Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Vondt i magen daglig, knapt matlyst. Sover dårlig om natten. Drømmer at sjefen står og kjefter på meg +++ ja listen er lang. Presser meg til og gå på jobb, men er redd jeg snart går på veggen Finnes det ikke hjelp og få når sjefen oppfører seg som en drittsekk? Tillitsvalgt har jeg snakket med, hun sier at tåler jeg ikke lederstilen til sjefen bør jeg bare pakke sakerne mine og finne meg ny jobb Er det slik man skal løse ting på? For at jeg ikke skal begynne og gråte på jobben har legen skrevet ut beroligende tbl til meg som jeg skal ta en stund fremover. Anonym poster: 40e86004f6c079e7de916f3992b8871d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Er du medlem i Lo eller et annet sted? Ta kontakt med de, men det kan bli en lang kamp. Har hatt det som deg, bortsett fra at jeg fikk varige ryggsmerte og havnet på krykker i tre måneder. Leverte oppsigelse i sykeprioden og da jeg siste dag pakket sakene mine og dro hjem. Forsvant ryggsmertene på et blunk. Psyken er skumle saker og trur nok å finne seg en ny jobb er det beste Anonym poster: 3701721ea311830c976723f134c498ce
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Joda driver og søker på andre jobber men er så redd for at det ikke blir noen ny jobb på meg og jeg må holde ut under disse forholdene Er til og med innkalt til intervju! Anonym poster: 40e86004f6c079e7de916f3992b8871d
Kamomille Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Arbeidsplassen din skal ha et verneombud som du kan henvende deg til og som skal bistå deg! Din tillitsvalgte virker ikke spesielt oppegående, og til liten hjelp. Du kan imidlertid gå virdere opp i organisasjonen og få hjelp av noen andre, f.eks fylkesleder etc. Sjefen skal aboslutt ikke kunne oppføre seg som en drittsekk. Men samtidig må man tåle at leder faktisk er sjef og har en viss styringsrett når det gjelder organisering og ledelse av arbeidet og arbeidsoppgavene. Får du ikke den hjelpen du mener er nødvendig fra verneombud og tillitsvalgt, kan du be Arbeidstilsynet om råd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Arbeidsplassen din skal ha et verneombud som du kan henvende deg til og som skal bistå deg! Din tillitsvalgte virker ikke spesielt oppegående, og til liten hjelp. Du kan imidlertid gå virdere opp i organisasjonen og få hjelp av noen andre, f.eks fylkesleder etc. Sjefen skal aboslutt ikke kunne oppføre seg som en drittsekk. Men samtidig må man tåle at leder faktisk er sjef og har en viss styringsrett når det gjelder organisering og ledelse av arbeidet og arbeidsoppgavene. Får du ikke den hjelpen du mener er nødvendig fra verneombud og tillitsvalgt, kan du be Arbeidstilsynet om råd Det er kun krav til verneombud dersom hun jobber et sted med mer enn 10 ansatte i tillegg til leder. Hvis det du reagerer på faktisk er alvorlig, og tillitsvalgte er inkompetent, så kan du kontakte forbundet direkte. Dersom tillitsvalgt mangler tillit fra flere på jobb, så kan de ansatte be om et nytt valg av tillitsvalgt. Leder kan ikke be om at tillitsvalgte avsettes. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #7 Skrevet 17. april 2013 Arbeidsplassen din skal ha et verneombud som du kan henvende deg til og som skal bistå deg! Din tillitsvalgte virker ikke spesielt oppegående, og til liten hjelp. Du kan imidlertid gå virdere opp i organisasjonen og få hjelp av noen andre, f.eks fylkesleder etc. Sjefen skal aboslutt ikke kunne oppføre seg som en drittsekk. Men samtidig må man tåle at leder faktisk er sjef og har en viss styringsrett når det gjelder organisering og ledelse av arbeidet og arbeidsoppgavene. Får du ikke den hjelpen du mener er nødvendig fra verneombud og tillitsvalgt, kan du be Arbeidstilsynet om råd Det er kun krav til verneombud dersom hun jobber et sted med mer enn 10 ansatte i tillegg til leder. Hvis det du reagerer på faktisk er alvorlig, og tillitsvalgte er inkompetent, så kan du kontakte forbundet direkte. Dersom tillitsvalgt mangler tillit fra flere på jobb, så kan de ansatte be om et nytt valg av tillitsvalgt. Leder kan ikke be om at tillitsvalgte avsettes. