Gå til innhold

Hvor regelmessige er regelmessige rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at man ikke trenger å kunne stille en atomklokke etter dem.

Anonym poster: 8443c11d35127aee95fdb2a15b8539cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan de regner. Jeg trodde jeg hadde regelmessige rier hele natta, men det hadde jeg ikke i følge jordmor. Det var 5-6 minutter mellom dem i over et døgn, og de ble ikke tettere før siste 20 minuttene av fødselen. De ville i utgangspunktet ikke latt meg bli på sykehuset, men siden vi hadde to timers reisevei fikk jeg bli på tross av at riene ikke var regelmessige...

Anonym poster: 5b406a843f58648f23b7cca222f766ba

Skrevet

Vet ikke hvordan de regner. Jeg trodde jeg hadde regelmessige rier hele natta, men det hadde jeg ikke i følge jordmor. Det var 5-6 minutter mellom dem i over et døgn, og de ble ikke tettere før siste 20 minuttene av fødselen. De ville i utgangspunktet ikke latt meg bli på sykehuset, men siden vi hadde to timers reisevei fikk jeg bli på tross av at riene ikke var regelmessige...

Anonym poster: 5b406a843f58648f23b7cca222f766ba

Jeg har ikke tradisjon for å være plaget av maserier fra tidligere. Da har rier vært lik fødsel. I dag har jeg hatt rier siden jeg sto opp de kommer med 10-14 minutters mellomrom, og varer 30-50 sek, og har holdt på i tre og en halv time.

Skrevet

Rier på 1 min varighet med ett minutt mellom sa jordmor på sykehuset.

Skrevet

Er de vonde? Påvirkes de av aktivitet/ varme bad o.l.? Dette er vel mer relevante spm enn hvor regelmessig det må være.. det sies jo uansett at du bør holde deg hjemme tim det er ca 5 min mellom riene..

Når det er sagt så er det ikke alle som får regelmessige rier før langt uti fødslen.. mine varierte med alt fra 20 munutter mellom til 2 minutter mellom en lang periode.. da hadde jeg 4 cm åpning.. men de var svinvonde da... andre gang hadde jeg veldig regelmessige rier men de var smertefrie inntim jeg var ca 4 cm åpnet...

Anonym poster: 79ce4c0564a26b35d7fe41df387bbdaf

Skrevet

Rier på 1 min varighet med ett minutt mellom sa jordmor på sykehuset.

Hehe...da bør man være på sykehuset, og da har man hatt regelmessige rier en stund.

Jeg lurer på hvordan man kjenner forskjell på maserier og fødselsrier. Etter sigende skal fødselsrier være regelmessige mens maserier er uregelmessige. Men nå er jo ikke fødselsrier regelmessige på sekundet, de, heller. Så hvor omtrent trekker man grensen mellom det som kalles reglemessig og uregelmessig?

Skrevet

Er de vonde? Påvirkes de av aktivitet/ varme bad o.l.? Dette er vel mer relevante spm enn hvor regelmessig det må være.. det sies jo uansett at du bør holde deg hjemme tim det er ca 5 min mellom riene..

Når det er sagt så er det ikke alle som får regelmessige rier før langt uti fødslen.. mine varierte med alt fra 20 munutter mellom til 2 minutter mellom en lang periode.. da hadde jeg 4 cm åpning.. men de var svinvonde da... andre gang hadde jeg veldig regelmessige rier men de var smertefrie inntim jeg var ca 4 cm åpnet...

Anonym poster: 79ce4c0564a26b35d7fe41df387bbdaf

Det er helt avgjort ikke kynnere, men rier, og jeg tror de påvirkes av aktivitet siden jeg har notert tiden i tre og en halv time nå. Det ser ut til at det roer seg noe (men stopper ikke opp) når jeg ligger på sofaen, men når jeg har vasket gulvet nå, kommer de litt hyppigere igjen med ca 9-11 min.

Jeg har ingen planer om å dra til føden ennå, men jeg har en mann som skulle reist utenbys en dag og to...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...