Gå til innhold

Redd for å fortelle det til folk


Vandrende

Anbefalte innlegg

Jeg (vi) har tenkt til å fortelle om babyen vår til besteforeldre, tanter og onkler til helgen. Jeg er da 11 uker på vei. Hadde tenkt å fortelle det på jobb neste uke og er da 12 uker..

Jeg gleder meg helt vilt til å fortelle det, særlig siden dette er vår første. Likevel sitter jeg med en uro og redsel for at noe skal gå galt etter vi har fortalt det, har jo ikke vært på UL enda, heller ikke hørt noen hjertelyd og kjenner på redselen for at jeg ikke VET med sikkerhet at alt er bra!! Er ikke en person som deler alt med alle, og skjønner selv at jeg kommer til å slite hvis noe skal skje også er det mange som vet om det...

Tenker jo at alt er bra og kommer til å gå bra, men likevel er det en litestemme som hvisker meg i øret; "hva om??"

Flere som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å sjekke om du får lånt en doppler noe sted? Evt. be om å få høre hjertet hos legen? Tror det er vanlig å lytte på hjertet rundt 11-12 uker...

 

Men ja, skjønner engstelsen din veldig godt, selv om det stort sett går bra. Er selv veldig engstelig nå, men kun fordi jeg har opplevd en MA nylig. Har likevel funnet ut at det er best de fleste vet om det, også når det går galt, for da får man så mye god støtte og oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...