Sølvpanter Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Innlegget om frokost fikk meg til å tenke på noe. For et åar siden var vi på ferie med svigerinnen min og hennes familie og spiste da frokost sammen ute. Veldig koselig, men jeg fikk problemer med en ting. Hos oss så gjør vi det slik at alt pålegg har sin egen kniv, evt alle har hver sin kniv eller felre dersom den skal i flere ulike typer smørepålegg. Mens de hadde hver sin kniv som de brukte i alt mulig av pålegg (de "tørket av" på skiven sin først, men litt ble jo det igjen på kniven likevel). Dermed kom det f.eks en rand med leverpostei ned i smøret, litt kaviar i syltetøyet osv, og jeg synes det var kjempeekkelt! Løste det ved å ta fra andre enden selv slik at jeg ikke fikk noe leverpostei på min skive dersom det var smør jeg egentlig ville ha, men synes det var en spesiell måte å gjøre det på. Men på tråden under virker det jo som at det er helt normalt? Så hva gjør dere? Egen kniv for hvert pålegg, eller samme kniv til alt en vil ha?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 En kniv hver, men har aldri sett så mye leverpostei i smøret for det... Anonym poster: 0125fcc4428756a80750d7d81b3443e4
Sølvpanter Skrevet 15. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2013 En kniv hver, men har aldri sett så mye leverpostei i smøret for det... Anonym poster: 0125fcc4428756a80750d7d81b3443e4 Hehe. Det sa svogeren min også da jeg kommenterte det. Jeg så det, men han så det ikke fordi han ikke tenkte over det og ikke synes det var ekkelt å blande på den måten. Det vil alltid komme små fragmenter over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå