Gå til innhold

Økonomisk utroskap


Anbefalte innlegg

Skrevet

:( Nå bare gråter og gråter jeg! Etter mange mnd med uggen magefølelse på at noe er galt og gudene vet hvor mange spørsmål til gubben hvor han hele tiden bekrefter alt er bra, sprakk bobla i går :(

 

Jeg oppdaget tilfeldig at han hadde over 180 000 på bankkontoen sin så jeg spurte hvor de kom fra. Svaret er: han har tatt opp 300 000 i forbrukslån for å betjene flere små forbrukslån på over 150 000. Disse lånene har han pådratt seg over en to årsperiode... Hva han har kjøp? Ikke noe sier han...

 

De resterende 180 000 skulle han overraske meg med så vi kom videre med huset. Men han skulle fortelle sannheten da...

 

Nå er jeg utrolig rådvill og aner ikke i hvilken ende jeg skal starte! Jeg vet heller ikke om vi kan fortsette forholdet. Please hjelp meg med litt tankesortering.

 

Anonym poster: f9fb5fcdc00e5fe886b65867e278856f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde jeg det med min eks.. (Derfor en eks).. Han tok opp smålån i ny og ne.. For så å ta større for å dekke de små. Sa aldri noe om de lånene til meg.. Da jeg møtte han så hadde han 20000 i forbrukslån.. Noen jeg nedbetale for han for å starte fresh. Skulle jo få tilbake.. Etter nesten 3 år sammen så satt han med over 1.000.000 i forbrukslån uten å eie noen ting.. Ikke ante jeg at han hadde så store pengeproblemer. Han løy om det hele tiden.. Aner ikke hva han brukte pengene på.. Så jeg flyttet.. Har aldri sett meg tilbake..

 

Anonym poster: bb9c1952b421908ebbac642a00b743f3

Skrevet

Hadde klikket.

Hvorfor har han tatt forbrukslån?

Har dere ikke fått nok huslån/vanlig banklån?

Hva har han brukt det på?

Hvilken økonomi har dere?

Det må du få vite.

Du må være helt klar på at du ikke aksepterer det, og "nekte" han å ta lån uten sikkerhet i framtiden. De er jo utrolig dyre lån. Det er bare så dumt å gjøre, skjønner han dette?

 

Tørk vekk tårene, de hjelper lite nå - stå på og vær helt klar med han. Rydd opp (be ham!), lag en skikkelig plan og se ordentlig på deres økonomi. Du kan jo være klar på du gir det EN sjanse til. Eller stikke nå, dersom du ikke har tro på det overhodet....

Lykke til.

 

 

Anonym poster: c6da0f61165c3bef5873f94c37a23873

Skrevet

Hadde klikket.

Hvorfor har han tatt forbrukslån?

Har dere ikke fått nok huslån/vanlig banklån?

Hva har han brukt det på?

Hvilken økonomi har dere?

Det må du få vite.

Du må være helt klar på at du ikke aksepterer det, og "nekte" han å ta lån uten sikkerhet i framtiden. De er jo utrolig dyre lån. Det er bare så dumt å gjøre, skjønner han dette?

 

Tørk vekk tårene, de hjelper lite nå - stå på og vær helt klar med han. Rydd opp (be ham!), lag en skikkelig plan og se ordentlig på deres økonomi. Du kan jo være klar på du gir det EN sjanse til. Eller stikke nå, dersom du ikke har tro på det overhodet....

Lykke til.

 

 

Anonym poster: c6da0f61165c3bef5873f94c37a23873

Jeg har klikka

Forbrukslån for å ikke involvere meg

Vi har ikke nok lån til å pusse opp tydeligvis

De er brukt til oppussing mener han

Han tjener en mill i året, jeg ca 350 000. Vi har lån på 2.5 mill

 

Jeg har bedt han:

Sette alle penger inn på min konto

Lønna hans skal inn på min konto hver mnd

Alle regninger skal jeg ha

Han skal gi meg beskjed om hva han må ha hver mnd til eget forbruk

Har gitt han frist på dette til ut dagen

 

Jeg tenker også be om kontoutskrifter de sist 6 mnd for å se hva penger går til

 

På bakgrunn av info jeg får i dag håper jeg å kunne få en oversikt

 

Vet det billigste er å forhøyet boliglånet, men usikker på om jeg vil ha hans gjeld :( Skikkelig usikker på hvordan jeg skal løse dette :/

Har jeg forøvrig glemt noe? Jeg hater det, men må nå tydelig være hans mamma en periode og gi han ukepenger :( Hi

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

Skrevet (endret)

1) Du skal IKKE ha hans gjeld. Den skal han betale selv.