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278 Nei, det skal i utg.pkt være verneombud ved alle virksomheter - også de med mindre enn 10 ansatte. Dersom det er mindre enn 10 ansatte kan imidlertid de ansatte og ledelsen sammen avtale at de ikke skal ha et ordinært verenombud. En slik avtale må underskrives av alle ansatte og det skal gå fram hvem som er ansattes representant i HMS-spørsmål:) Avtalen gjelder forøvrig kun for 2 år av gangen. Anonym poster: f9371f7f1c2a6ae6ad6d44f6feaa2e8c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 #8 Skrevet 17. april 2013 Arbeidsplassen din skal ha et verneombud som du kan henvende deg til og som skal bistå deg! Din tillitsvalgte virker ikke spesielt oppegående, og til liten hjelp. Du kan imidlertid gå virdere opp i organisasjonen og få hjelp av noen andre, f.eks fylkesleder etc. Sjefen skal aboslutt ikke kunne oppføre seg som en drittsekk. Men samtidig må man tåle at leder faktisk er sjef og har en viss styringsrett når det gjelder organisering og ledelse av arbeidet og arbeidsoppgavene. Får du ikke den hjelpen du mener er nødvendig fra verneombud og tillitsvalgt, kan du be Arbeidstilsynet om råd Det er kun krav til verneombud dersom hun jobber et sted med mer enn 10 ansatte i tillegg til leder. Hvis det du reagerer på faktisk er alvorlig, og tillitsvalgte er inkompetent, så kan du kontakte forbundet direkte. Dersom tillitsvalgt mangler tillit fra flere på jobb, så kan de ansatte be om et nytt valg av tillitsvalgt. Leder kan ikke be om at tillitsvalgte avsettes. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278 Nei, det skal i utg.pkt være verneombud ved alle virksomheter - også de med mindre enn 10 ansatte. Dersom det er mindre enn 10 ansatte kan imidlertid de ansatte og ledelsen sammen avtale at de ikke skal ha et ordinært verenombud. En slik avtale må underskrives av alle ansatte og det skal gå fram hvem som er ansattes representant i HMS-spørsmål:) Avtalen gjelder forøvrig kun for 2 år av gangen. Anonym poster: f9371f7f1c2a6ae6ad6d44f6feaa2e8c Du har visst rett. Vi er 7 ansatte og vi har ikke verneombud, selv om vi jobber med kjemikalier og kunne trengt det mange ganger :-(. Hvis vi hadde det skulle det visst ha stått oppslått hvem som var det på infotavla vår. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278
Kamomille Skrevet 17. april 2013 #9 Skrevet 17. april 2013 Arbeidsplassen din skal ha et verneombud som du kan henvende deg til og som skal bistå deg! Din tillitsvalgte virker ikke spesielt oppegående, og til liten hjelp. Du kan imidlertid gå virdere opp i organisasjonen og få hjelp av noen andre, f.eks fylkesleder etc. Sjefen skal aboslutt ikke kunne oppføre seg som en drittsekk. Men samtidig må man tåle at leder faktisk er sjef og har en viss styringsrett når det gjelder organisering og ledelse av arbeidet og arbeidsoppgavene. Får du ikke den hjelpen du mener er nødvendig fra verneombud og tillitsvalgt, kan du be Arbeidstilsynet om råd Det er kun krav til verneombud dersom hun jobber et sted med mer enn 10 ansatte i tillegg til leder. Hvis det du reagerer på faktisk er alvorlig, og tillitsvalgte er inkompetent, så kan du kontakte forbundet direkte. Dersom tillitsvalgt mangler tillit fra flere på jobb, så kan de ansatte be om et nytt valg av tillitsvalgt. Leder kan ikke be om at tillitsvalgte avsettes. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278 Nei, det skal i utg.pkt være verneombud ved alle virksomheter - også de med mindre enn 10 ansatte. Dersom det er mindre enn 10 ansatte kan imidlertid de ansatte og ledelsen sammen avtale at de ikke skal ha et ordinært verenombud. En slik avtale må underskrives av alle ansatte og det skal gå fram hvem som er ansattes representant i HMS-spørsmål:) Avtalen gjelder forøvrig kun for 2 år av gangen. Anonym poster: f9371f7f1c2a6ae6ad6d44f6feaa2e8c Du har visst rett. Vi er 7 ansatte og vi har ikke verneombud, selv om vi jobber med kjemikalier og kunne trengt det mange ganger :-(. Hvis vi hadde det skulle det visst ha stått oppslått hvem som var det på infotavla vår. Anonym poster: 989d59f39397f130ef8aeb9098f2e278 Jepp:) og hvis de ansatte mener de trenger et verneombud, så kan ikke arbeidsgiver alene avtale seg bort fra det. Det holder faktisk at EN ansatt mener det skal være verneombud!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå