Gå til innhold

Er ikke klar for å bli voksen. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd under ustabile forhold, mine foreldre sloss og hadde alkoholproblemer. Jeg måtte gå ut av redet som 17 år gammel, da jeg ble totalt knust av å måtte passe på at mine småsøsken var trygge. Våken og våkte rundt de. Passet på at de ikke gråt eller så for mye, tok de innpå rommet mitt og lot de sove der.. Alt for tidlig å bli voksen. Jeg har blirr diagnosert med ptsd, og andre -side- diagnoser, og er nå redd for å møte den brutale verden. Jeg står helt alene. Ser ingen lys i tunnelen og vet ikke helt hvor jeg vil hen med livet. Utdanningen er stoppet og jeg går på nav..... Jeg klarer ikke å komme meg videre..... Noen andre her med samme "erfaring" og kan fortelle meg at det GÅR bra?!

Anonym poster: f03a819beb9e3ea4e010573c0c58c7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg måtte også bli tidlig voksen. Passet min lillebror fra han var omtrent nyfødt. Da var jeg 8 år. 16 år gammel flyttet jeg ut på hybel. Føler jeg har vært voksen hele tiden, men... Utdanningen droppet jeg etter få måneder. Såvidt jeg klarte vgs. Brukte flere år på å komme meg ut i jobb. Prøvde flere jobber, men pga psykiske problemer var det ikke lett å få det til å fungere.

Da jeg var 22 år fikk jeg min faste 20% stilling, og det var da ting begynte å snu. 25 år gammel begynte jeg å utdanne meg og har fullført første året nå. Føler meg ganske bra, selv om jeg preges fremdeles av barndommen. Jeg har diagnosen ptsd.

Anonym poster: c9fad0b8645ad8600a7d4b83dd0bcb5d

Skrevet

Jeg blir 19.. Takk for svar forresten! Høres ut som vi er ganske "like".

Anonym poster: c09b42fd615501d55ebf01afbcaab396

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring, men jeg er sikker på at det finnes mennesker rundt deg som er villig til å stille opp for deg, kansje la deg bo hos dem, som et hjemmeboende barn, eller liknende. Du trenger ikke være helt voksen enda. Hva med å søke deg til en folkehøyskole med internat til høsten for eksempel. Det er et herlig bekymringsfritt liv der du kan utvikle deg selv uten voksenansvar.

Anonym poster: a0850403b81b834e7ed331293823c21f

Skrevet

Folkehøgskole var en god ide! Der får du mat servert og bor sammen med andre som bryr seg om deg. Finn en linje du er interessert i og et sted du har lyst til å bo et år. Det kommer helt sikkert til å gjøre deg godt.

Anonym poster: 545fb03d174d2cb5177e8fc6d338e651

Skrevet

Det kan være mange som stiller opp, men samtidig vil jeg ikke være til bry.. Jeg har alltid hatt lyst på et hjem uten bekymring der alle er greie, og en mor og en far som fungerer.. Misunner alle som har hatt det slik....

Skrevet

Har nå skrevet en liste om ting jeg føler som jeg skal ta med til psykologen... Du som svarte at du hade levd nogenlunde samme, hvilken hjelp har du fått?

Skrevet

Det kan være mange som stiller opp, men samtidig vil jeg ikke være til bry.. Jeg har alltid hatt lyst på et hjem uten bekymring der alle er greie, og en mor og en far som fungerer.. Misunner alle som har hatt det slik....

Ikke tenk at du er til "bry". Sansynlig vis er den eneste grunnen til at ikke noen maser på deg for å få deg til å flytte inn hos dem at de er redde for å trenge seg på.

Skrevet

Ikke tenk at du er til "bry". Sansynlig vis er den eneste grunnen til at ikke noen maser på deg for å få deg til å flytte inn hos dem at de er redde for å trenge seg på.

Jeg er så redd for at jeg vet hvem du er. Det ytre stemmer, men tankene dine kjenner jeg ikke. Om fornavnet ditt skulle begynne på V så vit i hvertall at til og med tanta til en venn gjerne ville stilt opp med nesten hva som helst, inklusiv å bo her om du ba om det. Ønsker deg alt godt uansett hvem du er. Ta imot den hjelpen folk tilbyr deg. Du er ikke til bry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...