Gå til innhold

Flere som blir mer avslappet til vekt jo eldre de blir...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre var vekten min som regel 63 kg. Selv etter jeg fikk barn (og la på meg endel) jobbet jeg meg fort ned i vekt. Trente ikke så mye, var som regel lange turer med barnevogn.

Etter jeg fikk mitt siste barn har jeg vert fullstendig avslappet i forhold til vekt. Veide meg i dag,og er nesten 74 kg. Det var det jeg veide etter jeg hadde født mitt andre barn for flere år siden...

Det "verste" er at jeg føler meg helt fin. Med unntak av at klærne selvsagt er trangere ;) Kan kanskje ha med at jeg trener hver uke nå, så kondisjonen er mye bedre.

Spiser sunt i ukedagene, men matlysten er nok altfor god i helgene. Flere som sliter med det samme? Hadde jeg følt meg slapp og "blubbete" hadde nok vert lettere å finne motivasjon.

Anonym poster: 49085d205eed1105b0f5e1ca15c2f7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy er du da? JEg er mer avslappet, men prøver samtidig å ha normal BMI. Har nå BMI på 26 og vil under 25.

Anonym poster: 0b9977c1d299b62c2850feb9818691a9

Skrevet

Her er det nesten motsatt. Tidligere var jeg mer naturlig stram og slank nok fordi jeg var så ung, men etter fjerde barnet og bikkede tredve er det mye mer viktig for meg å trene og spise sunt slik at kroppen er sunn og fin.

Anonym poster: bda674f501734df1a94c9244d334424b

Skrevet

Jeg er 1,71 så burde absolutt gå ned noen kilo...

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg ser hvor eldre man blir desto viktigere er det å holde seg frisk med fysisk aktivitet, sunt kosthold og holde vekten nede (stabil). Ser utrolig mange som bare lar det skure og gå når de blir eldre..

Skrevet

Var mer fokusert på å ha en stram og sexy kropp når jeg var singel og barnløs. Da hadde jeg jo også rikelig med tid til egenpleie så det var enkelt :-) Nå etter to svangerskap og mye selvforsakelse og nattevåk de siste årene så har kroppen absolutt forfalt. Men veier bare 3-4 kg mer enn jeg gjorde på mitt slankeste. Trives ikke i en lubben kropp, selv om jeg har måttet innse at den stramme kroppen er tapt.

Anonym poster: 113db28e8f4de08f200938bb7c179365

Skrevet

Er absolutt opptatt av å se og føle meg bra. Er nok fordi jeg trener regelmessig, som gjør at jeg føler meg så bra som jeg gjør.

Får vel bare "ta meg i nakken" og finne motivasjonen ;)

Skrevet

Var mer fokusert på å ha en stram og sexy kropp når jeg var singel og barnløs. Da hadde jeg jo også rikelig med tid til egenpleie så det var enkelt :-) Nå etter to svangerskap og mye selvforsakelse og nattevåk de siste årene så har kroppen absolutt forfalt. Men veier bare 3-4 kg mer enn jeg gjorde på mitt slankeste. Trives ikke i en lubben kropp, selv om jeg har måttet innse at den stramme kroppen er tapt.

Anonym poster: 113db28e8f4de08f200938bb7c179365

Det trenger den nå ikke å være. Jeg har fire barn, er 32 år og har trent meg opp til en veldig stram og flott kropp. Eller jo, magehuden vil nok alltid være litt slappere, men det synes bare når jeg bøyer meg. Går fint an å ha en veltrent kropp selv om man har barn.

Anonym poster: bda674f501734df1a94c9244d334424b

Skrevet

Jeg liker å tro det, men det handler nok mer om at min naturlige vekt (altså den jeg holder uten å ofre en prikk) er ca 3 kilo lavere nå enn da jeg var i 20-årene, så da er det jo ingenting å stresse med. Føler selv jeg er mer avslappet, men godt mulig jeg fortsatt hadde blitt lett panisk om jeg bikket 55 uten å være gravid.

Anonym poster: 28a0f542ee67a7407ee7748f212e3d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...