Gå til innhold

noen som har brutt all kontakt med moren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok det steget idag å sa jeg ikke ønsker kontakt mer.

hun har gjort meg så mye vondt. har ei jente på snart 2 hun har møtt 1 gang ved fødsel å ikke etter. å har baby i magen som hun aldri vil se.

er jeg et dårlig menneske?

hun bor langt borte å barna mine har besteforeldre her vi bor.

Anonym poster: 2776499e96577027504d7ba9b4e4916d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du ikke :) Min mor 5 minutter fra meg og har ikke pratet med henne på et halvt år. Sårt, men negative mennesker trenger ingen i livet.

Anonym poster: 7c3324f41eec6a01a977f1187beeeea1

Skrevet

Kommer selvfølgelig helt an på hvorfor du har valgt å bryte kontakten.

Anonym poster: c7bbeeeadc6b22c377f1721e0e3eb850

Skrevet

Nei du er ikke et dårlig menneske. Du beskytter bare deg selv:) Har selv et problematisk forhold til min mor (hun er psykisk syk) men jeg har litt kontakt med henne selv om det ofte medfører mye frustrasjoner.

Anonym poster: 8d94ad6426eaeff6cebe4a451daf079c

Skrevet

Har brutt med mamma og verken sett eller snakket med henne på nesten 2 år.

Kort sagt: En barndom med omsorgssvikt. Mamma har sterkt angst og er alkoholiker.

Dråpen var da hun dro fra babyen min fordi hun ikke orket mer. Jeg var på butikken en tur of da jeg kom hjem var mamma borte og babyen igjen alene. Da orket jeg ikke mer av henne.

Anonym poster: 184177b40f576027f8d42af8d9c37809

Skrevet

Jeg har kuttet all kontakt med moren min for 7,5 år siden. Var igrunn ingen dramatikk med det. Hadde en heftig diskusjon, der jeg rett og slett fikk nok. Var så lei inne sinne hennes, og de tåpelige humørsvingningene hennes.

Sluttet å ta kontakt, og hun gjorde det samme. Vi er så vidt forskjellige, og har aldri kommet overens. Kan si hei om jeg møter på henne ute, men ikke noe mer. Hun har også kuttet kontakten med sin søster. Tror hun sliter psykisk. Er av typen som aldri tar feil. Savner ikke henne i det hele.

Anonym poster: 84108425220f435255442ee843fe4cfc

Skrevet

Ikke brutt med min mor, men har brutt all kontakt med min far, det er 5 år siden nå.. Så lenge det ikke er snakk om en fille ting, så er du ikke slem nei. Her brøt jeg med min far, fordi han aldri klarte å holde kontakten, han hadde ingen interesse av meg eller min familie.. Jeg vokste opp med at han overså meg 24/7, og brøt meg totalt ned psykisk for 5 år siden.

Anonym poster: b1b44bd0f183b313aa5ede97b5a0b576

Skrevet

Kommer selvfølgelig helt an på hvorfor du har valgt å bryte kontakten.

Anonym poster: c7bbeeeadc6b22c377f1721e0e3eb850

hun har gjort meg mye vondt så lenge jeg kan huske. idag er jeg 23 år.

hele barndommen min å ungdomstia mi er bare dårlig minner pga henne

hun finner på å sier ting som ikke stemmer. å får meg til å føle meg som et dårlig menneske. å sier jeg er en dårlig mor. noe jeg vet selv og de rundt meg vet jeg ikke er. hun vet jo ingenting. bare lager ting i hode sitt.

hun gjør meg bare vondt på alle måter. å det er 100% ufortjent.

broren min vil heller ikke ha kontakt med henne av samme grunn.

hun er desverre et sykt menneske å har vært det i hele både mitt å han.sitt liv. er veldig sårt men klarer ikke mer..

Anonym poster: 2776499e96577027504d7ba9b4e4916d

Skrevet

Jeg har ikke klart å ta det steget riktig enda, men jeg ser ikke bort ifra at jeg blir nødt til å gjøre det senere en gang.

Du er ikke et dårlig menneske. Noen foreldre har ikke gjort seg fortjent til den lojaliteten barn føler for foreldrene sine. Man er sterk hvis man klarer å beskytte seg selv mot slike foreldre. Det krever mye av deg.

Lykke til videre med valget ditt. Håper du får det bedre nå :)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Ja, jeg brøt all kontakt for noen år siden. Helt til for noen mnd siden da hun fikk påvist kreft, og jeg følte alle forventet at jeg skulle syns synd i henne. Trengte de årene på å innse at det var hun som ødela 20 år av livet mitt, og kan med handen på hjertet si at jeg ikke er glad i min egen mor, så nå går det helt greit å treffe henne, på mine premisser og ingen følelser involvert.

Skrevet

Min mor sa at hun ikke ønsket kontakt med meg for en tid tilbake. Pga noe jeg synes er forkastelig å skulle kutte ut sitt barn for. Jeg vet ikke selv hva jeg kommer til å si når (hvis) hun kommer og vil ja kontakt igjen (vet at hun ikke kommer til å be om unnskyldning).

Det har gått noen måneder nå, og hun har sagt så mye stygt til meg at jeg føler at "følelsene mine" (eller hva jeg skal si) for henne er døde... For min del trenger vi ikke ta opp kontakten. Eneste som er dumt er alle familiesituasjoner hvor jeg uansett må møte henne.

Anonym poster: 58d261bfd5cd247e358fa2371804bc46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...