Gå til innhold

Hjelp til å forstå svigermor.

Anbefalte innlegg

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Vi ser jo på hus. Da snakker vi enebolig, rekkehus eller tomannsbolig.

Svigermor tråler også fin for oss flere ganger i uken finner hun drømmeleiligheten for oss. Aldri mer enn to soverom bestandig høy fellesgjeld og bestandig behov for oppusing.

Vi forklarer at leilighetene i byen her er dyrere enn husen og at vi heller venter på hus å se på selv om det er bare et hus for hver 100 leilighet.

Hva er denne hang upen på leiligheter ja jeg vet hun hadde leilighet før hus, men det er jo like dyrt nå. Og vi skal faktisk a bådde hund og et barn til innen 5 år leilighet virker grusomt bortkastet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje har hun en indre drøm om å bo i en trendy leilighet midt i byen, og så prøver hun å leve den ut gjennom dere?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Er ikke veldig trendy leiligheter hun sender oss.

Hun snakker mye om alt arbeidet med hus dog.

Skrevet

De eldste vet alltid hva som er best for oss! :D kan tenke meg hun mener det er for mye vedlikehold på et hus kontra en leilighet.

Skrevet

Bare vent til hun finner hus med utleiedel i og sier " Så flott nå kan jeg leie hos dere, så slipper dere å lage middag hver dag og jeg kan passe barna heeeeeeele tiden" ;)

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Svigermor er bare 50 så trur vi slipper den. Hun har et svært travelt liv.

Ser heller ikke for meg at samboern hennes går med på flytting til en sokkel.

De fleipet dog med tomannsbolig i går så helt trygg kan man aldri værre.

Skrevet

Tror du ikke det kan handle om et aldri så lite snev av misunnelse? Hvis hun måtte ha leilighet først og deretter enebolig, så er hun kanskje ikke raus nok til å unne dere å hoppe over et trinn.

Evt husker hun hvor trangt det var økonomisk til å begynne med og hun er redd for at dere ikke skjønner hva som skal til. Ser det for vår egen del at det er store vedlikeholdskostnader som vi var spart for da vi bodde i blokk. I blokk hadde vi imidlertid ganske høye felleskostnader grunnet vedlikehold, så i sum går det nesten opp i opp.

Skrevet

Som nærmeste nabo med svigers,og allerede innlosjert i en tomannsbolig, kan jeg dessverre bidra lite til leilighetsdiskusjonen. Men - det kan jo hende at svigermor bare prøver å hinte (om enn veldig direkte) til det hun mener er best? Feilslåtte og velmente råd er jo gitt i aller beste mening, men det er jo til syvende og sist dere selv som må sette ned foten (føttene) og si at det er HUS som står på agendaen, og det er det som passer dere best med en voksende familie, ikke leilighet, om den likevel skal byttes ut med hus innen kort tid.

Hvem gidder vel å gå gjennom hele husjakt- og kjøpeprosessen oftere enn strengt tatt nødvendig? For ikke å nevne nedpakking, utpakking, oppussing, innflytting, stor sett alle retningers jævelskap?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Har bod i studentleilighet i 3 år nå og det er det lengste jeg har bodd i en boenhet på de 13 åra siden jeg var 16. Livsrekorden på samme bsted er 6 år fra jeg var 6-12 så når vi flytter nå er det med sikte på at vi skal bo der til unga flytter hjemmefra. Og siden nr 2 er planlagt til 2015 kan jo det bli en tid til de flytter.

Så her er plassering og hage alfa og omega alt annet kan bygges om eller ut.

Gjest FinogFjong
Skrevet

...det som er så greit med å betale sjøl...bestemme sjøl...

-skal derimot svigermor betale, er det rett og rimelig at hun har et ord med i laget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...