Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hva var egentlig best synes du? Jeg kan jo egentlig ikke mene noe ettersom jeg har hatt to vaginale fødsler, men jeg kjenner jeg blir bittelitt provosert av to venninner som har hatt ks og som synes det var så greit og enkelt og ikke skjønner hvorfor folk føder vaginalt. Da tenker jeg: herregud, skal alt være så fordømt enkelt hele tiden da?? Men kanskje er jeg barnslig...): Anonym poster: e39cf48a8e80fe574a063205d7994882
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Det er nok en enkel forsvarsmekanisme. Jeg hadde det slik en stund fordi jeg ikke kunne amme "åhh, det er så kjekt med flaske for da kan jeg ta meg et glass vin". Mente jeg det? Nei. Drakk jeg vin? Nei. Gråt jeg på kveldene fordi jeg var mislykket og fleipet det bort på dagtid? JA Anonym poster: 11fb5975dde0aa83323a6a9cbabf7750
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Jeg har tre vaginale fødsler, tøffe fødsler hvor jeg har opplevd at fra revning fra A til Å, sugekopp, fastsittende skuldre, stort blodtap og skadet barn, derfor ble det fjerde barnet mitt tatt med planlagt keisersnitt. Jeg må bare si at skulle jeg hatt et fjerde barn ville jeg for egen del mye heller hatt en tøff vaginal fødsel enn et keisersnitt. Jeg synes ikke keisersnitt var noe særlig i det hele tatt, å føde vaginalt er en mye større opplevelse synes jeg. Anonym poster: 783c78f8d056a34ff649600006c8d3cc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jeg har tre vaginale fødsler, tøffe fødsler hvor jeg har opplevd at fra revning fra A til Å, sugekopp, fastsittende skuldre, stort blodtap og skadet barn, derfor ble det fjerde barnet mitt tatt med planlagt keisersnitt. Jeg må bare si at skulle jeg hatt et fjerde barn ville jeg for egen del mye heller hatt en tøff vaginal fødsel enn et keisersnitt. Jeg synes ikke keisersnitt var noe særlig i det hele tatt, å føde vaginalt er en mye større opplevelse synes jeg. Anonym poster: 783c78f8d056a34ff649600006c8d3cc Skulle jeg hatt et femte barn mener jeg selvfølgelig, fire har jeg jo Anonym poster: 783c78f8d056a34ff649600006c8d3cc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Jeg har tre vaginale fødsler, tøffe fødsler hvor jeg har opplevd at fra revning fra A til Å, sugekopp, fastsittende skuldre, stort blodtap og skadet barn, derfor ble det fjerde barnet mitt tatt med planlagt keisersnitt. Jeg må bare si at skulle jeg hatt et fjerde barn ville jeg for egen del mye heller hatt en tøff vaginal fødsel enn et keisersnitt. Jeg synes ikke keisersnitt var noe særlig i det hele tatt, å føde vaginalt er en mye større opplevelse synes jeg. Anonym poster: 783c78f8d056a34ff649600006c8d3cc Skulle jeg hatt et femte barn mener jeg selvfølgelig, fire har jeg jo Anonym poster: 783c78f8d056a34ff649600006c8d3cc ja, jeg lurte litt på den ... HI Anonym poster: e39cf48a8e80fe574a063205d7994882
*Yuna* Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Som å velge mellom pest eller kolera Neida, men vet ikke hva jeg ville valgt hvis jeg skulle få et barn til. Fordeler og ulemper med begge.
Kremtopp Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Hatt 3 vaginale fødsler og 1 ks og syntes absolutt vaginalt var best. Jeg hadde ingen komplikasjoner ifm mitt ks, og har vært i fin form i tiden etter (11 uker siden), men ville valgt vaginal forløsning om jeg skulle hatt flere barn og det til tross for min enorme fødselsangst som var årsak til ks siste gang. Naturlig ER best ved mindre det er fare for mor og barns liv.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Har hatt et ks og en vaginal fødsel, og foretrekker uten tvil vaginal fødsel! Anonym poster: e5bc9a01eb4dce938d0d161f3281a19c
hit og dit Skrevet 15. april 2013 #9 Skrevet 15. april 2013 Etter keisersnittet så hadde jeg vondt i magen, særlig om jeg gikk lang tur eller bar babyen mye. Ikke kjempevondt, men det kom en slags svie i såret etter en stund. Det gikk gradvis over og var borte etter 8 uker. Etter den vaginale fødselen var det vanskelig å holde på en fis i en 3-4 mnd (ingen problem med urin eller avf, heldigvis), og jeg hadde vondt i den innvendige riften ved sex i et års tid. Den ene plagen var ikke verre enn den andre. Jeg ønsker helst å føde vaginalt neste gang, for barnet.
