Gå til innhold

Barnemor er sammen med en hells Angels

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei min tidligere samboer og jeg har ett felles barn, og det har seg slik at barnemoren er blitt sammen med et Hells Angels medlem, noe jeg misliker sterkt av hensyn til barnet.

Noe jeg kan gjøre? hva mener folk her inne.

Anonym poster: c78e38b3a048972c7ad7a087f068197c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge fyren er ålreit på hjemmebane og flink med barnet, så er vel ikke det noe verre enn om han hadde vært fisker?

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret. Hells har en del spesielle kodekser og er ofte innblandet i kriminalitet således et veldig dårlig forbildet for barn. Broskapet i klubben er sikkert noe ny mannen trenger, men det samme broskapet kan gjør som regel at klubben må gå foran familien.

Hva du kan gjøre er vel lite, men hva med å ta en telefon til familievern kontoret for å høre hva de mener.

Anonym poster: b03dcb4b7b2139cf757cf51c279974b0

Skrevet

Har snakket med familie kontoret tidligere, de ga meg bare beskjed om å ta sånne saker med barnevernet.

Skrevet

Har snakket med familie kontoret tidligere, de ga meg bare beskjed om å ta sånne saker med barnevernet.

Da hadde jeg blitt bekymret også! Snakk med barnevernet da vel. Bekymringer kan da deles :)

Anonym poster: 9fe50c0054f4b6a3115a5f204e9e1499

Skrevet

ja får ta å gå innom å ta en prat med bv i morgen

Skrevet

Du kan vel desverre regne med han er mer eller mindre innblandet i kriminelle aktiviteter... Om ikke direkte, vet han garantert om en del saker og ting. Tidlig i tjueårene hadde jeg en periode flere venner i et tilsvarende miljø (Bandidos) - MYE narkotika. Men det er jo ikke sikkert han bruker selv, og det trenger ikke gå utover barnet direkte, på hjemmebane.

Vold og torpedovirksomhet er heller ikke uvanlig.

Likevel, det er jo harleyene de er MEST opptatt av.......

Men skjønner du er bekymra. Jeg synes også enkelte i denne type miljø har dårlig kvinnesyn, men kan selvsagt ikke vite om dette går utover eksen i ditt tilfelle. Det kan jo hende han klarer skille fullstendig mellom HA medlemskapet og familien.

Ville uansett prøvd det ytterste for en god dialog med moren, av hensyn til barnet.

Anonym poster: 5de0d4f5897b45bcfdddc57ab0a6b99d

Skrevet

Det i seg selv at han er Hells Angels er jo ikke ulovlig og det er ikke gitt at det påvirker barnet negativt, så å kontakte barnevernet bare pga det syns jeg er litt forhastet, dersom du ikke har andre grunner/annen informasjon om mannen (som kan gå utover barnet).

Anonym poster: 5de0d4f5897b45bcfdddc57ab0a6b99d

Skrevet

men får ikke til dialog med barnemoren , pga hun oppfører seg vanskelig og ikke snakker om noe..

Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en prat med barnevernet.

Du nevner ikke noe om hvor mye du har barnet?

Jeg syns du kan kreve mer, pga din bekymring.

ALLE vet at slike grupper ikke er mors best barn, jeg ville ha prøvd å finne ut litt om denne gruppa i din by. Ta ut avisklipp om dømte og om deres kriminelle fortid i byen og poengter dette til barnevernet.

Anonym poster: 60c932ddebaf072b9bc9c7dc8cc778e6

Skrevet

Kjenner mange i hells angels som ikke er dømt, jobber i yrker som advokater, lærer osv. Ville heller prøvd å kanskje få til en samtale på familievern kontoret med denne mannen for å få til et samarbeid. Han kan være av den gode typen eller ikke.

Men så lenge barnet ikke forandrer seg på noen måte og har det bra så ser jeg ikke noe problem.

Anonym poster: b752444e543d4003d49095c44119f8f0

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe som helst.

Det kan ikke barnevernet heller. Det er på ingen måte slik at medlemsskap i en lovlig, om enn kriminell organisasjon, diskvalifiserer for å være en god omsorgsutøver.

Anonym poster: fdd6e8296efc8a557dedbdc58f75cfe9

Skrevet

Jeezzez! Kontakte barnevernet? Kun hvis det er en grunn til det. At mannen er medlem av HA er ingen grunn. Hadde en trivelig nabo tidligere som var medlem av HA, makan til trivelig og hjelpsom kar skal du lete lenge etter. Så HI, ikke døm denne personen uten grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...