Gå til innhold

Ensom alenemor. Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje stusselig ut, den overskriften her. Men jeg sliter med at jeg føler meg så ensom i helgene da barna er hos pappaen. Jeg blir veldig trist av å være hjemme alene uten barna, men vet ikke helt hva jeg kan finne på. Liker ikke gå på byen etc. så det utgår stort sett.... Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn noe du interesserer deg for, eller kunne tenke deg å lære mer om. Håndarbeid, fuglekikking, karate, astronomi, kanopadling, magedans etc etc... Finn ut om de har kurs/klubb der du bor. Meld deg på?

Kanskje en sjanse til å møte venner og :)

Dra i bassenget og svøm. Ha hjemme-spa. Lær deg et språk, så har du unnskyldning for å dra på ferie med barna og praktisere.

Les bøker.. Ja, i det hele tatt kos deg og nyt.

Anonym poster: 58b6327e824baddeb6116f70ee805d35

Skrevet

Signerer henne over :) Det kommer jo an på tilbudet der du bor, men finn en hobby/kurs e.l. Da blir opptatt med noe nytt, sammen med andre.

Kjenner faktisk jeg misunner deg egentiden! Nyt den. Jeg har ALDRI tid til egne ting for tiden....

Anonym poster: 42ca52026a18cd0a8c15bccdc1a3003b

• 5 uker senere...
Skrevet

skjønner godt hvordan du har det.

Jeg pleier å begrave meg i husarbeid av typen jeg ikke prioriterer når ungene er sammen med meg. Ikke spesielt morro, men det får dagene/helgene til å gå og så kan jeg ta meg mer tid til barna.

Klem :-)

Skrevet

Jeg har ikke den problemstillingen, da jeg har 3 av 5 barn 100% av tiden. Hadde jeg hatt tid hadde jeg nok tatt opp igjen noe av det jeg savner å gjøre, som å gå på fjelltur eller shopping med en god venninne, se filmer jeg aldri får sett, ta igjen litt husarbeid eller oppussing, eller rett og slett få tatt unna litt på jobben slik at jeg med god samvittighet kan jobbe en kortere dag i uka.

Men har du gode venner kan det være god investering å faktisk gjøre ingenting sammen med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...