Cruella De Vil Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 Hadde vaginal fødsel første gang, KS andre gang. Hadde jeg kunnet velge mellom en komplikasjonsfri vaginal fødsel og KS, hadde jeg helt klart valgt vaginal fødsel. Bare det å kunne "sprette" opp og ta opp babyen etter fødsel er grunn nok til ikke å velge KS. Og hvem vil vel velge operasjon hvis man kan slippe?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 Jeg har født to ganger vaginalt og hatt ett KS. Hadde uten tvil valgt vaginal fødsel igjen, på tross av at jeg revnet en del begge gangene jeg fødte vaginalt, og keisersnittet var helt uten komplikasjoner. Vet ikke hvorfor, men vaginal fødsel har for meg vært en mye større og bedre opplevelse. Anonym poster: 4626484b0e8bcd368adc5f30c64f6474
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #12 Skrevet 15. april 2013 Jeg fikk ikke føde pga smalt bekken/ seteleie, og hadde en veldig bra ks-opplevelse. Kan jo ikke sammenligne, men jeg er iallfall glad jeg var såpass heldig. Ja, det var vondt etterpå, men tipper det er ganske ømt etterpå ved vaginal fødsel og. Glad dere over her skriver at vaginal var best, for jeg tipper det blir vaginal fødsel på meg denne gangen. Er så spent! Anonym poster: b7f7f550464466285ef3afc966e0df1f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #13 Skrevet 15. april 2013 Hatt en tøff førstefødsel som endte med tang og revning. Motet meg opp til nr to og den endte i katastrofesnitt. Hadde selvsagt vondt etter både fødsel og KS, men det gikk forholdsvis greit. Nr tre kom med planlagt snitt. Både fordi jeg tydeligvis ikke kan føde på normalt vis;) og fordi hun uventet satt i seteleie. Hadde fått innvilget KS, og seteleie ble oppdaget dagen før. Endte med infeksjon og grusomme smerter:( Hadde jeg vært garantert at det ikke skjedde noe uventet underveis, ville jeg uten tvil født vaginalt om jeg skulle hatt flere. (Får jo ikke liv etter to KS og skal ikke ha flere...) Anonym poster: b628e334847970d675c37d5dfca3814d
Gjest thricane Skrevet 15. april 2013 #14 Skrevet 15. april 2013 Har hatt begge deler og ville valgt vaginal fødsel uten å blunke. Mulig jeg er påvirket av at jeg var syk under KS og dette gjorde opplevelsen tøffere enn et planlagt, men bare det at jeg kunne løfte opp jenta mi og amme når jeg ville, ta henne opp i sengen sammen med meg når jeg ville, var fantastisk. Med KS lå jeg lenket til sengen tre dager og fikk gutten min inn til meg kun når han skulle spise. Det føltes for j... Jeg gikk virkelig glipp av noe med han.
PrøvLykken Skrevet 15. april 2013 #15 Skrevet 15. april 2013 Hadde først planlagt KS, og syns det var helt supert. Men etter å ha født vanlig etterpå, følte jeg meg snytt for en fødsel. Hadde veldig enkel fødsel, da. (Selv om jeg en liten stund tenkte jeg angret veldig på at jeg skulle føde i det hele. Glemte det med en gang jeg fikk presse!)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. april 2013 #16 Skrevet 15. april 2013 Den vaginale fødselen min førte til en 3b rift og massiv blødning som gjorde at jeg mistet bevisstheten og ble sydd sammen i narkose og fikk ganske mange poser blod etterpå. Den vaginale fødselen var grunnen til at jeg valgte ks, det var en doblet risiko for at det samme kunne skje en gang til. Men jeg fikk en krftig veneblødning under ks også. Ks var veldig vondt en stund etterpå, og det tok lang tid før jeg kom meg. Det skyldtes nok blodtapet og hemostaseplaten jeg fikk lagt inn i magen. Men jeg hadde absolutt prøvd å føde vanlig første gangen uansett =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå