Hønepøna Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Bruker barna hjelm når de sykler med trehjulssykkel. Datteren min sykler absolutt ikke fort, kan så vidt trå. I barnehagen bruker de jo ikke hjelm. Er det uforsvarlig å la henne slippe så lenge det går så rolig for seg?
Gemini77 Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Gode rutiner bør innarbeides tidlig mener jeg. Og plutselig er ulykken der også. Mine barn har alltid hatt på hjelm siden de satt på sin første sykkel og det første de gjør nå som de er eldre er å hente hjelmen. De tar det som en selvfølge uten at jeg må passe på.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Mine har brukt hjelm fra starten. Er noe med å få inn vanen med at hjelm og sykkel hører sammen. Pluss at de har klart å velte med trehjulssyklene også, så da kan det være greit å ha hjelmen på.
Tante Gustava Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Hos oss har de ikke brukt hjelm når de har syklet rundt på gårdsplassen, men vi har regel om at hvis vi skal ut på veien må hjelmen på. Inkonsekvent vil kanskje noen si, men det funker bra hos oss og barna har fulgt reglene fra dag en.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Ja, selvom vi ikke var så redd for ulykker, det var mer for å få inn vanen at sykkel og hjelm hører sammen fra første stund.
Gjest sussie77 Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Vi har ikke brukt sykkelhjelm på tre hjulsykkel. Men så sykler de kun på det i barnehagen og da brukes det ikke hjelm. Men på ballansesykkel og sparkesykkel brukes det hjelm. Og selvfølgelig etterhvert på to hjulsykkel. Men det vet han og han tar den automatisk på seg da.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Viktig med gode rutiner, så her har barna hjelm på både når de bruker trehjulssykkel, tohjuls eller sparkesykkel Hvorfor skal "du la henne slippe"? tar da bare noen sekunder å knipse hjelmen på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå