Gå til innhold

Ang lammeskinn og hygiene/søl/o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik som til madrassen i sengen så forebygger man mot tiss i madrassen ved å kjøpe tisselaken o.l. Men om man bruker lammeskinn oppå madrassen, så kan skinnet bli utsatt for både gulp, tiss, bæsj og oppkast, o.l.

Hva tenker dere om dette? Hvordan gjør dere det?

Anonym poster: 899aa81cca57b9fb874ab4247d037440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke lammeskinn, babyen min klarer seg helt fint uten..

Anonym poster: 41361e9ea74fc1be1a51fa36dc9680ac

Skrevet

vasket lammeskinnet de få gangene det skjedde noe. Hadde baby som nesten aldri gulpet. Man kan legge et putevar under hodet hvis de gulper mye. Tiss og bæsj kommer vel sjelden ut av bleia.

Skrevet

Slik som til madrassen i sengen så forebygger man mot tiss i madrassen ved å kjøpe tisselaken o.l. Men om man bruker lammeskinn oppå madrassen, så kan skinnet bli utsatt for både gulp, tiss, bæsj og oppkast, o.l.

Hva tenker dere om dette? Hvordan gjør dere det?

Anonym poster: 899aa81cca57b9fb874ab4247d037440

Det kommer an på hva slags skinn du har. Vi har et fra Nøstebarn, med lanolin i. Lanolinen gjør at tiss blir omdannet til såpe, og alt av skitt "preller" liksom av. Er der en flekk kan man alltids vaske det av med en klut. Dette tåler også maskinvask hvis det skulle trenges.

Anonym poster: c33b228d2400483ad9f62b27f35691b6

Skrevet

Bruker ikke lammeskinn, babyen min klarer seg helt fint uten..

Anonym poster: 41361e9ea74fc1be1a51fa36dc9680ac

Lammeskinn har mange fordeler. Barn som sover på skinn legger fortere på seg, og det er også bra for hodeformen osv., de blir ikke like flate bak. De ligger varmt og lunt, men likevel luftig (så sant det er et skinn som er laget for å være soveskinn, de skal heslt ha kort "ståpels"). Bare til info. Klart dere klarer dere uten..

Anonym poster: c33b228d2400483ad9f62b27f35691b6

Skrevet

Vi har skinn fra kid. Har babyen gulpet eller tisset på det, vasker jeg det abre i maskinen. (det siste tror jeg aldri har skjedd da, men kan jo skje dersom man tar babybilder nakne av dem oppå skinnet)

Jeg vasker det på ullprogram, og børster det med en børst etterpå, da er det fint som nytt :)

Jeg pleier av og til ha en liten gassklut akkurat under hodet, når babyen er på sitt verste ifht gulping.

Anonym poster: 7c1dc3a41de2a2addfbe99219975649e

Skrevet

Har forøvrig brukt skinnet til tre unger, og det er forsatt like fint ;) Vasket utallige ganger

Anonym rett over

Anonym poster: 7c1dc3a41de2a2addfbe99219975649e

Skrevet

Skjedde dette vasket jeg lammeskinnet på 40grader i maskinen, har også vasket på 60grader. 60grader står det på at det kunne vaskes på, men ikke sentrifurere det så mye. Sender det i tørketrommelen etterpå, ikke på sterk varme. Dynetørk tror jeg programmet heter som jeg sender det på. Blir fint som nytt.

Anonym poster: 39408090720c3bd23cd9b562a8b2f59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...