Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Den siste tiden har jeg begynt å surre mye. Glemmer hvor jeg legger ting, glemmer å skru av platene når jeg ferdig med å lage mat, glemmer å skru på kaffetrakteren etter å ha gjort den klar, leter etter ting som jeg ikke finner for så å finne det rett foran nesa osv. Jeg er trebarnsmamma til en på 10 år, 7 år og 2 år. Har en travel hverdag, med en mann som er mye borte. Har slitt en del økonomisk i det siste som også har krevd nattesøvn. Kan det rett og slett være stress som har gjort meg så veldig glemsk? Noen som har gode råd for å stresse ned? Begynner nesten å bli redd for at det er noe som feiler meg. Er jo helt utrolig å greie å glemme åskru av platene flere ganger iløpet av en mnd. Spesielt når jeg faktisk vet at dette er noe jeg har glemt før... Anonym poster: 16160f69c7fd999ec10ce53ce4a6fa79
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde en periode i livet der jeg rett og slett møtte veggen, pga av stort arbeidspress og mye med tre barn hjemme. Jeg ble sykmeldt i ett helt år, før jeg klarte å komme tilbake på jobben. Jeg ble sånn som du beskriver. Glemsk og ukonsentrert. Å lage salat til middag ble plutselig et kjempeprosjekt. Det som gikk unna som bare det ellers. Pass på deg selv!!! Ta signalene på alvor! Ser ut som du trenger litt avlastning. Kanskje noen besteforeldrene kan hjelpe litt til en periode? Snakk med mannen din om det! Anonym poster: f6df54d334c91fed1cff474302367e7c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Tusen takk for svar:) Har prøvd å roe ned, men det er vanskelig å få til med mye ansvar i hverdagen. Er skremmende å føle at hodet ikke henger med i svingene... H.i Anonym poster: 16160f69c7fd999ec10ce53ce4a6fa79
valkyrien Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld, Alzheimers kan ramme unge mennesker også...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld, Alzheimers kan ramme unge mennesker også... Det hun beskriver er ikke noe tegn på Alzheimers. Anonym poster: adbb5c899fb4545202bc1af001170c57
geitemarken Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Stress er meget mulig en årsak til din glemsomhet. Kan være greit å sjekke stoffskifte o.l. Det er meget sjeldent det er noe alvorlig. Jeg har hatt det slik du beskriver og hos meg var det en kombo av lavt stoffskifte og stress. For å klare hverdagen og ikke være en fare for meg selv måtte jeg lage meg huskeregler og rutiner. Jeg husker bedre hvis jeg stadfester ting fysisk og høyt for meg selv. For eksempel for å huske å skru av ovnen og for å huske om det er gjort tar jeg på alle knappene mens jeg sjekker og sier høyt "AV", samme når jeg låser døren så tar jeg i dørklinken å sjekker at jeg har låst og sier "LÅST". Sjeldent at jeg glemmer etter å ha begynt med dette.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Stress er meget mulig en årsak til din glemsomhet. Kan være greit å sjekke stoffskifte o.l. Det er meget sjeldent det er noe alvorlig. Jeg har hatt det slik du beskriver og hos meg var det en kombo av lavt stoffskifte og stress. For å klare hverdagen og ikke være en fare for meg selv måtte jeg lage meg huskeregler og rutiner. Jeg husker bedre hvis jeg stadfester ting fysisk og høyt for meg selv. For eksempel for å huske å skru av ovnen og for å huske om det er gjort tar jeg på alle knappene mens jeg sjekker og sier høyt "AV", samme når jeg låser døren så tar jeg i dørklinken å sjekker at jeg har låst og sier "LÅST". Sjeldent at jeg glemmer etter å ha begynt med dette. Dette var gode tips:) Det skal jeg prøve. H.i Anonym poster: 16160f69c7fd999ec10ce53ce4a6fa79
Anonym bruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Noen flere som har opplevd det samme? Tar gledelig imot flere tips:-) hi. Anonym poster: 16160f69c7fd999ec10ce53ce4a6fa79
Gjest meg&mini Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld, Alzheimers kan ramme unge mennesker også... Det hun beskriver er ikke noe tegn på Alzheimers. Anonym poster: adbb5c899fb4545202bc1af001170c57 Eh, jo.. Ofte tidlige tegn på demens.. Jeg tror egentlig bare at dette kommer av mye stress og uro jeg, Hi:) Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå