Gå til innhold

Dere som har hunder som røyter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder dere mest pels borte? Finns det noen vidunderkur? Slik at hunden muligens røyter mindre?

Anonym poster: 2fbafe4a3e993c484c8609c007e6759d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror d bare er å manne seg opp og støvsuge i vei

Skrevet

Børste hver dag med Furminator! Beste børsten!

Skrevet

Jeg gjør det, står på alle fire og samler opp hår fra matter... Det er den matta som plager meg mest... Samtidig, hadde det vært godt om røytinga minsket litt :)

Anonym poster: 2b63f36a6ad5a6274ddb1b68cc604b22

Skrevet

Hvor får man kjøpt en furminator? :´)

Skrevet

hjelpes, 845 kr! Den så god ut, men det var da ikke måte på til pris for en hundebørste!

Til langhåret stor hund altså, de mindre var billigere...

Skrevet

Våre røyter stort sett 2 ganger i året, vår og høst. Dessverre røyter de ikke på samme tid så vi har stort sett 2 mnd hver røytesesong...

Pelsen skal liksom skiftes uansett så er ikke så lett å få dem til å røyte mindre. Du får kuttet ned en del på hårene hvis du er nøye med å børste da. Gjerne to ganger om dagen.

Vi har langhårede hunder og synes faktisk det er bedre enn de korthårede. Hårene til våre samler seg sammen i klynger og blir gjerne liggende i kriker og kroker på gulvet. Har passet en del korthårede hunder over lengre tid og disse korte hårene legger seg som et teppe over hele gulvet!! Det er etter min mening mye verre :-)

Skrevet

Det hjelper godt med daglig børsting. Når han røyter på sitt verste, ser det ut som børstinga ikke hjelper noe som helst, men det blir mindre pels på gulvene! Børster utendørs, ellers må jeg uansett sveipe over gulvene grundig etterpå.

Furminator funker ganske bra, men jeg bruker også en karde i tillegg. Drar først over litt med karden, så ei heftig omgang med furminatoren, og så over med karden igjen.

Furminator fås kjøpt på dyrebutikker både på nett og i de fysiske butikkene...

Anonym poster: c3e0162749ef519ac2486dd85d41c6a7

Skrevet

Børste børste børste.

Vi støvsuger han også av og til.

Husk at furmeneitoren kan ødelegge pelsen hvis den ikke blir brukt rett. :)

Anonym poster: f40e6c3e09e48c1c2d782500154003d7

Skrevet

Hvordan kan den ødelegge pelsen?

Skrevet

Den kan på en måte skjære av de glatte hårene, slik at disse blir stygge. Denne børsten skal jo i hovedsak bare ta de løse hårene og underulla til dyret. Kjempe effektivt hvis den brukes rett :)

Anonym poster: f40e6c3e09e48c1c2d782500154003d7

Skrevet

Vi har langhåret schæfer og det med røyting hører liksom med.

Men som alle sier; børsting daglig!

Og så har vi sett stor forbedring i både røyting og selve utseendet på pelsen etter vi begynte med fiskeolje på maten hvert måltid.

Vom funker også bedre på pelsen enn tørrfor hos oss i hvertfall.

Anonym poster: f2e62d9b24a1a1be5308746a894c9e3a

Skrevet

Butikken hooks har en børste som ligner furminator bare den koster 150 kr!knall bra

Skrevet

Ja den er det.magisk:-))billigere enn jeg husket også

Skrevet

men de som dere har linket til her, de billigere versjonene, funker de på store langhårede hunder? For furminator var jo heller ikke skamdyr i de minste utgavene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...