ha de alle så nære!!

Anonym poster: 61c7a6abb3e78d60838f71853f8205f3

Skrevet (endret)

Foreldrene mine bor ca 40 minutter unna med buss.Barnefaren sine foreldre bor ca 1 time med bil unna.To av søskene mine er flyttet 8 timer unna så da ble det slutt på barnevakt der.Har en søster igjen her,men hun har to barn selv så hun har nok med sitt.Blir til at det er mamma som er barnevakt.

Endret av me_87
Skrevet

Bor to timer unna foreldrene mine. Svigers bor på sykehjem. Barna har god kontakt med mine foreldre, og vi besøker hverandre flere ganger i måneden. I tillegg kommer de gjerne kjørende de to timene om det er krise, selv om vi ikke bruker dem som barnevakt i det daglige. Til det har vi en vennefamilie. Jeg synes det er greit med litt avstand.

Anonym poster: b5f7fc6cd4b3d35512321f4770f8f988

Skrevet

Vi bor veldig nære mine foreldre, ca 5 min med bil. Men barnefar sine foreldre bor langt unna; 16 timer med bil og 2 timer fly.

Veldig glad vi bor så nære mine foreldre, og mannen er veldig fornøyd han også :)

Skrevet

Da jeg ble gravid bodde vi ca. 200 mil unna mine og 85 mil unna hans foreldre.

Vi valgte å flytte nærmere hans foreldre like før vi fikk første siden det hadde vært kjekt å ha ett sett besteforeldre i nærheten. Det var ikke måte på hva hans foreldre skulle stille opp med om vi flyttet nærmere.

Siden vi begge liker å bo sentralt bosatte vi oss ca. 1 time unna hans foreldre. Får ikke så mye hjelp der fra like vel så hadde vel ikke trengt å flyttet.

Anonym poster: 93f210c03ec41cb08965db89c06b8608

Skrevet

Bor ca 15 min unna både mine foreldre og svigers. Vi har også begge mye av resten av slekten vår innen 30 min kjøring fra oss.

Kunne aldri tenke meg å bo noe lenger unna heller. Mye på grunn av familie, men også fordi vi elsker denne plassen vi bor på :-)

Skrevet

20 minutter unna min mor og hans mor. Hans mor har nettopp flyttet nedover halve landet.

15 minutter unna hans far.

4 timer unna min far + familie.

Skulle ønske pappa og familien kunne flytte nærmere, savner å kunne bare ta en liten kjøretur for å besøke de en liten tur.

Anonym poster: c127bccd5c4b795c108f97a6a59a6f46

Skrevet

Bor 10 min unna svigermor,..har absolutt planer om å flytte langt unna !!!

Anonym poster: 287dc221f84c5f325d68d236e9c69489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...