Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Etter at første glede over at jenta på 6 er blitt spurt om å være brudepike har jeg seriøst begynte å tvile på om dette var så gjevt. For det første må vi dekke alle kostnader. Greit, det kan jeg leve med. Men vi, inkludert vår lille brudepike er ikke invitert til middag. Dette hadde jeg ikke brydd meg med om det ikke var for jenta vår som gleder seg. For kaffen begynner 8. Da kan man føye på en time minst i venting da det ofte går over tiden, spesielt med de folka der. Så jenta vår rekker 1-2 timer fest etter hennes vanlige leggetid før hun må hjem utenom selve vielsen. Hun er heller ikke invitert med til fotograf. Kun som en "pynt" opp gulvet under vielsen. Er dette normalt? Føler hun bllir bare liksombrudepike jeg. Mye styr for lite. Anonym poster: 4613a7b425ec8b174d4703be702baaf3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Hørtes veldig rart ut! Anonym poster: 9b50e44001561eb4729a2827b1841f23
Fomle84 Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Høres veldig rart ut.. Da hadde jeg nok ikke stillt opp.. Må jo få middag stakkars..
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Ikke bare litt spesielt vil jeg si. Selvsagt bør brudepiken være med på både middag og fotografering.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Meget spesielt. Anonym poster: f4964bfda91dfc07aeb173b9a9b60a75
Kamomille Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Det er jo gjerne barn i nær familie eller barn av veldig nære venner som blir brukt som brudepike. Og det er da meget spesielt å ikke være invitert til hverken fotografering eller middag! Er man brudepike er det helt naturlig at man er med på "hele opplegget" Hadde det vært meg hadde jeg tatt dette opp med brudeparet!
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Høres rart ut, nesten som at hun bare er hyrt inn som brudepike. Da min jente var brudepike så betalte jeg ikke noe av kostnadene, utenom hvit strømpebukse, og vi var selvfølgelig med på hele festen.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. april 2013 #9 Skrevet 15. april 2013 Etter at første glede over at jenta på 6 er blitt spurt om å være brudepike har jeg seriøst begynte å tvile på om dette var så gjevt. For det første må vi dekke alle kostnader. Greit, det kan jeg leve med. Men vi, inkludert vår lille brudepike er ikke invitert til middag. Dette hadde jeg ikke brydd meg med om det ikke var for jenta vår som gleder seg. For kaffen begynner 8. Da kan man føye på en time minst i venting da det ofte går over tiden, spesielt med de folka der. Så jenta vår rekker 1-2 timer fest etter hennes vanlige leggetid før hun må hjem utenom selve vielsen. Hun er heller ikke invitert med til fotograf. Kun som en "pynt" opp gulvet under vielsen. Er dette normalt? Føler hun bllir bare liksombrudepike jeg. Mye styr for lite. Anonym poster: 4613a7b425ec8b174d4703be702baaf3 Brudeparet skal selv dekke utgifter til brudekjole og blomsterpynt til henne. Hun skal jo selvsagt også være med til selskapet etterpå. Synes også det høres rart ut at de ikke vil ha henne med på iallefall ett bilde hos fotograf. Er jo et minne for livet! Hva skal dette paret egentlig med brudepike tenker jeg......
Light of my life Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 MEGET spesiellt ja. Ta det opp med brudeparet og vurder å droppe hele greia dersom de ikke vil ha henne som "ordentlig" brudepike; ikke bare "pynt" i kirken.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 Mine jenter var brudepiker for en stund siden. Da ønsket brudeparret at de stilte i bunad som de jo hadde fra før. De var heller ikke med til fotograf, men det var ikke forlovere eller foreldre heller, bare brudeparet selv. Det ble imidlertid tatt mange bilder utenfor kirken og i festlokalet. Der var de med på mange bilder. Reise og opphold betalte vi, men hele familien var med på både middag og fest og jentene på 5 og 7 festet til lenge etter midnatt. Det synes jeg var en helt fin løsning. Stort for jentene. Anonym poster: e0a7e123544d8316266d0892ba006df6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #12 Skrevet 15. april 2013 Om dere skal stå for utgiftene så må dere også få lov å velge jentas kjole da heller? Jeg kunne fint funnet en brudepike kjole på ebay til 100-200kr om det var mine barn det gjalt. Men jeg antar at brudeparet her som brudepar flest ønsker å ha en spesiell kjole som skal kjøpes inn fra brudebutikk og disse blir fort fryktelig dyre. Så jeg hadde aldri takket ja til at min datter kunne tatt den rollen om brudeparet forventet at jeg skulle betale for kjolen. Det er jo også rart at de skal ha henne med opp kirkegulvet som pynt men ho ikke skal være med på noen bilder eller få middag. Og når de på toppen forventer at du skal betale alle utgifter .............. Nei da hadde jeg tatt en prat med de. Anonym poster: a08e66cfc68eb1101850e7bb1c096204
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #13 Skrevet 15. april 2013 Jo det er spesielt, og utrolig smålig av brudeparet. Fysj!!! Anonym poster: b70b454d5132368088e85b14166c39f4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #14 Skrevet 15. april 2013 Synes det var mer enn litt spesielt! Jeg hadde simpelthen sagt pent nei takk... Masse utgifter, for svært lite! Selvfølgelig skulle dere har vært med på alt, når dere blir spurt om å stille med brudepike. Hadde nok trukket meg fra det "oppdraget" ja... Anonym poster: 7ca679376fa52ccc8b7c523a5ba07f7a
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. april 2013 #15 Skrevet 15. april 2013 (endret) Dere skal betale klærne. Jenta skal gjøre en jobb. Gave må dere sikkert også gi. Og dere får ikke engang middag som takk?? Veldig sært og smålig!! Endret 15. april 2013 av Lykke Fryd ♥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå