Gå til innhold

Mammaen til Will og Ailo: Hva legger du i å svelge en kamel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig på hvordan du definerer det uttrykket (som du brukte i den andre tråden, men senere ikke kommenterer).

Anonym poster: 34d14180ad26d6e09ae74e59ed5de6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å svelge en kamel utrykket betyr for meg at man aksepterer noe man egentlig ikke har lyst til ;)

Eks om du og mannen har kranglet, så kanskje du bare "gir han rett" (svelger en kamel) for å unngå mer krangling.

Hmmmm.... jeg er virkelig ikke god på forklaring kjenner jeg ;) Men jeg vet ikke hvordan Will og Ailo mener det da...

Skrevet

Ja, jeg er enig i ddin definisjon, lije, men tror ikke mammen til Will og Ailo definerer det på samme måte.

Skrevet

JEG tenker at det hun mente var at hun tidligere har tenkt at ungene ikke får mobil før de er 10 år, men så har behovet (?) endret seg og hun har måttet endre mening.

Jeg er forsåvidt enig med deg i at om man allerede har endret mening og syns det er greit, svelger man ikke en kamel. Men jeg tenker at hun gjerne mener hun har gjort det fordi hun tidligere mente at det var for tidlig med mobil til en 6-åring.

:)

Anonym poster: 1c1d0888a9d56647a412a5d164fd75ee

Skrevet

Har dette holdt deg våken i natt, eller? Siden du følte for å starte en tråd om det?

Skrevet

Kameler kan være seige - bør kokes lenge ;)

Skrevet

Har dette holdt deg våken i natt, eller? Siden du følte for å starte en tråd om det?

På ingen måte, men takk for omtanken :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg kokte Hello-Kitty-kamelen veldig lenge og til slutt eksploderte den i en diger sekk med arveklær fra nabojenta. Da ga jeg etter :D

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hvorfor ikke sende henne en pm og spørre? Syns det er ufint å lage ny tråd om dette da det fort kan virke som at du prøver å henge ut mammaen til Will og Ailo. (Med tanke på den originale tråden)

Skrevet

Jeg hoster stadig opp hårballer av alle kamelene jeg må svelge ang hestehold, og ser dessverre ikke for meg at det blir noe mindre av dem med babyen ;)

Er ganske sikker på at både ikke noe sukker, ingen syntetstoff (i klær), ingen mobil før 14 år og ikke noe TV i det hele tatt før 3 år kan komme til å gå føyka, men enn så lenge klamrer jeg meg til håpet.

Anonym poster: 3f024e0cc0a687e4f229113903e657df

Skrevet

Bør spises medhårs. Når du er over 35 er du så vant med det at du ikke merker det engang.

Skrevet

Lite å gjøre HI?

Anonym poster: cac738b44900f4c9ebb603e28710ff6a

Skrevet

Jeg hoster stadig opp hårballer av alle kamelene jeg må svelge ang hestehold, og ser dessverre ikke for meg at det blir noe mindre av dem med babyen wink.png

Er ganske sikker på at både ikke noe sukker, ingen syntetstoff (i klær), ingen mobil før 14 år og ikke noe TV i det hele tatt før 3 år kan komme til å gå føyka, men enn så lenge klamrer jeg meg til håpet.

Anonym poster: 3f024e0cc0a687e4f229113903e657df

Noen gjør det vanskeligere for seg selv enn nødvendig også da..

Skrevet

Lite å gjøre HI?

Anonym poster: cac738b44900f4c9ebb603e28710ff6a

Nei, men der har kanskje du?

Skrevet

Bør spises medhårs. Når du er over 35 er du så vant med det at du ikke merker det engang.

Høres bra ut ;) Blir 35 til jul.
Skrevet

Dytt

Anonym poster: 1e57c62657ff043a170ba3448e886496

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hvorfor spør du henne ikke på en pm?

Er det så viktig for deg at alle legger det samme i ord og uttrykk som deg at du må starte en ny tråd?

Stusselig...

Skrevet

Jeg tror Mamman til W og A snakket om å svelge naboens kamel. Hun lot ikke til å ha motforestillinger mot det selv.

Anonym poster: f34e0e6ed860a3cd8b5ae1fb09f528b0

Skrevet

Til HIs forsvar her så må jeg si at det var ganske påfallende hvordan Mammaen til Will og A. totalt unngikk å svare på dette i går, mens hun gjerne svarte på alt annet..

Jeg tror at hun unngår å adressere det fordi det egentlig var et fordekt skryteinnlegg som ikke slo helt slo ann slik hun trodde det skulle. Det er ikke rart at hun synes det blir litt flaut da, og det forstår vel de fleste. Det er greit det. Alle driter seg vel litt ut av og til! :-)

Anonym poster: e547fdb2f44d035150db2e56187a8d8f

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Til HIs forsvar her så må jeg si at det var ganske påfallende hvordan Mammaen til Will og A. totalt unngikk å svare på dette i går, mens hun gjerne svarte på alt annet..

Jeg tror at hun unngår å adressere det fordi det egentlig var et fordekt skryteinnlegg som ikke slo helt slo ann slik hun trodde det skulle. Det er ikke rart at hun synes det blir litt flaut da, og det forstår vel de fleste. Det er greit det. Alle driter seg vel litt ut av og til! :-)

Anonym poster: e547fdb2f44d035150db2e56187a8d8f

Skryteinnlegg?

Jeg tror Mamma'n har vært her lenge nok til å vite at her inne skal barn kun spise økologisk, bli fulgt til skolen til de er 12 år og helst ikke få egen mobil før konfirmasjonsalderen :)

Jeg tror rett og slett at hun ville dele med oss tanker om hvor vanskelig det er å holde på prinsippene etterhvert som barna vokser til. F.eks at de hadde tenkt seg at barna skulle få mobil ved en spesiell alder, men nå erfarte at behovet kom tidligere.

Om uttrykket 'svelge kameler' er korrekt eller ikke burde ikke ha så stor betydning, og ville nok heller ikke hatt det der ute i den virkelige verden, men her inne henger man seg opp i sånne ting - kanskje av mangel på annet å interessere seg for?

Skrevet

Himler med øynene... Ellers så har inmyheart helt rett i sitt svar. Er mange ting jeg mente at barna mine skulle få lov til/ikke få lov, men etter hvert som de vokser tila så er ikke ting alltid så sort hvit som jeg hadde sett for meg og for meg da blir det å svelge noen kameler. Fornøyd nå HI???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...