Gå til innhold

Parkdress/regndress til 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken dress anbefaler dere? Eventuelt hvem anbefales ikke?

Og hva er forresten forskjellen på parkdress og regndress? Jeg skal bare ha en dress tenkte jeg og veslejenta her elsker vanndammer :-D

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Regndress er som regntøy, forresten veldig klamt.

Parkdress er en uforet dress, pustende, vindtett og som oftest relativt vanntett. Behagelig å ha på om våren.

Gjest Julia1984
Skrevet

Anbefaler polarn o puter, reima eller reflex. Reflex er billigst og veldig bra!

Skrevet

Jeg kjøpte en foret regndress på Barnas Hus for en stund siden. Hun har brukt den de siste ukene i bhg i stedet for dress og hun er hverken våt eller kald. Når snøen er borte og bakken er så og si tørr så bytter vi til parkdress. Begge delene er fra Reflex. Gikk for foret dress denne gangen fordi det ble så klamt med regndressen over parkdressen/vinterdressen.

Du kan jo evnt. kjøpe en vanntett parkdress. De trenger man jo kun denne ene dressen til både høst og vår.

Skrevet

Hvis du skal ha bare en dress bør du kjøpe en dress med vannsøyle på 10000. F eks Reima. Den er også pustende. Men min erfaring er at den ikke er slitesterk nok til all den bruken en slik dress får.

Gummiert regntøy er ikke pustende og blir veldig klamt.

Det beste er å ha en vår/høstdress(også kalt parkdress) og en todelt (gummiert) regndress. Da har du for alle værforhold.

Anonym poster: 5c682acc4420458b7539122fcd7f1e68

Skrevet

Helly Hansen hellytec bukse og jakke til 'vanlig', og godt gammeldags regntøy til de aller våteste dagene :)

Anonym poster: 7466168d610cb0c33d0e2f97286b983e

Skrevet

Jeg liker troll sine dresser de er veldig slitesterke og regnklærne til troll er rett og slett suverene. Er uten tvil det beste regntøyet jeg noen sinne har prøvd og jeg har fått testet ut det meste med 2 viltre gutter i hus :P

Skrevet

Vi har Helly Hansen parkdress denne våren, den en vantett og pustende, veldig fornøyd så langt. Har også vært fornøyd med Stormberg og Reflex sine parkdresser.

Har i tillegg regntøy, selebukse og jakke, min erfaring er at de hele regndressene blir veldig klamme.

Anonym poster: d09e0aeb1af21d6a68d6e9dc300506aa

Skrevet

En stor fordel med todelt regntøy er at når det nå utover våren kommer dager hvor det er vått på bakken men ikke regner, kan ungene leke ute i f.eks en fleecejakke og regnbukse. Da holder de seg tørre på underkroppen uten å bli så utrolig svette og klamme på overkroppen.

Anonym poster: d09e0aeb1af21d6a68d6e9dc300506aa

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Todelt regnsett er det hun har nå og som sagt så er det lurt på dager det ikke regner, men er vått i bakken!

Får ta meg en tur til byen en dag å få handlet tenker jeg, klær må hun jo ha!, har plutselig strukket seg veldig i det siste så må ha både det ene og det andre :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er tilbud på parkdresser hos Stormbergs nettside ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...