Gå til innhold

La ungen for natta kl 17.40 i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så inspirert av den andre tråden her inne om at ungene legges så tidlig.. Vi har en morgenfugl på 10 mnd som våkner kl 05 og i tillegg sover veldig urolig med mange oppvåkninger.. Har som regel lagt han i 19 tida. Men så leste jeg en link som ble lagt ut i den tråden og ville legge han tidligere for å se hvordan det gikk... La han 3t og 15 min etter siste lur... Og han sov godt i natt!! :) Våknet bare 2 ganger :)

Ikke så dumt å legge ungene tidlig altså... :)

Anonym poster: 5bc10ff3f39866b7a03e79c12af673a3

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Koselig å få litt tid sammen med barna også...

Skrevet

Koselig å få litt tid sammen med barna også...

Har hele dagen sammen med han,jeg :)

Skrevet

Kan du legge ut linken? Kanskje jeg skulle prøve også.... :D

Anonym poster: edb417bee6e90a8cd5c8a3c1f0c721b8

Skrevet

Så flott!! Håper det varer!! Når våknet han på morgenen etter den tidlige leggingen og hvor gammel er han? Kan tenke meg det var deilig for barnet med en god natts søvn uten massevis av oppvåkninger :-)

Anonym poster: d36dfbb53c173999e7ba2874cce3101d

Skrevet

Så flott!! Håper det varer!! Når våknet han på morgenen etter den tidlige leggingen og hvor gammel er han? Kan tenke meg det var deilig for barnet med en god natts søvn uten massevis av oppvåkninger :-)

Anonym poster: d36dfbb53c173999e7ba2874cce3101d

Han våknet rundt 05 som han alltid gjør :) 10 mnd er han! Må ha vært deilig for han,ja. :)

Skrevet

Skal prøve å legge en time tidligere å se om det hjelper! :)

Anonym poster: edb417bee6e90a8cd5c8a3c1f0c721b8

Skrevet

Jeg leste faktisk en artikkel for 1-2 år siden om at foreldre som holdt barna oppe lenge var egoistiske. De sier det er fordi de vil ha litt tid sammen med barna etter en lang dag på jobb og barnehage, men tenker ikke over at barnet trenger masse søvn i en så hektsk hverdag. Det kommer jo veldig an på ungen, men om barnet er dautrøtt og sur kl 18, er det bare egoistisk å holde det oppe til 19.30 "for å få mer tid sammen" eller "sove lenge på morningen"

Anonym poster: 525f89545775bb474da4e8cb29d3126f

Skrevet

Det hender ofte at snuppa sovner på fanget her i halv seks/seks tida.

Hun er sliten da og sover til 7-7.30 uansett.

Syns mange ganger hun har vanskelig for å sovne hvis det blir for seint.

Normalt sett legger hun seg 18.30 :)

Hun er 2.

Skrevet

Jeg er helt enig med at det er egoistisk å holde oppe barna på kvelden fordi det er koselig å ha litt tid sammen med barna. Det viktigste er å tenke på barna, og hvis de trenger mye søvn så må mamma tenke på barnet og ikke hva hun selv ønsker.

Selv skulle jeg ønske at jeg fikk mer tid med min datter (hun er 2 år) på kveldstid, men hun trenger mye søvn. En periode la jeg henne klokken 19:30 og vekket henne 06:30 (hun hadde da et par urolige perioder iløpet av natten). Det her var tydelig for lite søvn da hun var trøtt og sutret mye på formiddagen i barnehagen før det var sovetid. Begynte så å legge henne klokken 18:30 og med den ekstra timen har jeg fått et nytt barn. Nå sovner hun med engang, sover rolig gjennom hele natten og våkner blid som ei sol 06:30. I barnehagen er det full fart og ingen sutring. Ulempen er som sagt at vi får lite tid sammen i hverdagen, men det tar vi igjen når helgen kommer.

Anonym poster: afb13bfdec9919759cc4cda0066ad8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...