2) Han kommer til å skjule regninger for deg

3) Du sier hva han får i lommepenger, feks 3000

4) Du må ta totalansvar for alt som skal kjøpes etc.

5) På tide å klippe kort

 

Ha kofferten hans klar så du kan kaste han ut..

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

1) Du skal IKKE ha hans gjeld. Den skal han betale selv.

2) Han kommer til å skjule regninger for deg

3) Du sier hva han får i lommepenger, feks 3000

4) Du må ta totalansvar for alt som skal kjøpes etc.

5) På tide å klippe kort

 

Ha kofferten hans klar så du kan kaste han ut..

Det eneste som er er at hvis jeg bestemmer meg for å bli hjelper det ikke meg/ungene/oss at han må betale dyrt lån alene heller! :( Hi

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

Skrevet

JO, det gjør det. Han må ta ansvar, og du må bestemme om du vil bo med ham eller la ham ordne opp i rotet sitt alene. Han tjener nok penger, så han burde greie seg fint.

 

I tillegg til å ta fullstendig kontroll over økonomien ville jeg tatt en tur i banken for rådgivning, og en tur på familievernkontoret.

 

Anonym poster: 5f31848548b1f8045b7102837b88a69e

Skrevet

Kjære deg.

 

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 2,5 år siden. Jeg vet akkurat hvordan du har det nå og jeg føler sånn med deg.

 

Skal gi deg et lengre utfyllende svar senere. Har bare tilgang på nett via tlf nå, og det er litt tungvint.

 

Vi snakkes! :-)

 

Klem til deg

 

Anonym poster: 3fc7dc1ed739923adb5b322e2e921bd2

Skrevet

Kjære deg.

 

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for 2,5 år siden. Jeg vet akkurat hvordan du har det nå og jeg føler sånn med deg.

 

Skal gi deg et lengre utfyllende svar senere. Har bare tilgang på nett via tlf nå, og det er litt tungvint.

 

Vi snakkes! :-)

 

Klem til deg

 

Anonym poster: 3fc7dc1ed739923adb5b322e2e921bd2

Åh, tusen takk å snill du er :) Hi

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

Skrevet

JO, det gjør det. Han må ta ansvar, og du må bestemme om du vil bo med ham eller la ham ordne opp i rotet sitt alene. Han tjener nok penger, så han burde greie seg fint.

 

I tillegg til å ta fullstendig kontroll over økonomien ville jeg tatt en tur i banken for rådgivning, og en tur på familievernkontoret.

 

Anonym poster: 5f31848548b1f8045b7102837b88a69e

Jeg ser dessverre ikke akkurat nå hvordan det skal tjene meg å bo sammen med en som betaler unødig mye renter. Enten må jeg bli og hjelpe han, ellers får han klare seg selv. Hi

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

Skrevet

Hadde klikket.

Hvorfor har han tatt forbrukslån?

Har dere ikke fått nok huslån/vanlig banklån?

Hva har han brukt det på?

Hvilken økonomi har dere?

Det må du få vite.

Du må være helt klar på at du ikke aksepterer det, og "nekte" han å ta lån uten sikkerhet i framtiden. De er jo utrolig dyre lån. Det er bare så dumt å gjøre, skjønner han dette?

 

Tørk vekk tårene, de hjelper lite nå - stå på og vær helt klar med han. Rydd opp (be ham!), lag en skikkelig plan og se ordentlig på deres økonomi. Du kan jo være klar på du gir det EN sjanse til. Eller stikke nå, dersom du ikke har tro på det overhodet....

Lykke til.

 

 

Anonym poster: c6da0f61165c3bef5873f94c37a23873

Jeg har klikka

Forbrukslån for å ikke involvere meg

Vi har ikke nok lån til å pusse opp tydeligvis

De er brukt til oppussing mener han

Han tjener en mill i året, jeg ca 350 000. Vi har lån på 2.5 mill

 

Jeg har bedt han:

Sette alle penger inn på min konto

Lønna hans skal inn på min konto hver mnd

Alle regninger skal jeg ha

Han skal gi meg beskjed om hva han må ha hver mnd til eget forbruk

Har gitt han frist på dette til ut dagen

 

Jeg tenker også be om kontoutskrifter de sist 6 mnd for å se hva penger går til

 

På bakgrunn av info jeg får i dag håper jeg å kunne få en oversikt

 

Vet det billigste er å forhøyet boliglånet, men usikker på om jeg vil ha hans gjeld :( Skikkelig usikker på hvordan jeg skal løse dette :/

Har jeg forøvrig glemt noe? Jeg hater det, men må nå tydelig være hans mamma en periode og gi han ukepenger :( Hi

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

 

Noe jeg plukket opp fra Luksusfellen; be han ringe alle kredittkortselskapene og be dem svarteliste hans navn slik at han aldri kan ta opp forbrukslån/kredittkort igjen.

