Gå til innhold

Arver en lammeskinnspose til vogn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan renser jeg denne? Regner med det ikke bare er å ta i bruk en brukt en til nyfødt.

 

Anonym poster: 5db1826e42f1fa0858c834e4ef2e2250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du leverer den inn på et renseri, koster ca 300kr :)

Skrevet

Leverer den inn på et renseri.....

 

Anonym poster: 67115b978fe6fc4a6b85ac19cf26f11e

Skrevet

Du leverer den inn på et renseri, koster ca 300kr :)

 

Ingenting jeg kan gjøre selv? Bor litt i gokk

 

Anonym poster: 279d967a3928a59597c1c0e67e096e09

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken stand den er i, er den ren og ikke lukter kan du jobare henge den ut til lufting og så støvsuge den. Lukter det for eksempel innestengt eller kjeller av den eller den har noen flekker så burde du jo rense den.

 

 

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken stand den er i, er den ren og ikke lukter kan du jobare henge den ut til lufting og så støvsuge den. Lukter det for eksempel innestengt eller kjeller av den eller den har noen flekker så burde du jo rense den.

 

Hun som hadde den før kjlpte den da barnet var 2. Den ser ren og pen ut og lukter nøytralt.

 

Blir fort 2-300 kr i bensin tur retur til nærmeste renseri.

 

Og når jeg først er i gang, hvordan er det med madrasser, mener å ha hørt at de ikke kan arves?

 

Anonym poster: 279d967a3928a59597c1c0e67e096e09

Skrevet

Jeg vasket skinnet i vaskemaskinen på ullprogram med ullsåpe. Vasket posen for seg, tok den etterpå i tørketrommelen sammen med noen tennisballer. Gikk helt fint ;) Jeg har Lammy XL.

 

Madrasser skal kjøpes nye.

Skrevet

Skinnet strekte jeg forresten før jeg lot det lufttørke.

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken stand den er i, er den ren og ikke lukter kan du jobare henge den ut til lufting og så støvsuge den. Lukter det for eksempel innestengt eller kjeller av den eller den har noen flekker så burde du jo rense den.

 

Hun som hadde den før kjlpte den da barnet var 2. Den ser ren og pen ut og lukter nøytralt.

 

Blir fort 2-300 kr i bensin tur retur til nærmeste renseri.

 

Og når jeg først er i gang, hvordan er det med madrasser, mener å ha hørt at de ikke kan arves?

 

Anonym poster: 279d967a3928a59597c1c0e67e096e09

I alle dager bor du a ?

 

Anonym poster: 9d41b6806cc73c566ab8471c26f7526c

Skrevet

Skinnet strekte jeg forresten før jeg lot det lufttørke.

 

Stor forskjell på lammyxl og en skinnpose.

En skinnpose vil miste formen totalt og bli ødelagt om man vasker den i maskin, tro meg, jeg vet om noen som har erfart det.

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken stand den er i, er den ren og ikke lukter kan du jobare henge den ut til lufting og så støvsuge den. Lukter det for eksempel innestengt eller kjeller av den eller den har noen flekker så burde du jo rense den.

 

Hun som hadde den før kjlpte den da barnet var 2. Den ser ren og pen ut og lukter nøytralt.

 

Blir fort 2-300 kr i bensin tur retur til nærmeste renseri.

 

Og når jeg først er i gang, hvordan er det med madrasser, mener å ha hørt at de ikke kan arves?

 

Anonym poster: 279d967a3928a59597c1c0e67e096e09

 

Ok, da hadde jeg bare luftet den noen timer ute i frisk luft og så støvsugd den.

 

Angående madrass:

 

http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Skrevet

Skinnet strekte jeg forresten før jeg lot det lufttørke.

 

Stor forskjell på lammyxl og en skinnpose.

En skinnpose vil miste formen totalt og bli ødelagt om man vasker den i maskin, tro meg, jeg vet om noen som har erfart det.

 

Så det nå ;) Trodde det var en sånn en som jeg har. Nei ren lammeskinnpose er litt vanskeligere.

 

Da hadde jeg nok rensa den når jeg var i nærheten av et vaskeri neste gang siden HI bor i gokk. Kanskje du kjenner noen HI? Som Kunne levert den og henta den, om de likevel skal til byen....

Skrevet

Jeg har vasket lammeskinnsposen selv, ingen problem det... Vi har heller ikke renseri i nærheten og jeg gidder rett å slett ikke kjøre så langt...

har gjort det på "gamlemåten" da, lagt den i badekaret/stamp bløtt den godt og shamponert med milo. Spylt den veldig godt med dusjen slik at jeg fikk ut all såpen. Rullet den for å få ut vannet så skylt en gang til med kaldt vann, rullet igjen og latt den drypp tørke enten på badet eller under varmepumpen.

Har også kjøpt en kost på dyrebutikken som er beregnet på pels så jeg kammer igjennom når den er tørr for å bevare den mykest mulig. (Bruker den også til ullet i senga og vask av kosedyr ol.)

 

Anonym poster: 0a693f1e28e6c1ba44804c1cfe14ba0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...