Gå til innhold

Hvor mye mat har dere på "lager"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er normalt.

Jeg føler at jeg har så mye mat av en eller annen grunn. Jeg har glatt ingredienser til 60-70 middager liggende i fryseren eller skapet... Kan bake det meste av kaker og brød på stående fot, er det normalt? Eller er dette en eller annen gal form for hording??

Har prøvd å komme meg til bunns i fryseren på 400l i snart seks måneder, men den er fortsatt full og vi spiser jo mesteparten av maten hjemme.

Anonym poster: 8be2198952f056fcb3d359019496c5b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det var mye. Jeg har alltid noe fryst kyllingfilet, karbonadedeig og rundstykker. I tillegg til tørrvarer som pasta, ris. Ellers kjøper vi det meste fra uke til uke.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har alltid grønnsaker, kjøttdeig, fisk, kylling og bær i fryseren. Ikke store kvanta, men nok til en uke eller to.

Har ellers alltid mel, gjær, noen suppeposer, sukker, kaffe, pasta og kakao i hus. Resten kjøpes inn fra uke til uke.

Skrevet

Jeg hamstrer på tilbud for å holde matbudsjettet nede så vi har også mye mat her hjemme.

Har en stoooor fryser full av alt mulig, sikkert 10 pk kjøttdeig, like mange pakker kyllingfilet, 6-8 svinefileter, flere pakker koteletter, masse fisk, bacon, ribbe, 5-6 svinesteiker, brød, wok-grønnsaker, bær osv.

Tørrvarer har jeg også mye av, taco-ting, ketshup, posesupper, mel, sukker, havregryn, tørrgjær osv mangler vi aldri. Har også det meste en trenger til kakebaking.

Kjøper oster, leverpostei, kjøttpålegg osv i store kvantum og har alltid slike ting på lager.

Vi er to voksne og fire barn så vi har ikke tid eller lyst til å drive å handle hele tiden, vi handler stort og har det meste.

Anonym poster: e38ad8608b740fc175cc5ef93d94f490

Skrevet

Hadde vi hatt en ordentlig fryser hadde vi prøvd å ha hatt nok til noe mer enn det lille vi har i dag i kombiskapet vårt. Handler en gang i uka, avogtil litt store, billige pakker og da har vi nok til 3-4 ekstra måltider kanskje i tillegg til det vi skal ha den uka.. Gleder meg til å flytte til en plass der vi kan ha større fryser..

Anonym poster: 8040f92c3316fbe004cd5a23a7ddc183

Skrevet

Har en full fryser og kjøper store partier, som feks en halv hjort av gangen, så det holder nok noen måneder ja :)

Anonym poster: b363da76056aceedb1d528708f57243c

Skrevet

Oi, det var mye! Vi har kanskje til 10 fullgode middager i fryser og skap. Og så blir vi sikkert mette et par dager til, men da blir det mer tilfeldig. Har et fullt fryseskap og en skuff med tørrvarer. Har en pose eller to med mel, sukker og de vanligste bake-tingene, men blir nok ikke så veldig mett av det...

Skrevet

Har glatt det samme som deg HI.

Handler stort på tilbud og handler i Sverige 3 ganger i året.

Vi kjøpte den største fryseren vi fant. Den er på 454 liter :)

Skrevet

Handler en gang i uka og hadde nok klart oss i to uker med bare litt kjedelig mat og dårlig utvalg av pålegg siste uka. Akkurat nå er det ikke så voldsomt mye i fryseren, men om høsten er den full av bær, grønsaker og fisk. Det er fortsatt en del igjen, men det minker kraftig. Har et fryseskap og en fryseboks. Nå er det mest brød som fyller opp, men har også et utvalg tørmat og hermetikk liggende.

Anonym poster: 61817e33fd652a18e947fbcb879cd475

Skrevet

Vi har en liten fryser og aldri særlig mye mat egentlig. Vi har kjøttdeig, kylling og litt fisk som vi som regel alltid har i frysern. Ellers handler vi stort sett veldig ofte. Brød, melk,pålegg,frukt og middager.....

Av tørrvarer har vi alltid spagetti, pasta,sauser,supper,gryteretter, mais og div boksmat, ris i skuffene.

Anonym poster: c2eb297ed873a164bc9aa95813fe72ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...