 

Lykke til! Med dine tiltak tror jeg dere klarer dette fint, men det er jo en prosess du og mannen må gjennom mtp løgnene hans ovenfor deg.

Skrevet

Dersom du velger å bruke huset som sikkerhet, så må det i alle fall skrives en gjenkjøpsavtale, som gir deg eierskap for den summen han øker gjelda med.

Skrevet

Dersom du velger å bruke huset som sikkerhet, så må det i alle fall skrives en gjenkjøpsavtale, som gir deg eierskap for den summen han øker gjelda med.

Takk! Gjenkjøpsavtale settes på lista! Jeg har lagt inn langt mer kontanter i dette huset enn han og tenkt at det sikkert ordner seg ved et evt brudd. Vel, jeg stoler ikke på han mer og alt skal nå ned på papiret! Er dette advokatmat?

 

Anonym poster: 9ec9fd124ffc5db362be927bf311e019

Skrevet

Hei igjen.

Da har jeg tid og mulighet til å gi deg et ordentlig svar. J

Som sagt så satt jeg i din posisjon for 2,5 år siden. Jeg fant ut at mannen hadde tatt opp kredittkortgjeld bak min rygg. Først sa han at beløpet var på ca. 300 000,-. Verden min raste sammen og jeg ble så ekstremt forbanna, trist, utafor og kjempebekymret for fremtiden. Vi hadde tross alt to barn sammen.

Dagene som fulgte var jeg i en boble. Ante ikke hva jeg skulle gjøre. La ut masse innlegg her inne for å få ut frustrasjonen.

Jeg vurderte å gå fra mannen, men jeg tenkte det kom til å bli ekstremt slitsomt å ta seg av to små barn alene. Og da måtte vi begge flytte til en leilighet hver, i stedet for rekkehuset vi har nå. I tillegg, noen dager etter at han tilsto, fant jeg ut at jeg var gravid med nr. 3! Da fantes det i hvert fall ingen annen utvei enn å bli i forholdet og kjempe!

Noen dager etter at han tilsto de 300 000,- innrømte han at beløpet kanskje var noe høyere. Han mente kanskje rundt 600 000,-. Verden min raste enda litt mer sammen.

Vi satte oss ned, og jeg krevde at alle kredittkort skulle klippes i to. Jeg krevde også at hele lønna hans skulle gå over til min konto slik at jeg fikk ha all økonomisk styring og ta meg av alt av regninger. Vi ble enige om at vi skulle få 2000 kroner hver i måneden i lommepenger. Vi fikk fra dette tidspunktet 100 % felles økonomi.

Deretter fikk vi status fra alle kortselskapene for å finne ut hvor stor gjelden egentlig var. Den viste seg å være på nesten 1 million kroner!!!! I kredittkortgjeld!!! Det var JÆVLIG!!!

Deretter startet jobben med å nedbetale hele drittgjelden! Det var hard jobbing i ca.1,5 år, men vi klarte å bli kvitt alt sammen!!

Det første vi gjorde var å gå i banken for å refinansiere huslånet. Vi fikk bakt inn noe av gjelden i huslånet. Etter dette gikk alle feriepenger, skattepenger, halv-skatt-penger i desember og mannens bonus med til nedbetaling. Det ble dermed ingen ferier på oss, ingen luksus, ikke julegaver og ikke noe sløsing.

Men vi klarte dette på 1,5 år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og med et huslån på 4,4 mill.

Så økonomisk kommer dere nok til å klare det.

Men en annen ting er jo forholdet mellom deg og mannen. Vi begynte i parterapi og går fortsatt til det. Vi har ikke hatt sex på 2,5 år og følelsene mine er ikke det de en gang var for mannen. Jeg er ikke lenger sint pga det som skjedde, men jeg har ingen kjærestefølelser lenger for han.

Jeg ble nødt til å begynne på antidepressiva etter 1,5 år fordi jeg var så langt nede og ikke klarte å komme meg opp igjen.

Vi jobber fortsatt med forholdet, og jeg angrer IKKE den dag i dag på at jeg valgte å bli og kjempe. Jeg håper mannen og jeg finner ut av det mellom oss i fremtiden. Jeg har tenkt og tenkt, og det beste for barna er om vi fortsetter sammen.

I dag har vi det ganske så bra. Jobber fortsatt med forholdet vårt, jeg har fortsatt ansvar for økonomien og kun fremtiden vil vise om vi kommer til å fortsette sammen.

Om du lurer på noe, må du bare spørre. J

Men du skal vite at du ikke er alene om å ha opplevd økonomisk utroskap.

 

Anonym poster: f14c714a71da8b5d3f5eadc7a19518e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...