Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Lille gutt skal døpes, og vi har i lang tid vært enige om faddere. En uke før dåp kommer far og sier at han har bedt sin mor om å være fadder. Han forteller at hun var så nedfor og trist, og føler seg uinkludert hos oss. Å derfor spurte han henne. I ettertid sier han at det ikke bare er derfor, men også fordi han virkelig ønsker å ha henne som fadder. Jeg syns ikke dette er greit. A. fordi jeg er overbevist at han kun har spurt for å tilfredsstille henne, hadde det vært noe han hadde tenkt på, så hadde det vært nevnt når vi hadde snakket om faddere B. Jeg syns dette er noe som skal snakkes sammen om før man spør, særlig når det er litt uvanlig å velge en av besteforeldrene C. jeg føler at det blir "skeivfordeling", at jeg da burde hatt mine foreldre som faddere og ( hans far er død). D. Svigermor er den personen i verden jeg misliker sterkest, og det vet han. Svigermor og min mann har et veldig spesielt forhold, han gjør egentlig alt for å få aksept og anerkjennelse. Jeg vet 99% sikkert at han egentlig gir faen i om hun er fadder eller ei, men han ser på meg som litt mindre skummel enn sin mor, og tar derfor heller kampen mot meg, og velger letteste utvei for å blidgjøre henne. Nå er han forøvrig så sint (hjelper i grunn ikke i et forhold som allerede er på vaklende grunn fortiden) at han sier han ikke vet hvordan vi skal komme oss videre osv. han mener jeg ikke bryr meg om hans følelser , er kontroll freak osv osv. og så truer han med at dette får konsekvenser ovenfor hvordan han kommer til å være ovenfor min familie i framtiden. Hva sier dere, hadde dere syns det vært greit om sviger-monster ble fadder til gullungen en uke før dåp? Anonym poster: 5941f2b9edb793210c063e656af1de1f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Ja, det hadde vært greit. Nå har han valgt en, så velger du en. Pick your fights, liksom. Anonym poster: 2618710cb9e04cf94c4ca4e54b29ca10
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Nei, det hadde jeg ikke godtatt. Jeg har selv et mildt sagt anstrengt forhold til min svigerfar, og jeg hadde garantert nektet han å være fadder. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt til mannen at han må snakke med sin mor igjen, og forklare at dette var noe han buset ut med uten å ha diskutert det med deg, og at hun IKKE blir fadder. Be han si at dere allerede har valgt andre faddere, og at han nok hadde misforstått litt. Anonym poster: ef56d619e385db80a53bb5d2f74949b1
Gjest Kira bjeffer Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jeg synes kanskje du legger litt for mye i dette. Han burde få lov til å velge de fadderene han ønsker fra sin side, så kan du velge de du ønsker fra din side.
Skyen Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Kanskje han innerst inne vil ha henne som fadder men ikke tør innrømme det for deg fordi han vet at du ikke liker henne? Er du helt ærlig med han da om hva du syns? Altså jeg tar ikke hans side, skjønner deg godt, jeg hadde heller ikke ville hatt en person jeg ikke liker som fadder. Men da er det kjempe viktig å snakke ordentlig samme. Selvsagt veldig dumt at dette kommer nå bare en uke før dåpen, håper på en løsning som begge kan leve med Kan jo hende ta det ikke blir verdens undergang å ha svigermonster som fadder, hun er jo uansett nær siden hun er bestemor.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 SKJERPINGS Helt enig med deg over et sted her; pick your fights!! Hvorfor kan hun ikke bare få være fadder, hvilke konsekvenser får det liksom?? Sliter med svigermor selv, men det der hadde jeg ikke giddet, det er jo en positiv ting i utgangspunktet at hun ønsker å være fadder for barnebarnet sitt? Faddere kan være hvem som helst i familien eller venner - så det argumntet kjøper jeg i hvert fall ikke. Dine foreldre skjønner nok det helt fint, om de ikke er smålige da. Anonym poster: b0d4197a39e722a431166dfa2be9a66e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 SKJERPINGS Helt enig med deg over et sted her; pick your fights!! Hvorfor kan hun ikke bare få være fadder, hvilke konsekvenser får det liksom?? Sliter med svigermor selv, men det der hadde jeg ikke giddet, det er jo en positiv ting i utgangspunktet at hun ønsker å være fadder for barnebarnet sitt? Faddere kan være hvem som helst i familien eller venner - så det argumntet kjøper jeg i hvert fall ikke. Dine foreldre skjønner nok det helt fint, om de ikke er smålige da. Anonym poster: b0d4197a39e722a431166dfa2be9a66e Kan jo faktisk være at dette er en viktig kamp for Hi da vet du! Syns den holdningen din er rimelig nedlatende... Anonym poster: ef56d619e385db80a53bb5d2f74949b1
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde garantert blitt sur for dette. Men det er for sent å gjøre noe med det nå, egentlig. Hvertfall hvis dere hadde plass til flere faddere. Tror du og mannen trenger en tur til familievernkontoret når dåpen er overstått. Anonym poster: 5c3c06221342669b53bdea42483645f2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #9 Skrevet 15. april 2013 SKJERPINGS Helt enig med deg over et sted her; pick your fights!! Hvorfor kan hun ikke bare få være fadder, hvilke konsekvenser får det liksom?? Sliter med svigermor selv, men det der hadde jeg ikke giddet, det er jo en positiv ting i utgangspunktet at hun ønsker å være fadder for barnebarnet sitt? Faddere kan være hvem som helst i familien eller venner - så det argumntet kjøper jeg i hvert fall ikke. Dine foreldre skjønner nok det helt fint, om de ikke er smålige da. Anonym poster: b0d4197a39e722a431166dfa2be9a66e Kan jo faktisk være at dette er en viktig kamp for Hi da vet du! Syns den holdningen din er rimelig nedlatende... Anonym poster: ef56d619e385db80a53bb5d2f74949b1 Hva eksakt er nedlatende, hun spør jo om vår mening, og jeg har kommentert utifra den informasjonen hun gir.... Hvis det er SÅ viktig kamp for HI, så er det rart å spørre om andres mening syns jeg. Jeg syns jo bare det kunne vært verre ting å krangle om, jeg har erfaring selv med verre svigermonsterepisoder enn det der.. Anonym poster: b0d4197a39e722a431166dfa2be9a66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå