Gå til innhold

Har du veldig bilsykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal skrive en artikkel for klikk.no om bilsyke barn, og i den forbindelse skulle jeg så gjerne ha kommet i kontakt med noen som har en skikkelig bilssyk sønn eller datter.

Kanskje er det et ork å dra i butikken fordi junior kaster opp på veien, eller lillemor blir kvalm bare dere kjører til barnehagen? Eller dere dropper hytteturen fordi det alltid ender med oppkast i baksetet...

Hadde vært flott om noen kunne dele sin historie med oss og kanskje komme med noen gode råd og vink til andre som sliter med det samme!

Noen som kunne tenke seg å bidra?

Hilsen

Katrine Andreassen

frilansjournalist for klikk.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, har en bilsyk sønn på snart 5 år, han at vært bilsyk i ca. 4 år. Han blir kvalm ved 15-20 minutters kjøretur eller lenger. Vi planlegger kjøring med at han får Postafen ved lange turer. Skal vi 20-30 minutter unna planlegger vi det med at han kanskje sovner, at han MÅ ha spist noe litt i forkant, også må vi ha poser i bilen. Stjeler ofte med meg spypose fra flyturer, de er fine å ha i bilen og jeg aner ikke om det ellers er å få tak i. Ellers er en liten barnebøtte i baksetet bra å ha. Han holder den selv hvis han plutselig må kaste opp i fart. Men stort sett går det greit pga planlegging. Han har også kastet opp selv om han har tatt Postfen.

Skrevet

har 2 jenter som faktisk har vært bilsyk før det ble 6 mnd :S vi bor på vestlandet med smale dårlige veier.. vi har prøvd alt men ingenting hjalp dem desverre.... Eldste jenta på 6 begynner og vokse det fra seg heldigvis.. men minstejenta på snart 3 spyr uannsett :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...